Gå til innhold

Bok å anbefale?


litlameg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du liker fantasy er Brandon Sanderson - The way of kings min beste leseopplevelse det siste året 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt veldig vanskelig uten noen holdepunkter, men okay - jeg tar utfordringen!

Sascha Arango - "Sannheten og andre løgner". Krim, ikke veldig brutal.

Toril Brekkes trilogi "Drømmen om Amerika", "Gullrush" og "Det lovede landet". Historiske romaner, om den norske utvandringen til Amerika.

Neil Bascomb - "Jakten på Eichmann". Fagbok om jakten på nazisten Adolf Eichmann, som unnslapp etter 2. verdenskrig. Skrevet som en drivende god historie, minner nesten om en roman når den leses.

Daniel Glattauer - "Mot nordavinden". Utrolig søt, liten lettlest e-postroman. Litt "guilty pleasure", men anbefales veldig.

Tatiana De Rosnays bøker, bl.a. "Saras nøkkel", "Bumerang" m.fl. Ikke en personlig favoritt, men faller veldig godt i smak med de som er glade i lettleste dramaer.

Khaled Hosseini - "Tusen strålende soler". Hjerteskjærende, men fantastisk bok om to kvinners ulike liv, fra forfatteren av Drageløperen. (Tusen strålende soler er bedre!)

Carl Frode Tiller - "Innsirkling", "Innsirkling 2" og "Innsirkling 3". Fascinerende bøker hvor en historie blir fortalt fra vidt forskjellige synsvinkler.

Beate Grimsrud - "En dåre fri". Psykisk sykdom fra innsiden. Knakende god.

Jonas Gardell - Trilogien "Tørk aldri tårer uten hansker". Fra Stockholms homomiljø på 80-tallet og AIDS-epidemien som herjet. Må leses. Også innspilt som TV-serie, veldig god.

 

Ja, det er så mange flere, men dette er i alle fall en begynnelse! Håper du finner noe som frister :)

Anonymkode: 71192...303

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The wind up bird chronicles", "Kafka on the shore" og "A wild sheep chase" er mine Murakami-favoritter

John Ajvide Lindqvist er i min obsession for tiden. "Lille stjerne" eller "Himmelstrand" tror jeg er mine favoritter, men den mest kjente "La den rette komme inn" er også veldig god. 

Ovennevnte er overnaturlige på en naturlig/realistisk måte jeg er veldig glad i. Samme gjelder "Klokkemakeren" og "nøkkelmakeren" av Gert Nygårdshaug. Jo og det gjelder vel  "Ghostwritten" av David Mitchell også.

Vet ikke helt om det treffer, men jeg liker følelsen av de bøkene

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vesentlig skrev:

"The wind up bird chronicles", "Kafka on the shore" og "A wild sheep chase" er mine Murakami-favoritter

John Ajvide Lindqvist er i min obsession for tiden. "Lille stjerne" eller "Himmelstrand" tror jeg er mine favoritter, men den mest kjente "La den rette komme inn" er også veldig god. 

Ovennevnte er overnaturlige på en naturlig/realistisk måte jeg er veldig glad i. Samme gjelder "Klokkemakeren" og "nøkkelmakeren" av Gert Nygårdshaug. Jo og det gjelder vel  "Ghostwritten" av David Mitchell også.

Vet ikke helt om det treffer, men jeg liker følelsen av de bøkene

 

Hva med Tusen strålende soler? Har ikke lest den selv, men den skal jo være bra. Havets katedral? Hva med å lese noen norske klassikere? Sult eller Kristin Laveransdatter? Shantaram anbefaler jeg og.

Anonymkode: 065e5...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flukten av Patrick Lee syns jeg er veldig bra.

- "Fullstappet av action og et halsbrekkende tempo".  Kirkus Reviews.

- "...et adrenalinkick!"  Lisa Gardner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vesentlig skrev:

"The wind up bird chronicles", "Kafka on the shore" og "A wild sheep chase" er mine Murakami-favoritter

John Ajvide Lindqvist er i min obsession for tiden. "Lille stjerne" eller "Himmelstrand" tror jeg er mine favoritter, men den mest kjente "La den rette komme inn" er også veldig god. 

Ovennevnte er overnaturlige på en naturlig/realistisk måte jeg er veldig glad i. Samme gjelder "Klokkemakeren" og "nøkkelmakeren" av Gert Nygårdshaug. Jo og det gjelder vel  "Ghostwritten" av David Mitchell også.

Vet ikke helt om det treffer, men jeg liker følelsen av de bøkene

 

"Lille stjerne" er utrolig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av Clive Cussler. Han skriver drivende godt.

Action, spenning og eventyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

"Lille stjerne" er utrolig god.

Ja ikke sant. Kunne nesten ikke tro at ingen hadde anbefalt den til meg da jeg leste den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vesentlig skrev:

Ja ikke sant. Kunne nesten ikke tro at ingen hadde anbefalt den til meg da jeg leste den.

Elsker "La den rette komme inn", men denne er så mye bedre. Så intrikat. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vesentlig skrev:

"The wind up bird chronicles", "Kafka on the shore" og "A wild sheep chase" er mine Murakami-favoritter

John Ajvide Lindqvist er i min obsession for tiden. "Lille stjerne" eller "Himmelstrand" tror jeg er mine favoritter, men den mest kjente "La den rette komme inn" er også veldig god. 

Ovennevnte er overnaturlige på en naturlig/realistisk måte jeg er veldig glad i. Samme gjelder "Klokkemakeren" og "nøkkelmakeren" av Gert Nygårdshaug. Jo og det gjelder vel  "Ghostwritten" av David Mitchell også.

Vet ikke helt om det treffer, men jeg liker følelsen av de bøkene

 

Er ikke "Mannen i vinduet" også Nygårdshaug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Er ikke "Mannen i vinduet" også Nygårdshaug?

Hmm den har jeg ikke hørt om, men googlet den og det var visst Kjell Ola Dahl som var forfatter. Anbefaler du? Jeg skriver den opp jeg hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Vesentlig skrev:

Hmm den har jeg ikke hørt om, men googlet den og det var visst Kjell Ola Dahl som var forfatter. Anbefaler du? Jeg skriver den opp jeg hehe

Du har helt rett. Jeg husket feil.

Ja, anbefaler. ☺  Den er jo ikke helt ny, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du har helt rett. Jeg husket feil.

Ja, anbefaler. ☺  Den er jo ikke helt ny, men...

Takk for tips uansett! Ser det er en serie, så da har jeg noe å starte på når jeg er ferdig med Fredric Drum serien som forøvrig er Nygårdshaug;p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahls bøker kan leses "hver for seg". Tror jeg må ta for meg ham igjen. Lenge siden.

- Tror faktisk at jeg aldri har lest Nygårdshaug. Ikke som jeg husker. 😡

- Jan Mehlum, da? En absolutt favoritt blant norske forfattere. Elsker bøkene hans...og Hulda  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Vesentlig skrev:

Hva er en wow-bok for deg? Eksempler?

En wowbok for meg er Liza Marklund serien, Tom egeland (bjørn beltø serien), Glenn cooper (sjelenes bok, de dødes biblotek), stella newman (the dish) o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Alt av Clive Cussler. Han skriver drivende godt.

Action, spenning og eventyr.

hørtes veldig interessant ut! skal ta en titt!

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Flukten av Patrick Lee syns jeg er veldig bra.

- "Fullstappet av action og et halsbrekkende tempo".  Kirkus Reviews.

- "...et adrenalinkick!"  Lisa Gardner.

 

denne fristet veldig!

 

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

"Lille stjerne" er utrolig god.

Hva slags sjanger er dette?

 

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Elsker "La den rette komme inn", men denne er så mye bedre. Så intrikat. ☺

Regner med at dette er romantikk? :)

 

5 timer siden, Jerry Lee skrev:

"Plagede sinn".  - Minette  Walters.

"Savn".  - Karin Alvtegen.

Er dette noe krim-aktig?^^

 

Leser Kate Morton akkurat nå, noen andre som har lest de bøkene?

Takk for så mange svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...