Gå til innhold

Få tilsendt medisiner fra utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet praksisen rundt det å få tilsendt medisin fra utlandet og gjennom tollen fra en utenlandsk lege, feks USA? Må man innom sin norske lege for å få en slags resept først for å få det godkjent? Det er snakk om en spesialblandet antibiotikamikstur. 

Anonymkode: c5d26...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen/apoteket som skal sende må da kunne finne det ut. Hvis du skal ha med deg medisiner ut fra Norge, så skal de ligge i håndbagasjen din. De skal ligge i original-emballasjen med etiketten fra apoteket påklistret. Men jeg vet ikke hvordan det er når utenlandske medisiner skal inn til Norge. Ring legen eller et apotek og spør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Millimani skrev:

Legen/apoteket som skal sende må da kunne finne det ut. Hvis du skal ha med deg medisiner ut fra Norge, så skal de ligge i håndbagasjen din. De skal ligge i original-emballasjen med etiketten fra apoteket påklistret. Men jeg vet ikke hvordan det er når utenlandske medisiner skal inn til Norge. Ring legen eller et apotek og spør :) 

Takk for svar, ja får gjøre det!

Anonymkode: c5d26...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inneholder denne antibiotikamiksturen, siden du ikke kan få tak i den i Norge? 

Jeg er farmasøyt og spør av ren nysgjerrighet :)

 

Anonymkode: 576b2...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...