Gå til innhold

Ekstremt tynne armer og bein


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt undervektig i forhold til BMI (var normalvektig for et par år siden). Problemet mitt er armene og beina. De er kjempetynne, og særlig armene mine kommenterer folk at er tynne. Jeg synes også selv at knoklene stikker for mye ut, og forstår ikke hvorfor alt legger seg på magen når jeg prøver å gå opp i vekt. Det er jo ikke der jeg trenger særlig mer, det er jo på armene og beina!

Noen tips til hvordan jeg kan få ting til å legge seg på disse ekstremitetene? Trener allerede styrke, men det funker heller ikke :(

Hilsen fortvilet jente 

Anonymkode: 696a1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å tren for en periode. 

Anonymkode: 7a8a6...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening burde jo fungere. Mer muskler gjør jo at man ser større ut...

Anonymkode: 2b04d...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å tren for en periode. 

Anonymkode: 7a8a6...e7e

Så vedkommende blir enda tynnere? Styrketrening gir økt volum såfremt man ligger i kalori overskudd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å tren for en periode. 

Anonymkode: 7a8a6...e7e

Men jeg trener nesten ikke nå, kun litt styrke innimellom. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styrketrening burde jo fungere. Mer muskler gjør jo at man ser større ut...

Anonymkode: 2b04d...317

Det gjør ikke det til meg :( Alt legger seg på magen, og "jevner seg" ikke ut med tiden heller. Ender opp med at jeg går ned i vekt igjen. 

Anonymkode: 696a1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg trener nesten ikke nå, kun litt styrke innimellom. 

Det gjør ikke det til meg :( Alt legger seg på magen, og "jevner seg" ikke ut med tiden heller. Ender opp med at jeg går ned i vekt igjen. 

Anonymkode: 696a1...746

Du er for utålmodig. Tren som en villmann og spis som et beist så skal du få se at det jevner seg ut. Men det tar tid, og du må spise MYE mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper ikke å trene styrke hvis du ikke eter. Spis 1 kg godteri hver dag så eser du ut så fort som bare det! :)

Anonymkode: 5c389...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke å trene styrke hvis du ikke eter. Spis 1 kg godteri hver dag så eser du ut så fort som bare det! :)

Anonymkode: 5c389...7ae

Man bygger ikke muskler av godteri

Anonymkode: 330c8...635

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Cyrus skrev:

Du er for utålmodig. Tren som en villmann og spis som et beist så skal du få se at det jevner seg ut. Men det tar tid, og du må spise MYE mat.

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke å trene styrke hvis du ikke eter. Spis 1 kg godteri hver dag så eser du ut så fort som bare det! :)

Anonymkode: 5c389...7ae

Jeg spiser jo selvfølgelig mye mat. Jeg går også opp i vekt, men ALT legger seg på magen, og jevner seg heller ikke ut. Har vært tålmodig, som sagt har jeg vært undervektig (med perioder med normalvekt som har gått tilbake igjen) i rundt to år. Det kan ikke være meningen at jeg skal gå rundt i årevis med svær og tung mage, og tynne fyrstikkarmer og bein, og vente på at det skal jevne seg ut etter hvert. SÅ lang tid kan det faktisk ikke ta. 

Anonymkode: 696a1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bygger ikke muskler av godteri

Anonymkode: 330c8...635

Joda! Ikke like mye som av sunnere alternativer, men noen gode gainz kommer av godis også 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg spiser jo selvfølgelig mye mat. Jeg går også opp i vekt, men ALT legger seg på magen, og jevner seg heller ikke ut. Har vært tålmodig, som sagt har jeg vært undervektig (med perioder med normalvekt som har gått tilbake igjen) i rundt to år. Det kan ikke være meningen at jeg skal gå rundt i årevis med svær og tung mage, og tynne fyrstikkarmer og bein, og vente på at det skal jevne seg ut etter hvert. SÅ lang tid kan det faktisk ikke ta. 

Anonymkode: 696a1...746

Jamen hele greia er jo at du må spise deg opp til fett og muskler, også slanker du bort fettet samtidig som musklene blir igjen fordi du trener styrke. Men fettet kommer alltid før musklene når man er veldig tynn.

jeg har lagt på meg 2kg på 6-7 uker nå, og jeg regner med at det meste er flesk. Rett og slett fordi kroppen trenger fettreserver dersom den også skal bygge muskulatur. Det er tilnærmet umulig å bygge muskler samtidig som man har svært lav fettprosent. Hvertfall uten doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cyrus skrev:

Joda! Ikke like mye som av sunnere alternativer, men noen gode gainz kommer av godis også 😄

Ok :) Takk for svar! :)

Tenker du på godteri som inneholder proteiner, som f.eks sjokolade, nøtter og slikt?

(Jeg tenkte mer på drops o.l. som inneholder hovedsaklig sukker, når jeg svarte)

Anonymkode: 330c8...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok :) Takk for svar! :)

Tenker du på godteri som inneholder proteiner, som f.eks sjokolade, nøtter og slikt?

(Jeg tenkte mer på drops o.l. som inneholder hovedsaklig sukker, når jeg svarte)

Anonymkode: 330c8...635

Skal man sette det på spissen så kan du spise 2gram protein per kilo kroppsvekt, 100gram olivenolje, og resten bonbongodteri. Det er makroene og kalorimengden som styrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du trener styrke og det eneste resultatet er fett på magen gjør du noe feil. Spis mer, ta gjerne proteinshakes som er laget for å gå opp i vekt (inneholder ca 500 kalorier, proteiner og fett). De fleste proteinshakes har bare protein og nærmere 0 kalorier så det er viktig at du velger riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor man legger på seg er i stor grad genetisk og hormonelt. Jeg har samme fason som deg, ts, og det eneste som hjelper er å unngå å legge på seg for mye. Styrketrening kan også hjelpe, men om du har like tynne armer og bein som meg, så hjelper nok ikke det veldig. 

Anonymkode: 8fafc...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cyrus skrev:

Jamen hele greia er jo at du må spise deg opp til fett og muskler, også slanker du bort fettet samtidig som musklene blir igjen fordi du trener styrke. Men fettet kommer alltid før musklene når man er veldig tynn.

jeg har lagt på meg 2kg på 6-7 uker nå, og jeg regner med at det meste er flesk. Rett og slett fordi kroppen trenger fettreserver dersom den også skal bygge muskulatur. Det er tilnærmet umulig å bygge muskler samtidig som man har svært lav fettprosent. Hvertfall uten doping.

Jeg er jo ikke svært veldig enormt tynn, men ca. 4 kg unna normalvekt. Jeg vil jo ha mer på kroppen, både muskler og fett. Er 22 år, og har absolutt ingen kroppsformer. Ser ut som er 10 år gammel jente. 

Så du mener jeg først må bare spise masse for å legge på meg flere kilo fett, og så kan jeg begynne styrketreningen slik at fettet "gjøres om" til muskler? 

Anonymkode: 696a1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor man legger på seg er i stor grad genetisk og hormonelt. Jeg har samme fason som deg, ts, og det eneste som hjelper er å unngå å legge på seg for mye. Styrketrening kan også hjelpe, men om du har like tynne armer og bein som meg, så hjelper nok ikke det veldig. 

Anonymkode: 8fafc...875

Hæ? Unngå å legge på seg? Det er jo å legge på meg jeg ønsker, og bør, for å få en sunn kroppsvekt. 

Anonymkode: 696a1...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo ikke svært veldig enormt tynn, men ca. 4 kg unna normalvekt. Jeg vil jo ha mer på kroppen, både muskler og fett. Er 22 år, og har absolutt ingen kroppsformer. Ser ut som er 10 år gammel jente. 

Så du mener jeg først må bare spise masse for å legge på meg flere kilo fett, og så kan jeg begynne styrketreningen slik at fettet "gjøres om" til muskler? 

Anonymkode: 696a1...746

Nei. Du bør begynne styrketrening idag nå med en gang, og spise masse mat ved siden av. Tren 3-4 økter i uka. Sjekk SL5×5 Jeg har hørt mye bra om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Det er noen øvelser du kan gjøre for å trene den muskelen som ligger nedenfor biceps, vet ikke hva den heter. Håndklemmer funker også :)

Sliter også med tynne armer og ankler egentlig. Bicepsen og tricepsen har utviklet seg fint, men det er altså området fra bicepsen og ned til hendene jeg har slitt mest med. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Unngå å legge på seg? Det er jo å legge på meg jeg ønsker, og bør, for å få en sunn kroppsvekt. 

Anonymkode: 696a1...746

Da må du spise mye proteiner og trene styrke, så det ikke legger seg som fett på magen, men blir omdannet til muskler. For min del har jeg kommet til at det beste er å unngå å legge på seg. Jeg har lite utviklede muskler og trente ikke som barn og ungdom. Jeg var en stund mye tyngre, men nesten alt la seg rundt livet. 

Anonymkode: 8fafc...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...