Gå til innhold

Hvilket husarbeid hater du mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest The damned

Kan ikke si at jeg liker noe av det noe særlig. Helst ville jeg sluppet alt sånt drittarbeid. Forstår meg ikke på folk som sier at de liker å vaske :)

Men det er jo ting som er verre enn det andre. Støvsuging hater jeg. Slangen vrir seg, det bråker,et eller annet dritt fyker oppi den og setter seg fast,den ramler rundt, ledningen setter seg fast og generelt er det noe dritt å dra den greia etter seg.

Oppvask er også dørgende kjedelig, men stort sett gjør samboeren min det.

Vaske dusjen er også noe herk.

Og helt enig at det er helt forferdelig å ta oppvasken etter gjærbakst. Må noen ganger kaste oppvaskbørste etterpå fordi den er full i sånn gøgge som er umulig å få bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare hate støvsuging enda litt mer: Når man får eksosen mot seg. Samme hvordan jeg snur meg, kommer den etter meg :grine:   Det er jo ikke logisk at den hele tiden snur "ryggen" til meg?! Merker den min motvilje? :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Alt!

 Absolutt alt som finnes av hus-arbeid er gørr kjedelig!

Anonymkode: fedfc...7b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Henge opp klær å brette klær, legge sammen sokker. Også det å bytte på senga er supersnork, kjedeligste som finnes. Det positive med å legge sammen sokker er at man kan ta det med seg og se på tv mens man gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjedeligste jeg vet er å vaske badet og skifte på senga. Plunder og styr. Eller gulvvask, det er også bånn i bøtta. Jeg har hund, så jeg støvsuger hver dag pga hundehår, men støvsugingen er greit. Det går helt fint. Oppvask (oppv.maskin) og klesvask også, det er helt greie oppgaver som jeg ikke gruer meg til. Men å vaske gulvet overalt med mopp eller langkost.... det utsettes og utsettes. I hate it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue
3 minutter siden, Zenobia skrev:

Jeg må bare hate støvsuging enda litt mer: Når man får eksosen mot seg. Samme hvordan jeg snur meg, kommer den etter meg :grine:   Det er jo ikke logisk at den hele tiden snur "ryggen" til meg?! Merker den min motvilje? :ler: 

 

Det verste må være å dra den opp trappa når man skal støvsuge en annen etasje eller mens man støvsuger trappa. Da knurrer jeg som et dyr og banner som en sjømann :fnise: Har mishandlet støvsugeren en del ganger bare for å uttrykke misnøye. Den kjenner ingenting, men jeg føler meg bedre av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene i liten leilighet, og da blir de fleste arbeidsoppgavene så små at det går greit uansett, men jeg HATER å vaske dusj - nesten like mye som jeg hater å gå ut med søpla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater all ryddingen. Det er alltid noe rot. Også hater jeg oppvask etter matlaging.. Egentlig alt med mat..,Handle inn, lage mat og ta oppvasken.. Hver eneste jævla dag.

Anonymkode: e90db...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Alt!

 Absolutt alt som finnes av hus-arbeid er gørr kjedelig!

Anonymkode: fedfc...7b3

Du stjal svaret mitt... Jeg hater også alt som finnes av husarbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at jeg egentlig ikke hater husarbeid i seg selv, men jeg misliker det fordi det "stjeler" tid fra andre ting jeg heller vil gjøre. Og jeg syns rydding av kjøkken er aller verst. Litt synd, siden det er det vi gjør mest av, foruten smårydding, eller kanskje nettopp derfor. Og så syns jeg egentlig det er helt ok å brette klær, men det er et herk å legge på plass, fordi jeg bretter mye om gangen, og vi har et hus fullt av trapper, så det blir så mye farting for å legge ting i alle de forskjellige skapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker over det så er det overraskende mye. Henge opp klær etter vask(jeg koser meg omtrent med å sortere de og sette på en maskin, da). Vask av badegulv og vegger, dusj og do. Vaske vinduer og speil, jeg blir aldri fornøyd. Gå ut med søppel og, putte inn i oppvaskmaskinen og ta oppvasken. 

Resten synes jeg er ganske greit faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skifte sengetøy, henge opp klær, brette klær, stryke klær, og ta oppvask (hvis jeg ikke kan bruke oppvaskmaskin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen husmor overhode, og hadde jeg hatt råd hadde jeg hatt både hushjelp, kokk og hagehjelp.. 

Men det verste er nok tørke støv/støvsuge og vaske gulv. Flytte på ting, riste tepper, skyve hit og dit, bytte stikkontakt, henge fast med ledningen allikevel, når man har støvsugd et sted så dukker støv og hybelkaniner opp fra intet igjen akkurat der.. Grr!! 

Vaske gulv er samme greia, bare litt mindre støv som flyr etter støvsugingen.. 

Anonymkode: ddb74...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker ikke vasking og støvsuging av gulv så der har vi roboter.

Klesvask er OK, jeg sorterer og vasker og om gubben er hjemme (og ikke vekkreist) så henger han opp.

Vasking av trappene er OK for da bare mopper jeg de (moppes 1gang pr dag pga hund)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Marillia skrev:

Støvsuging og vask av dusj er det verste jeg vet. 

Ha en dusjspray på badet og sprøyt på når du skal dusje så slipper du å vaske dusjen så ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, BabyBlue skrev:

Det verste må være å dra den opp trappa når man skal støvsuge en annen etasje eller mens man støvsuger trappa. Da knurrer jeg som et dyr og banner som en sjømann :fnise: Har mishandlet støvsugeren en del ganger bare for å uttrykke misnøye. Den kjenner ingenting, men jeg føler meg bedre av det. 

Hva med å ha en støvsuger pr etasje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...