Gå til innhold

Arbeidsledig-hva sier man når man spør etter jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg ble ferdig med masterstudiet mitt til sommer og jeg er ferdig utdannet tannlege nå. Jeg har sendt mange mail til ulike tannlegeklinikker, men jeg får aldri svar. Jeg begynner å stresse nå og jeg tenker å møte opp på ulike klinikker for å spørre om jobb. Hva er normalt å si når man møter opp uten at det er utlyst en stilling? 

Det er veldig vanskelig å sitte hjemme etter å ha slitt meg gjennom dette studiet og jeg vil ha jobb så snart som mulig. 
Alle tips tas i mot med takk.

Anonymkode: 2a42c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv Nord-Norge for en liten periode. der er det som regel alltid behov for folk.

Anonymkode: c36ec...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke flytte til nord, siden jeg har en familie som ikke kan flyttes på. Jeg prøver å ikke miste håpet om at jeg får jobb så nærme der jeg bor. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv Nord-Norge for en liten periode. der er det som regel alltid behov for folk.

Anonymkode: c36ec...254

 

Anonymkode: 2a42c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils og vær hyggelig. Si at du har så lyst til å jobbe der. Det virker spennende. Jeg spør ofte spørsmål som viser at jeg er interessert i stedet og menneskene. Spør om arbeidsmiljøet, er det godt samarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste klarer via bekjente og nettverk å få jobb før,de er ferdig utdannet. 

Har du prøvd kommunen/fylket der du bor? Mange må begynne den veien når de ikke har fått jobber før de er ferdigutdannet. 

Å sende søknader i hytt og pine er mer irriterende for oss som må bruke tid på å åpne og se hva dette er før vi kan kaste det. Derfor får du ikke svar. Å møte opp vil og "stjele" unødvendig tid fra folk som er på jobb og lite interessert i denne formen for "jobbjaktere". 

Anonymkode: 7c989...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse