Gå til innhold

Arbeidsledig-hva sier man når man spør etter jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg ble ferdig med masterstudiet mitt til sommer og jeg er ferdig utdannet tannlege nå. Jeg har sendt mange mail til ulike tannlegeklinikker, men jeg får aldri svar. Jeg begynner å stresse nå og jeg tenker å møte opp på ulike klinikker for å spørre om jobb. Hva er normalt å si når man møter opp uten at det er utlyst en stilling? 

Det er veldig vanskelig å sitte hjemme etter å ha slitt meg gjennom dette studiet og jeg vil ha jobb så snart som mulig. 
Alle tips tas i mot med takk.

Anonymkode: 2a42c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv Nord-Norge for en liten periode. der er det som regel alltid behov for folk.

Anonymkode: c36ec...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke flytte til nord, siden jeg har en familie som ikke kan flyttes på. Jeg prøver å ikke miste håpet om at jeg får jobb så nærme der jeg bor. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv Nord-Norge for en liten periode. der er det som regel alltid behov for folk.

Anonymkode: c36ec...254

 

Anonymkode: 2a42c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils og vær hyggelig. Si at du har så lyst til å jobbe der. Det virker spennende. Jeg spør ofte spørsmål som viser at jeg er interessert i stedet og menneskene. Spør om arbeidsmiljøet, er det godt samarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste klarer via bekjente og nettverk å få jobb før,de er ferdig utdannet. 

Har du prøvd kommunen/fylket der du bor? Mange må begynne den veien når de ikke har fått jobber før de er ferdigutdannet. 

Å sende søknader i hytt og pine er mer irriterende for oss som må bruke tid på å åpne og se hva dette er før vi kan kaste det. Derfor får du ikke svar. Å møte opp vil og "stjele" unødvendig tid fra folk som er på jobb og lite interessert i denne formen for "jobbjaktere". 

Anonymkode: 7c989...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar.

Det er ingen utlyste stillinger i dette fylket og jeg kjenner veldig få som kan hjelpe meg med jobb. Kanskje det er bedre å ringe rundt enn å møte opp? 

 

Anonymkode: 2a42c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste klarer via bekjente og nettverk å få jobb før,de er ferdig utdannet. 

Har du prøvd kommunen/fylket der du bor? Mange må begynne den veien når de ikke har fått jobber før de er ferdigutdannet. 

Å sende søknader i hytt og pine er mer irriterende for oss som må bruke tid på å åpne og se hva dette er før vi kan kaste det. Derfor får du ikke svar. Å møte opp vil og "stjele" unødvendig tid fra folk som er på jobb og lite interessert i denne formen for "jobbjaktere". 

Anonymkode: 7c989...6ae

Hvem er "vi"? Selv om du synes det er plagsomt, så synes andre det kan være positivt.

Anonymkode: 7d9f3...f53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe rundt først er en god ide. Du ringer til de stedene du ønsker å jobbe for å be om et møte. Du skal kun be om møte for å levere CV.

Og lever CV til beslutningstaker. Hvis du møter på noen som kanskje er "konkurrenten" din på jobb der så kan det hende at CV'n din plutselig bare blir borte.

Dette er tips vi fikk og som vi fikk vite er måten å lettest komme seg i jobb på via et jobbsøkerkurs nå før sommeren. Man får jobb ved å skrive søknader og åpne søknader også, men dette er den raskeste måten i dagens marked. 

Anonymkode: aa234...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å starte for deg selv? Jeg vet at på en del mindre steder er tannlegedekningen mildt sagt dårlig, og folk må reise ganske langt for å få stelt tennene sine. Bare et forslag:)

Anonymkode: d8359...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier "Hei, tar dere i mot åpne søknader?". Så gir du dem en velformulert åpen søknad og en godt skrevet pen CV og ringer tilbake om en ukes tid eller så, mens du søker på andre jobber. Du kan jo midlertidig prøve å få en butikkjobb.

Anonymkode: dade2...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lenger tid som går før du får jobb, jo mindre aktuell blir du, da du ikke er "ferskvare" lenger. 

Du burde søke på jobber i hele landet, inkludert nordnorge, og heller langpendle til du finner en annen løsning. 

Du trenger praktisk arbeidserfaring for å få de jobbene du vil ha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste klarer via bekjente og nettverk å få jobb før,de er ferdig utdannet. 

Har du prøvd kommunen/fylket der du bor? Mange må begynne den veien når de ikke har fått jobber før de er ferdigutdannet. 

Å sende søknader i hytt og pine er mer irriterende for oss som må bruke tid på å åpne og se hva dette er før vi kan kaste det. Derfor får du ikke svar. Å møte opp vil og "stjele" unødvendig tid fra folk som er på jobb og lite interessert i denne formen for "jobbjaktere". 

Anonymkode: 7c989...6ae

De fleste..? Hvor ligger dette utopi-universitetet og hva er opptakskravet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. juli 2016 at 16.25, AnonymBruker skrev:

De fleste klarer via bekjente og nettverk å få jobb før,de er ferdig utdannet. 

Har du prøvd kommunen/fylket der du bor? Mange må begynne den veien når de ikke har fått jobber før de er ferdigutdannet. 

Å sende søknader i hytt og pine er mer irriterende for oss som må bruke tid på å åpne og se hva dette er før vi kan kaste det. Derfor får du ikke svar. Å møte opp vil og "stjele" unødvendig tid fra folk som er på jobb og lite interessert i denne formen for "jobbjaktere". 

Anonymkode: 7c989...6ae

Man kan da ikke få jobb som tannlege før man er autorisert. At de fleste klarer å få jobb før de er ferdigutdannet gjelder da ikke for helsepersonell. Jeg skulle gjerne likt å høre om alle de tannlegene du kjenner som fikk jobb før de var ferdigutdannet. 

Anonymkode: 3fa32...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips og råd. 

Anonymkode: 2a42c...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt opp som foreslått over her og lever åpen søknad inkl CV. Si du også er intr i et evt vikariat. Hva med å starte å søke der du hadde praksisen din? ( vet ikke om det kalles turnustannlege, men vet at jeg som kunde har sagt ja til å behandles/undersøkes av tannlegestudent). Det stedet er du kjent, og det er kanskje ikke så skummelt å troppe opp det med søknad. Hvis du ikke allerede har det, så skaff referanse fra praksisstedet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...