Gå til innhold

Hvor mye kostet din forlovelsesring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei TS. Du spør om normen for pris på forlovelsesring (frieriring). Ser du har fått et nyttig svar lenger opp mht. "normalpris" fra en som jobber i gullsmedforretning. Vil også legge til at det neppe finnes noen "riktig" pris som gjelder for alle.  På min arbeidsplass går de fleste rundt med enstensringer som sikkert prises til ca 30 k. En slik ring ville blitt oppfattet som vulgært sløseri hos mine barndomsvenninner. Det med x antall månedslønner har også jeg hørt, men det tror jeg er mer en engelsk/amerikansk greie. Har hørt det praktisert av engelske bekjentskaper, men ALDRI av mine norske (da hadde det vært betraktelig flere med store og klare diamanter rundt omkring tror jeg).  For virkelig å finne ut hva din kjæreste vil bli mest fornøyd med, ville jeg startet hos venninnene hennes. Hvilke typer ringer har de - har din kjæreste uttrykt noe om deres ringer til dem? Jeg tror det er ganske menneskelig å sammenligne seg selv litt med de en omgås mest, og at forventninger til forlovelsesring nok påvirkes litt av hva som er vanligst i en egen omgangskrets (med mindre deres ektefeller er finanstopper, mens du har en helt ordinær stilling i det offentlige da). Og med mindre din tilkommende er en veldig uttrykt antimaterialist, er det sikkert lurt (med utgangspunkt i egne økonomiske forutsetninger) å "ta i litt", som du jo også gir uttrykk for at du har tenkt å gjøre. Helt enig i at omtanken bak ringen er det viktigste - forsøk å finn en med en stil som du tror hun kommer til å like. Samtidig: Om ringen koster mindre enn f.eks. hva du har brukt på sportsutstyr, guttetur eller lignende den siste måneden, ville jeg tenkt at det kanskje var litt kjipt. Det er veldig lett å skrive her inne at pris overhodet ikke har noe å si, men jeg tror at en del, også ser litt an til prisen når en vurderer omtanken som ligger bak. 

Anonymkode: 2b22b...012

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

16000,- 

 

syns den var dyr, men ringen har ametyst og designet slik at den ligner på en versjon av min mor sin. Så bare at han har orket å styre med å finne stein i lilla og riktig design var det som gjorde at jeg elsket den, ikke prisen..

Anonymkode: c21f4...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte gifteringer og brukte dem som forlovelsesringer. Når vi giftet oss satte jeg inn en liten diamant i ringen, pluss at vi polerte begge slik at de så nye ut.

Et veldig fornøyd med det. Husker ikke prisen totalt, men har nok lagt 7000 på begges ringer totalt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne med forlovelsesring til 110.000. Hun angrer på det faktisk, føler at hun ikke går brukt den. 

Vanskelig med tre små barn, to katter og en svær diamantring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.7.2016 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Hva pleier normen å være angående pris på forlovelsesring? Hører det kan være så mangt, men tenker da gjennomsnittlig. 

Har hørt en venninne si at det er normalt med  1 månedslønn, andre sier at det kan være mellom 5 k til 30 k. 

Hvis jeg skal kjøpe forlovelsesring til min kjære, så forventer jeg jo å bruke litt på den. 

Anonymkode: 79171...636

Hva normen ang pris på forlovelsesring pleier å være, bryr jeg meg ikke noe om. Det har ingenting å si. 
Da jeg var forlovet (eks nå), fikk jeg en fin forlovelsesring til 500 kr i sølv. Prisen brydde jeg meg ikke noe om, ringen var nydelig! Helt enkel, men en liten sølv "diamant" i midten. Reagerer mer på behandlingen jeg fikk da jeg ønsket å fikse den. 

Den "diamant" delen ble løsere, og jeg var redd den kom til å ramle ut. Så jeg gikk ned til der han kjøpte ringen, med han, og vi ønsket å få den fikset. Fikk tilbake "Er du sikker på at du vil fikse den? Den er billig". Vi kikket bare forskrekket på hverandre, og jeg svarte tilbake krast. 

Ringen betydde mye for meg, uansett pris. Og ting jeg er glad i, som betyr noe for meg, tar jeg godt vare på. Uansett pris. Får nå håpe hun har lært seg en lekse eller to..

Vi er nå eks. men denne episoden sitter godt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet 2500 om mannen husker rett da han kjøpte den for 19 år siden. Giftet oss i 2002 og har samme ringen enda. En enkel glatt gullring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte ring sammen. Det er en enkel gullring med en en Stein av noe slag, sikkert glass. Koster vel £100 eller noe sånt. 

Anonymkode: 9a2e0...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva ringen min kostet, men den er en av ringene etter mammaen din min snart ektemann. Hun gikk bort altfor tidlig og får ikke sett gutten sin gifte seg. Kunne ikke vært mer fornøyd med ringen! Fint å minnes henne, som vi savner sånn. Samtidig er ringen også enkel og elegant, med en liten sten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Dr*t i hva som er «normen». Velg det dere ønsker selv. Vi kunne fint kjøpt ringer til feks 6000-8000 kr, men vet du hva vi endte opp med? To ringer til totalt ca 150,- kjøpt på en bod i Oslo + den mest morsomste minnen vi noen gang kunne fått😂😂 Vi gifter oss i juni og jeg vet gifteringen sambo har kjøpt til meg koster over 15 000,- 

ps! Forlovelsesringene er helt utrolig fine og ser ut som en blanding av hvitt og gult gull! Vi var egentlig å titta på noe helt annet på den boden, men plutselig så tar han bare en ring og frir til meg😂🙈 Så jeg tok jo en ring jeg også😂 Mannen som jobba der ble SÅ glad og ville egentlig ikke ta betalt for ringene. Absolutt alle rundt oss stod å klappa og plystra for oss. Rett etterpå tok han meg med til en gullbutikk, men jeg NEKTA å ta av meg den ringen, for den betyr utrolig mye for meg☺️

Anonymkode: 5f93b...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde opprinnelig min manns bestemors forlovelsesring, og den kostet definitivt ikke 3 månedslønner for mannen. Nå har den blitt så skjør i klørne at vi ikke tør å bruke den mer, så mannen har kjøpt en som ligner som jeg kan bruke til daglig sammen med gifteringen/weddingband’et mitt, og den var fortsatt langt unna 3 månedslønner. 

Vi bor i USA, og den 3 månedersregelen er for usikre primadonnaer som tror at jo mer penger han bruker på en ring, jo mer vil han ha deg.. Jeg trenger ikke jordisk gods og gull for å føle meg ønsket og elsket av mannen min, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kostet nesten 4000 kr, kjøpt i utlandet så her i norge hadde den nok kostet litt mer. Her var det ikke prisen som avgjorde det, det var selve ringen med en type sten jeg hadde forelsket meg helt i. Vi så ringen helt tilfeldig da vi var på ferie.

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...