Gå til innhold

Hvor mye kostet din forlovelsesring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forlovelsesringen er et arvestykke, så den aner jeg ikke prisen på. Men gifteringen er en alliansering jeg fikk av foreldrene mine til konfirmasjonen min, hvitt gull med en diamant. Tenkte det var likså greit å bruke det jeg allerede hadde, hvorfor bruke penger man ikke trenger bruke. Vi fant en matchende ring til ham til under 2000,-, husker ikke nøyaktig pris. 

Jeg skjønner ikke dere som skriver at ringene deres koster 30000,-! Jeg og min kjære har inntekter som gjør at vi er heldige nok til å relativt lett kunne kjøpe en ring til 30,000, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor! Det ligger ikke noe status i å gå rundt med ringer til slike priser, rett og slett fordi folk flest ikke ser forskjell på hverken karat, klarhet, glans, eller rett og slett om diamanten er ekte.

Anonymkode: 4cb44...81e

Hvem påstår at de går med en ring pga status? Synes det er ganske frekkt å påstå. Noen menn liker å gi forlovelsesring, de skal svi litt i pungen med prima pussy :P 30000 er uansett ikke så mye i forhold til hva de fleste bruker på forlovelsesringer feks i USA. Nordmenn er ganske nøktern og fornuftige når det kommer til å kjøpe forlovelsesring/aliansering.. 

Greit de fleste ikke ser forskjell som du sier. Men falske ringer har som regel veldig dårlig holdbarhet. Ringen skal jo holde livet ut. En ring til 30 000 er ikke noe eksepsjonellt, ganske vanlig. Men arvegods kan være utrolig flott, å kjekkt med en ring som har historie. Helt ærlig bryr jeg meg ikke noe særlig om ringen er dyr eller ikke.. Men synes det er smålig av deg og mene at folk kjøper ringer for å oppnå status.

Anonymkode: 7b3e0...460

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Jeg betalte fem tusen for ringen til min kjære, så 1200kr for å få satt i sten, I den lå det ca 60 timer arbeid, fra jeg begynte å slipe til det var en 5ct brilliant slipt red garnet. Syns det er fint å bruke en sten som ikke er så vanlig her i Norge, det er rundt 200 typer edelstener I verden, men ikke mye å velge mellom her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er generasjonsring. Den er takstert til $2,3 m. Og gifteringen min er fra cartier. Den kostet $200 000 dollar. 

Anonymkode: ef370...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en 18K hvitt gull med 0,30 ct Wesselton vvs som forlovelsesring, ser den koster 28300 kr på hjemmesiden. 

Anonymkode: 7b3e0...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesringen min kostet 9000.  Den har 19 diamanter i en klase. Gifteringene koster ca 15 000 for begge. I min er det 5 diamanter.

Endret av Mystix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, EnKanarifugl said:

Jeg betalte fem tusen for ringen til min kjære, så 1200kr for å få satt i sten, I den lå det ca 60 timer arbeid, fra jeg begynte å slipe til det var en 5ct brilliant slipt red garnet. Syns det er fint å bruke en sten som ikke er så vanlig her i Norge, det er rundt 200 typer edelstener I verden, men ikke mye å velge mellom her hjemme.

Dette høres flott ut :) 

Anonymkode: d9b34...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr damer seg virkelig om hva ringen koster?

Anonymkode: 5c920...951

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri spurt han om. Ville tenkt det var litt frekt å spørre hva han betalte for ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr damer seg virkelig om hva ringen koster?

Anonymkode: 5c920...951

Nei jeg bryr meg ikke om hva ringen koster, men vil helst ha en ring jeg liker om jeg skal gå med den hver dag. Eneste grunnen til at jeg vet hva den koster er fordi vi kjøpte gifteringer på samme butikk så da så jeg tilfeldigvis prisen. Ellers hadde jeg aldri sjekket dette..

Anonymkode: 7b3e0...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Bryr damer seg virkelig om hva ringen koster?

Anonymkode: 5c920...951

Jeg bryr meg. Vil ikke at han skal bruke alt for mye penger :laugh: Men som andre påpeker så ville jeg ikke spurt om prisen.

Anonymkode: d9b34...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Puny said:

Det har jeg aldri spurt han om. Ville tenkt det var litt frekt å spørre hva han betalte for ringen...

Hvis man skal gifte seg med noen burde det vel være ganske lav takhøyde for å diskutere dette uten at det anses som frekt. Jeg spurte aldri om pris, men måtte få den takstert for forsikring, og da var det relevant å se papirene.

 

Forlovelsesringen min kostet 70 000, gifteringen ble solgt med den i et sett så totalt kom det på 90 000.

Anonymkode: 9c151...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Samboeren min har sagt at fordi han brukte 10 tusen på forrige forlovelsesring (haha), så må den til meg i fremtiden koste mer. Jeg kunne ikke brydd meg mindre, så lenge den er pen og etter min smak. Setter mye større pris på ringen om jeg ser at han virkelig har forsøkt å finne en han vet jeg vil like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal gifte seg med noen burde det vel være ganske lav takhøyde for å diskutere dette uten at det anses som frekt. Jeg spurte aldri om pris, men måtte få den takstert for forsikring, og da var det relevant å se papirene.

 

Forlovelsesringen min kostet 70 000, gifteringen ble solgt med den i et sett så totalt kom det på 90 000.

Anonymkode: 9c151...c33

Det var en gave. På lik linje med andre gaver jeg har fått av han eller andre, så spør jeg ikke om pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr damer seg virkelig om hva ringen koster?

Anonymkode: 5c920...951

Jeg ville overhodet ikke likt det om han kjøpte en grisedyr ring til meg. Mer enn 3-4 000 hadde jeg ikke likt. Det er så hinsides sløseri at jeg knapt har ord. Jeg ville ikke turt gå med en hel månedslønn på fingeren, den ringen hadde blitt gjemt i en skuff. 

Anonymkode: 58e2c...611

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår forlovelses ringer kostet vel 2000-3000 kroner. Vi bruker samme ringene som giftering.

Vi er ikke spesielt materialistiske av oss, så helt enkle gullringer er nok for oss. Men jeg har inntrykk av at mange damer forventer amerikanske tendenser med stor forlovelses ring og giftering. Du vet vel best hvilken type damen din er. Men husk og ta hensyn til egen økonomi. 

Anonymkode: 67a91...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ei venninne av meg fikk ring til 199 kroner... De ble forlovet etter 2 mnd bekjentskap. Sitter å venter på at bryllupet ikke blir gjennomført, da fyren (og venninna mi) ikke virker helt god. 

Anonymkode: 27451...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte typen min selv jeg, uten ring eller noe som helst. Jeg hadde vært igjennom en ganske skremmende uke hvor konklusjonen var at vi hører sammen. Han sa ja da. Tror ikke han er nevneverdig furten over at han ikke fikk noe ring. Vi gifter oss til neste år.  

Synes hele denne bryllupsmanien har gått helt ut av proporsjoner. Får dere et bedre ekteskap om ringen(e) er dyrere? Vi går heller for en bedre og større sofa. Det er tross alt et av stedene kjærligheten pleies 💕

Anonymkode: 49d04...558

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet nøyaktig 250,25 kroner på 1800-tallet. Den var gratis for min mann :P Arvestykke, men det skjønner dere sikkert. Omregnet til dagens valuta blir det rundt 20.000 kroner, men det er jo ikke prisen som betyr noe på arvegods. Skjønner virkelig ikke hvordan noen kan bruke 20.000-30.000 kroner på en RING :klo: Men hver sin smak. Hadde fått fnatt av å ha noe så dyrt :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...