Gå til innhold

Hvor mye kostet din forlovelsesring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva pleier normen å være angående pris på forlovelsesring? Hører det kan være så mangt, men tenker da gjennomsnittlig. 

Har hørt en venninne si at det er normalt med  1 månedslønn, andre sier at det kan være mellom 5 k til 30 k. 

Hvis jeg skal kjøpe forlovelsesring til min kjære, så forventer jeg jo å bruke litt på den. 

Anonymkode: 79171...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Vi valgte ut ringer til ca 6000kr hver som vi har dobbel gravering i, en dato for forlovelse og en for giftermål. 

Nå har jeg jobbet de siste fem årene hos gullsmed så for meg så holder det med forlovelse/ giftering. Jeg bryr meg ikke om å ha en egen forlovelsesring, og ringer har jeg sånt sett nok av. 

Jeg vet mange andre tenker anderledes. Det mange gjør er å kjøpe en frierring, for eksempel en enstensring til damen. Da vanligvis en mellom 4500- 8000 i pris. MEN noen kjøper rimeligere eller dyrere, alt etter hva økonomien deres tåler. 

Noen kjeder kjører kampanjer men da er det som regel bare 9-10 karats gull og dårlige urene diamanter som står i. Det er sånn typisk Gullfunn kampanjer. Gullfunn, Juvelen og Bjørklund er butikker jeg ville styrt unna, det betaler man myyye for lite. Det samme gjelder disse en finner på nett. 

Du kan lettere få til fine avtaler om pris på disse mindre kjedene. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Forundret.. skrev:

 Vi valgte ut ringer til ca 6000kr hver som vi har dobbel gravering i, en dato for forlovelse og en for giftermål. 

Nå har jeg jobbet de siste fem årene hos gullsmed så for meg så holder det med forlovelse/ giftering. Jeg bryr meg ikke om å ha en egen forlovelsesring, og ringer har jeg sånt sett nok av. 

Jeg vet mange andre tenker anderledes. Det mange gjør er å kjøpe en frierring, for eksempel en enstensring til damen. Da vanligvis en mellom 4500- 8000 i pris. MEN noen kjøper rimeligere eller dyrere, alt etter hva økonomien deres tåler. 

Noen kjeder kjører kampanjer men da er det som regel bare 9-10 karats gull og dårlige urene diamanter som står i. Det er sånn typisk Gullfunn kampanjer. Gullfunn, Juvelen og Bjørklund er butikker jeg ville styrt unna, det betaler man myyye for lite. Det samme gjelder disse en finner på nett. 

Du kan lettere få til fine avtaler om pris på disse mindre kjedene. 

 

Tusen takk for råd! 

Har du noen butikker å anbefale? TS

Anonymkode: 79171...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen vet jeg hvem jeg ville anbefalt. Tviler på at du kommer herfra da.. Siden det er lokale butikker så finnes de ikke ellers i landet. 

Ta turen innom de som er rundt der hvor du bor, de butikkene som ikke er fra disse store kjedene. Be om råd, noter opp carat, slip, renhet og farge og sammenlign priser fra butikk til butikk. Prut!!! Vis hva de andre butikkene tilbyr.

Vær obs på at fortjenesten til disse store kjedene jeg fraråder er stor, ligger på over 50%. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet mellom 5-700 kr. Vi valgte bevisst en av de enkleste variantene som var der. Det er ikke i alles smak å kjøpe en til flerfoldige tusen, ei eller alle som har råd til det. 

Anonymkode: 00799...d08

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha diamantring, så min utkårede fikk ordnet med en annen type stein. Hvis jeg husker rett tror jeg den kostet circa 2000-3000 kr. Den var laget og bestilt fra England et sted. Har alltid synes diamantringer er gørrkjedelige, så jeg er kjempefornøyd med min "billige" ring. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 30.000kr. En nydelig topas ring i hvitt gull med diamanter rundt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en enstens diamantring med 0.20karat diamant på. Tror den kostet 7000,-. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har litt andre tradisjoner enn den typisk norske med like ringer osv er det kun jeg som har forlovelsesring mens mannen har giftering, jeg har også giftering og en (tror dere kaller det) allianse ring - så tre ringer til sammen.

Forlovelseringen er en med 10 små og en større diamant i i rhodinert hvitt gull, gifteringen er glad di samme materiale og allianse ringen har flere stener ettersom mannen setter inn når han / vi feirer for eks r"rund bryllupsdag" 

Forlovelsesringen er litt lik denne men kjøpt et annet sted og jeg aner ikke prisen men "normen" i UK er 30`minimum så jeg regner med den er kostbar..  http://gullsmedbutikken.no/frierringer/frierring-forlovelsesring-nordic-collections-1786 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovelsesring kostet 16000. Han sin kostet 2000. 

Gifteringen min kostet rundt 7000. Han bruker sin forlovelsesring som giftering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før du bruker en (eller to?) måneders lønn på en diamantring så se denne. 

 ringer med falsk diamant kan være vel så fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, vimes skrev:

før du bruker en (eller to?) måneders lønn på en diamantring så se denne. 

 ringer med falsk diamant kan være vel så fine. 

Da er det bedre å la være å ha diamant på den. Hilsen hun her oppe som var godt fornøyd med ringen til 5-700 kr. Uten diamant. 

Anonymkode: 00799...d08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesring og giftering i ett. Min kostet 3700, hans 4700. 

Helt vanlig gullring med gravering og diamant inni :)

Anonymkode: 4e28d...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare jeg som har forlovelsesring. Det var en ring han kjøpte og fridde med (overaskelse) Hvitt gull en diamant ca 26000.

Begge har gifteringer min kostet ca 16000 guld med små diamanter.. Hans kostet ca 13000 Tykk gullring.

Ingen fasit her, noen velger ringer til et par tusen andre flere hundre tusen.. Prisen på ringen er ikke viktig for meg. Mer betydningen bak ringen.

Anonymkode: 7b3e0...460

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kostet 8000kr, han sin 4000kr

Anonymkode: a45db...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kosta 150 kr ca. Sølv, med ein lilla (og heilt sikkert falsk) type stein, omringa av kvite steinar. Ganske sikker på at det er glass eller noko, men er kjempenøgd med den, og trur ikkje eg hadde blitt meir nøgd om den kosta 15 000. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min er fra en annen kultur, og der er tradisjonen 3 månedslønninger, han tjener rimelig bra, så jeg fikk en ring til nesten 400 000kr 

Anonymkode: 7df3d...5fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er fra en annen kultur, og der er tradisjonen 3 månedslønninger, han tjener rimelig bra, så jeg fikk en ring til nesten 400 000kr 

Anonymkode: 7df3d...5fd

Det trur eg ikkje eg hadde turt å gå med :hakeslepp::fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesringen er et arvestykke, så den aner jeg ikke prisen på. Men gifteringen er en alliansering jeg fikk av foreldrene mine til konfirmasjonen min, hvitt gull med en diamant. Tenkte det var likså greit å bruke det jeg allerede hadde, hvorfor bruke penger man ikke trenger bruke. Vi fant en matchende ring til ham til under 2000,-, husker ikke nøyaktig pris. 

Jeg skjønner ikke dere som skriver at ringene deres koster 30000,-! Jeg og min kjære har inntekter som gjør at vi er heldige nok til å relativt lett kunne kjøpe en ring til 30,000, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor! Det ligger ikke noe status i å gå rundt med ringer til slike priser, rett og slett fordi folk flest ikke ser forskjell på hverken karat, klarhet, glans, eller rett og slett om diamanten er ekte.

Anonymkode: 4cb44...81e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen og kjøpte ring. Jeg ville ha noe som ikke var rådyrt slik at vi kunne bruke mer på bryllup og innredning av hus. Den kostet 3500,-

Anonymkode: a38cd...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...