Gå til innhold

Gravide med store mager tidlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er medlem på et annet forum hvor det i ulike termingrupper legges ut bilder av voksende mager. Nå er jeg selv 10 uker på vei og den lille er ikke i nærheten av å vises. Dette forstår jeg er veldig individuelt, men jeg må si at jeg stusser på de som legger ut bilder av 4+5 med mager som ser ut som de er flere mnd på vei. Samme med ei som er 8 uker på vei og ser ut som hun bare har noen mnd igjen av svangerskapet. Hva er greia? Fysisk umulig at magene kan være så store når babyen i magen ikke er større enn et jordbær. 

Anonymkode: 68b3b...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luft ja. Og noen har jo også store mager før de er gravide, da blir de naturligvis ikke mindre etter befruktning. 

Anonymkode: cd775...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn mage noen ganger, og jeg er ikke gravid i det hele tatt. I mitt tilfelle skyldes det luft, og det gjør det nok hos mange gravide også.

Anonymkode: 3424a...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men varer luftmagen hele dagen? Hvorfor legger de ut dette hvis de vet at det bare er luft?

Anonymkode: 68b3b...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par stykker som bare fikk tydelig gravidmage veldig tidlig, hvor jeg tenker at det umulig bare kan ha vært luft. Så noen bærer vel bare annerledes. Og så er det for de fleste ganske stor forskjell på hvor tidlig magen kommer om det er første barnet eller om man har vært gravid før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 4 mnd på vei med minstemann, da trodde de fleste jeg hadde bare 1 mnd igjen! Ifølge legen hadde jeg extra mye fostervann og en morkake dobbelt så stor som normalt.. Som jordmor sa: det var tydelig at han hadde hatt d bra der inne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vits i å legge ut bilder.. I alle fall ikke så tidlig. Men hver sin smak.

Jeg fikk mage tidlig, en kunne se litt kul på nedre delen av magen når jeg var rundt 12 uker, men dette ble stort sett bare lagt merke til av de som kjenner meg og vet at den vanligvis er flat.

Jeg var på innskrivning i går, så på dama før meg og på hun etter meg. Spurte mannen min på kvelden om han trodde vi var like langt på vei. Vi begynte å le rått begge to. 

Magen min er diger, den var det forrige svangerskap også. Men jeg ble notert opp som "grønn dame". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn og magen min er helt flat når jeg holder den lett inn, men jeg ser gravid ut om jeg slipper den ut i all sin glans (lite muskler, antar jeg). Mange gravide ser ut til å "slippe ut" magen sin og innbille seg at det er babyen som gjør at den står ut. Det er hoderystende pinlig å se på.

Anonymkode: e36e9...426

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Jeg hadde pannekakeflat mage før mitt siste svangerskap, men så gravid ut med en gang testen var positiv omtrent. Full av luft, ingen god følelse. Det er nok e vanlig gravidting, men mange velger (!) å tro at magen er der pga babyen. Det er fysisk umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er lenge siden siste graviditet kan det være at magemusklene ikke har trukket seg helt tilbake.. 

Mun første graviditet vistes ikke magen før jeg var kanskje 23 uker. Min andre vistes magen fra ni uker. Jeg tok riktignok ikke bilder, men det var vanskelig å skjule det ja..

Anonymkode: d52fd...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Forundret.. skrev:

Skjønner ikke vits i å legge ut bilder.. I alle fall ikke så tidlig. Men hver sin smak.

Jeg fikk mage tidlig, en kunne se litt kul på nedre delen av magen når jeg var rundt 12 uker, men dette ble stort sett bare lagt merke til av de som kjenner meg og vet at den vanligvis er flat.

Jeg var på innskrivning i går, så på dama før meg og på hun etter meg. Spurte mannen min på kvelden om han trodde vi var like langt på vei. Vi begynte å le rått begge to. 

Magen min er diger, den var det forrige svangerskap også. Men jeg ble notert opp som "grønn dame". 

Ble litt nysgjerrig nå... Hva vil "grønn dame" si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde større mage i uke 12 enn jeg har nå i uke 26 ;-) 

kun luft, livmoren kommer jo ikke over skambanket før etter uke 12. 

Men har lagt merke til at mange "slipper magen løs" med en gang de informerer omgivelsene om graviditeten....

Anonymkode: 0c446...079

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også luft dette svangerskapet men det var jo ikke konstant. Magen var fin den når jeg satte meg med middagsbordet, før måltidet var over så så det ut som om jeg var seks mnd på vei. Skikkelig vondt og ubehagelig.. Kunne ikke funnet på å ta bilde for å legge det ut på et forum som en gravidmage da :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Linkas skrev:

Ble litt nysgjerrig nå... Hva vil "grønn dame" si?

Det vil si at jeg er godkjent til å føde på " fødeloftet" istedet for nede på fødeavdelingen. Altså er det ingenting som tyder på at det vil komme komplikasjoner ved fødselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har lagt merke til at mange "slipper magen løs" med en gang de informerer omgivelsene om graviditeten....

Anonymkode: 0c446...079

Ja, endelig slipper vi å late som om vi er mer flatmaget enn vi egentlig er, liksom! ;)  

Anonymkode: e36e9...426

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mage rundt uke 16 denne gangen, andre svangerskap, flat mage fra før. Ikke stor, men det var tydelig (for meg og de nærmeste) hvor kanten på livmoren var. Men hadde fortsatt dager med mindre mage. Følte det var flaut å få stor mage før det var klart at det var pga baby! Fikk luft i magen jeg også altså. Så ut som jeg var 5 mnd på vei på kveldene i uke 10 feks. Ikke kult. Hadde aldri lagt ut bilde av det.

Anonymkode: 8b2af...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk stor mage tidlig som 2. gangs gravid. Det er visstnok vanlig at 2. gangs fødende får mage tidligere. Det var ikke luft, i alle fall forsvant det aldri og magen ble bare større og større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi

Er førstegangs gravid og fikk ikke mage før i uke 22.. Da kom "bumpen", og nå synes jeg den blir større for hver dag😊 Fram til uke 12 følte jeg meg bare utrolig oppblåst, "pløsete" og lite vel.. Nå er det bare kos😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...