Gå til innhold

ADVARSEL - ikke kjøp mat til tiggere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte gitt småpenger og noen av dem blir jo veldig takknemlige for bare en 10-krone. Syns det er stas jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med å gi til tilreisende tiggere, er at det får dem til å fortsette å tigge. Det får deres neste generasjon til å reise rundt og tigge. Osv. Det er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det løser ingen av disse menneskenes muligheter til et bedre liv på sikt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo ikke krav på penger for en feilfri vare, samme hvor mye kvittering man har. Her må jo bare butikken si nei. På min jobb nekter vi åpenbart urimelige forespørsler og rom/signøynere i store flokker, og det går helt greit, uten innblanding fra politi eller lokalaviser. 

Anonymkode: 99595...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chromium skrev:

Jeg har ofte gitt småpenger og noen av dem blir jo veldig takknemlige for bare en 10-krone. Syns det er stas jeg :)

Hvorfor gir du penger? Kan du ikke gi mat istedenfor?

Å gi penger til rom-folket er som å gi penger til narkomanne; de kjøper narkotika og pengene kanaliserer videre via mafia til terrorgrupper som sender terrorister til europa.

Dere gir i verste fall de kriminelle mer ressurser til å rane og drepe oss etterpå.

Anonymkode: 753f0...869

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gullik skrev:

Problemet med å gi til tilreisende tiggere, er at det får dem til å fortsette å tigge. Det får deres neste generasjon til å reise rundt og tigge. Osv. Det er som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det løser ingen av disse menneskenes muligheter til et bedre liv på sikt.

De kommer ikke til å bedre livene sine. De reiser og tigger. Det er det de vil gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved å gi dem mat eller annet hjelper man dem å bli her og drive med organisert kriminalitet. Man bør la være å gi dem noe som helst for å ikke oppmuntre og belønne dem for deres aktiviteter. Landene de kommer fra sliter stort med det samme og der har folk sluttet for lengst å gi penger for de vet at det hele er organisert og at bakmenn tar mesteparten. Men fenomenet er lite kjent i Norge og nordmenn lar seg lett lure. Ingen fra Øst-Europa jeg kjenner bruker en krone på dem og de prøver å opplyse flest mulig.

Anonymkode: a5a4d...614

Jeg gir de heller ikke penger men om man kun gir mat så får de noeå spise der og da. Og da får de ingen penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg gir de heller ikke penger men om man kun gir mat så får de noeå spise der og da. Og da får de ingen penger

Men da sparer de sine egne penger og kan bli værende lengre mellom hver person som gir dem penger. Så å gi dem mat er nesten like ille som å gi dem penger.

Anonymkode: 8f926...591

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ikke beholde pengene sine selv uansett. De har en slags hallik, jeg ser det hele tiden på Grønland og rundt Jacobs kirke. De har et hierarkisk system de også. 

Å gi dem mat er bortkastet fordi de ikke får gitt penger til denne "halliken/lederen" og fått sin belønning av denne. Man kan heller ikke skylde alt på synlige tiggere da de er underlagt et system.

Anonymkode: f0886...1e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir dem aldri noe, dette er jo organisert kriminalitet.

Anonymkode: b4ff8...ae4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får ikke beholde pengene sine selv uansett. De har en slags hallik, jeg ser det hele tiden på Grønland og rundt Jacobs kirke. De har et hierarkisk system de også. 

Å gi dem mat er bortkastet fordi de ikke får gitt penger til denne "halliken/lederen" og fått sin belønning av denne. Man kan heller ikke skylde alt på synlige tiggere da de er underlagt et system.

Anonymkode: f0886...1e8

Jeg har også sett dette med egne øyne. De har faktisk en hallik. Derfor gir jeg ikke. Man burde heller gi til organisasjoner som stltter opp om rombarns skolegang. 

Anonymkode: d0be6...249

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man burde heller gi til organisasjoner som stltter opp om rombarns skolegang. 

Anonymkode: d0be6...249

Rombarn ønsker ikke å gå på skole. Er det snakk om tvang mot barn betalt av nordmenn?

Anonymkode: 753f0...869

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 12.03, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/politiet---ikke-kjp-mat-til-tiggere-og-gi-dem-kvitteringen/3423246691.html

 

Da ødelegger du for butikkene og sponser organisert kriminalitet. Det beste er å ikke gi dem penger i det hele tatt, kvitteringer, o.l. Så reiser de tilbake til hjemlandet istedet forhåpentligvis og vi slipper forsøpling, utgifter for rengjøring etter dem, tyverier og annen kriminalitet.

Anonymkode: a5a4d...614

Det er bare snakk om 2-3 kroner i en kopp. Noen av dem har begynt å selge blader i stedet. Selv gidder jeg sjeldent å gi ut og bryr meg ikke om hva dem gjør for det påvirker meg så lite i daglig-livet. Det eneste som er å peke på er at dem driter i parker og sånn. Til og med på kirkegårder, så sånn sett så håper jeg de tar første fly tilbake med reisende onkel Mac. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også sett dette med egne øyne. De har faktisk en hallik. Derfor gir jeg ikke. Man burde heller gi til organisasjoner som stltter opp om rombarns skolegang. 

Anonymkode: d0be6...249

Så romfolk/tiggere er kjent med hallikvirksomhet også, eller misforstår jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27.7.2016 at 12.10, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Håper karma biter deg i rompa en vakker dag. Fysj for en trassig oppførsel av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 12.10, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

 

Anonymkode: 2336a...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fuglekvinnen__ skrev:

Så romfolk/tiggere er kjent med hallikvirksomhet også, eller misforstår jeg nå?

Ikke på den måten. Men de har en leder som sender folk ut for å tigge for så å ta alt det de tjener inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke annet enn sadisme.

Man trenger ikke lure på hvorfor mennesker gjør overgrep, som de amerikanske fangevokterne gjorde "for underholdning" i Abu Graib-fengselet eller soldater i Afghanistan som får unger til å sjonglere med utløste håndgranater for moro skyld. Dere gjorde dette helt uprovosert mot en person født på samfunnets skyggeside. En person som tok i mot allmisser fra dere som ble født inn økonomisk velstand - det er det eneste du har gjort, og det gir deg er maktovertakelse som du måtte misbruke ved å krenke og plage dette medmennesket. Fy flate.

Og ingen av dere sa stopp, i alle fall ikke du, som skryter av det på KG. "If it walks like a duck and talks like a duck, it's probably a duck". Du er klar over at du er sadist? For du oppfører deg som en og snakker som en. 

Anonymkode: ac633...861

De er født på skyggesiden, ja, men de velger også å stille seg utenfor samfunnet ved at de ikke gidder arbeide, finne seg skikkelig bolig og sende ungene på skole. De velger også å rote og grise til alle steder de kommer.

Jeg kjenner en sigøynerfamilie. De har fått seg skikkelig arbeid, en skikkelig plass å bo og sender ungene på skole. De fleste klarer dette fint og de får tilbudet, men de velger selv å stille seg utenfor og da må de ta konsekvensene.

Bare for å gjøre det klart: Jeg sikter IKKE til laksersaken. Det var grusomt gjort

Anonymkode: 2336a...1f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ikke på den måten. Men de har en leder som sender folk ut for å tigge for så å ta alt det de tjener inn.

Og da blir du redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rom folk som har levd flere generasjoner i Norge skiller seg lite fra den invasjonen vi ser nå fra øst.

Det er et patriarkalsk samfunn hvor en høvding styrer alt. Her i Norge ser vi at de er villige til å jukse seg til alle mulig goder. Alt er lov når det gjelder å rane folk, firmaer og staten!

F.eks. så skjer alltid følgende når kommunen skal flytte inn romfolk i nye leiligheter. De får låne penger til møbler. Møblene blir deretter solgt samt all i de kommunale leilighetene som kan skrus ut. Deretter flytter rom-folk ut og boligene blir leid ut til enda fattigere folk. Før noen får reagert så er alt tømt, ingen hjelpelån blir betalt tilbake og pengene for framleie tar mafiahøvdingen i egen lomme skattefritt.

Alle steder som rom-folk har bodd i er alltid så ødelagt at det må saneres og bygges om fullstendig igjen.

Dette betales av våre skattepenger.

Forskjellen fra før til nå er at det er 1000-vis av flere rom folk i Norge og det er meget godt organisert for å tyne alle mulige inntekter fra oss.

Anonymkode: 753f0...869

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tiggere (les:Rom-folk) ringer på hos folk, og prøver trenge seg inn i husene deres. Dette er allerede veldig vanlig i mange europeiske land. Dersom folk ikke åpner dørene for dem, må de passe på for at sigøynerne ikke stikker hull i dekkene på bilen deres eller ødelegger vinduer. De ringer på og trenger seg inn i husene, mens de krever få betalt, for å gå ut igjen! Sannsynligvis har litt av verdt av verdisaker og nips funnet frem i lommene deres, på veien ut igjen også.

I tillegg går de rundt på parkeringsplasser, og kjenner etter om noen av bil-dørerene er åpne. Men alle venstre-vridde politikere vil sikkert påstå at dette bare er "gratis-vakter" for å forhindre at noen andre skal stjele noe. I tillegg har man selvfølgelig de klassiske tyv-vtriksene hvor ei gammel tater-kjerring går helt opp i trynet ditt med koppen sin. Samtidig som de medsammensvorne står bak og klar til å stjele alle tingene dine.

Anonymkode: 01cf5...136

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...