Gå til innhold

ADVARSEL - ikke kjøp mat til tiggere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt boller på bakeri og gitt dem iblant.   Har hørt at noen har blitt sint når noen har gitt dem mat. Da tyder det jo på at det ligger noe suspekt bak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Maleficenta skrev:

Hmm jeg forstår jo den med å ikke gi de penger eller kvitteringer men hvorfor sponser man organisert kriminalitet ved å bare gi mat? Et genuint spørsmål altså. Er ikke ment som kritikk av innlegget ditt altså.

Ved å gi dem mat eller annet hjelper man dem å bli her og drive med organisert kriminalitet. Man bør la være å gi dem noe som helst for å ikke oppmuntre og belønne dem for deres aktiviteter. Landene de kommer fra sliter stort med det samme og der har folk sluttet for lengst å gi penger for de vet at det hele er organisert og at bakmenn tar mesteparten. Men fenomenet er lite kjent i Norge og nordmenn lar seg lett lure. Ingen fra Øst-Europa jeg kjenner bruker en krone på dem og de prøver å opplyse flest mulig.

Anonymkode: a5a4d...614

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker for en tid tilbake at jeg så en rumensk tigger som fikk spandert en baguett av en forbipasserende og som lo til en annen rumener og kastet den i søpla.

Anonymkode: 4d1e7...ecf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner ga en bolle til en tigger fra romfolket. Tiggeren kastet den i hodet på henne, hun skulle f*** meg ikke ha noe bolle, hun skulle ha penger!

Anonymkode: d9a36...24b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga kakao til en tigger med skilt hvor det sto: jeg er sulten. Fikk kakaoen slengt etter meg og ble spyttet på. Hun ville ha penger. Senere gikk hun og kjøpte boller fra Narvesen. De er jo ikke akkurat billige! Flere jeg kjenner har fått mat kastet etter seg når de har gitt det til tiggere i Kristiansand Kjøper heller avisen av narkomane. De er veldig hyggelige og takknemlige! Men nå blir de skvist ut av tiggerpakket som okkuperer hvert gatehjørne. Blir trist av dette!

Anonymkode: e9b42...6a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang man ser en "tigger" med splitter ny smart-telefon, så får man selvfølgelig ikke lyst til å gi noe til dem. Verken penger, eller andre ting.

Men ifølge visse politikere og andre, så er det utelukkende "stakkars tiggere" heile tiden. I tillegg risikerer man å bli stemplet som "inhuman rasist" dersom man prøver å diskuter slike ting...

Anonymkode: 01cf5...136

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Myrsnipa skrev:

Har kjøpt boller på bakeri og gitt dem iblant.   Har hørt at noen har blitt sint når noen har gitt dem mat. Da tyder det jo på at det ligger noe suspekt bak.

Ja, kanskje det.. Eller kanskje de også har hørt om den tiggeren som fikk kakao med lakseolje som ble nevnt på første siden i denne tråden her.. Hvem vet hva son ligger bak.

Jeg bruker ikke ei av mine kroner på romfolket som tigger. Det er pga alle de som gir den penger at de faktisk er her. Da kjøper jeg heller ei øl på rema til en alkis som går rundt på utsiden å tigger femmere til en såkalt " kaffe", etter at han faktisk har vært ærlig nok med meg til å svare meg på spørsmålet mitt om hva pengene egentlig skal brukes til. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er at noen kjøper eller gir de noe som helst egentlig. De sitter der med iphones rett i nærheten av en butikk og kjøper både brus og potetgull titt og ofte, så de tjener jo tydeligvis bra på tiggingen sin. Så kommer det en eller annen kar og plukker de opp i en svindyr bil på slutten av dagen.

Jeg synes man skulle gitt gjort tigging (fra romfolk i det minste) forbudt og gitt bot til dem som gav dem mat eller penger. Det er faktisk dere som gir dem noe som sørger for at de blir her og at vi andre sliter med kriminaliteten deres, med at de driter og pisser ned både parker og alt annet de finner. Og så etablerer de seg store leirer i friområder der de ikke rydder noe som helst etter seg og avføringen flyter. Og tror du de rydder dette før de drar / blir flytttet på? Selvsagt ikke. Det minste staten kunne gjort var å få de som gav til disse romfolkene til å betale for oppryddingen etter dem og erstatningen for tyveriene deres.

Anonymkode: 8f926...591

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kvinnene med morshjertet og omsorgsgenet som gir de penger? .. og ikke klarer å se bak i kulissene hva som skje?  At romfolk er overrepresentert i statistikk for vinningskriminalitet.

Når de naturligvis ikke har noe fast bosted så forsøpler de i tillegg enormt rundt seg. De virker å være immune mot normal søppelhåndtering  

Siste her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/to-romleire-paa-ekeberg-i-oslo-toemt/a/23739698/

...og det midt i et naturreservat i Ekebergskogen. Men det bryr vel ikke disse kjerringene som gir tiggerne penger seg om, så lenge de ikke griser til i DERES nærområde. 

Anonymkode: 537e7...5f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Forundret.. skrev:

Nå kjenner jeg at jeg misliker telefonselgere enda mer enn før. 

Ja, for dette er noe ALLE tlf.selgere gjør. 🙄

Anonymkode: 8dde5...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo diskutere om man skal gi eller ikke, må innrømme at jeg har kjøpt mat til tiggere ved noen anledninger, men når ble det vanlig å gi med kvitteringen? Det gjør jeg da aldri, uansett om det er snakk om en mat til en tigger eller gave til en venn. Eller har disse tiggerne bedt folk på forhånd om å kjøpe mat og ta med kvitteringen? Skjønner ikke helt det der.

Anonymkode: 1f407...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for dette er noe ALLE tlf.selgere gjør. 🙄

Anonymkode: 8dde5...cfa

Ja,  selvsagt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

De burde jo i det minste sørge for at barnet i magen får en skolegang. Om de hadde jobbet i Romania i stedet for, hadde dette vært mulig. Det er også skoler for rombarn som drives av ideelle organisasjoner. Hvorfor tar de ikke imot disse mulighetene? Det er sikkert ikke enkelt, men det er ikke livet de lever nå heller. I stedet er barna dømt til samme type livsstil. 

Anonymkode: d0be6...249

Til din informasjon så ønsker ikke romfolk å sende barn på skole. Jeg har selv vært i Romania hvor alt små rombarn ønsker seg er å bli gamle nok til å dra til Norge for å tigge. Dette er også vist i utallige dokumentarer her i Norge.

Anonymkode: 9ca28...075

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romfolk VIL IKKE være som vanlige folk. De ønsker å bo ute/reise rundt, de nekter barna å gå på skole osv osv. Det finnes sikkert enkelte unntak, men dette er den generelle regelen deres. Norge har flere ganger forsøkt å tvinge barna inn i skolesystemet, men da forsvinner de

Det hjelper lite å sette opp toaletter og fikse egnede plasser som de kan bo på. Dette har Norge forsøkt mange ganger dette også, men det ender opp med at det blir ramponert, toalettene brukes litt før de er fulle av dritt oppetter veggene osv

 

Anonymkode: d131d...73f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tiggerne nå er jo rumenske sigøynere som blir behandlet som dritt overalt inklusive i Romania. Jeg får helt vondt av mange av de kvinnene som sitter på knærene, kanskje gravide og det regner som bare rakkern..tror jeg skal sørge for at kvitteringen er med. Så kan de selv velge mellom mat og penger. Alle er ikke kriminelle. 

Anonymkode: 3a903...1d6

Jeg syntes også veldig synd på tiggere som var åpenbart gravide, helt til jeg så gravid-puta bli stappet omhyggelig på plass tidlig en morgen på Karl Johan. Da kan de bare ha det så godt, tenker jeg. 

Anonymkode: 4cb44...747

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes også veldig synd på tiggere som var åpenbart gravide, helt til jeg så gravid-puta bli stappet omhyggelig på plass tidlig en morgen på Karl Johan. Da kan de bare ha det så godt, tenker jeg. 

Anonymkode: 4cb44...747

De vet at nordmenn er naive.

Anonymkode: 753f0...869

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo diskutere om man skal gi eller ikke, må innrømme at jeg har kjøpt mat til tiggere ved noen anledninger, men når ble det vanlig å gi med kvitteringen? Det gjør jeg da aldri, uansett om det er snakk om en mat til en tigger eller gave til en venn. Eller har disse tiggerne bedt folk på forhånd om å kjøpe mat og ta med kvitteringen? Skjønner ikke helt det der.

Anonymkode: 1f407...141

Jeg skjønte heller ikke den.. 

Tenkte den tilfeldigvis kanskje lå i bunnen av posen, men de spør jo alltid om man vil ha kvittering på matbutikker nå til dags og det er vel ingen som føler det sterke behovet for det når de kjøper en bolle til en tigger?

Høres litt ut som storm i vannglass spør du meg, Karmøy og Haugesund er jo heller ikke de mest fremmed-vennlige stedene for og si det sånn. Samtidig er det ikke akkurat ny og revolusjonerende innsikt at tiggerne heller vil ha penger enn mat. Også de norske hadde jo strenet rett inn på Kiwi og byttet maten mot penger om de trodde det gikk, og når de har fått matkuponger har de solgt dem. 

Noen her har en romantisk forestilling om at de bare sitter der fordi det rumler i magen og blir helt indignerte om de ikke spiser bollen de får. Enig i at de bør være takknemlige i stedet for direkte frekke, men enten du trenger heroin eller penger til familien din i hjemlandet (eller bare har det som en type jobb rett og slett, som romfolket) så er det ikke helt ace om dagens fangst er 29 boller og 5 kopper kakao. 

Endret av Cuntzilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Begynnelsen av 20 åra. Vi var en gjeng med unge slemme tlfselgere som bare skulle ha det litt morsomt i en traurig arbeidshverdag..

Anonymkode: 537e7...5f6

Dette er ikke annet enn sadisme.

Man trenger ikke lure på hvorfor mennesker gjør overgrep, som de amerikanske fangevokterne gjorde "for underholdning" i Abu Graib-fengselet eller soldater i Afghanistan som får unger til å sjonglere med utløste håndgranater for moro skyld. Dere gjorde dette helt uprovosert mot en person født på samfunnets skyggeside. En person som tok i mot allmisser fra dere som ble født inn økonomisk velstand - det er det eneste du har gjort, og det gir deg er maktovertakelse som du måtte misbruke ved å krenke og plage dette medmennesket. Fy flate.

Og ingen av dere sa stopp, i alle fall ikke du, som skryter av det på KG. "If it walks like a duck and talks like a duck, it's probably a duck". Du er klar over at du er sadist? For du oppfører deg som en og snakker som en. 

Anonymkode: ac633...861

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...