Gå til innhold

ADVARSEL - ikke kjøp mat til tiggere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke mot romfolk. hehe

Anonymkode: 537e7...5f6

Nei, men velger heller å fokusere på den flotte handlingen istedenfor å pirke på det negative😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Torfa skrev:

Nei, men velger heller å fokusere på den flotte handlingen istedenfor å pirke på det negative😉

Takk for det, men jeg må innrømme at jeg har såpass sterke fordommer mot romfolk at jeg ikke vil kalle meg et flott medmenneske :ler:  Vi sliter med avføring og søppel i parken her pga romfolk. Vi har dem etter oss på parkeringsplasser, skal selge gull eller spørre om noe mens andre stjeler varene dine, ut av veska di eller slikt. 

Hadde jeg vært et godt medmenneske så hadde jeg nok gitt dem en sjanse og ikke skåret alle over en kam

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Takk for det, men jeg må innrømme at jeg har såpass sterke fordommer mot romfolk at jeg ikke vil kalle meg et flott medmenneske :ler:  Vi sliter med avføring og søppel i parken her pga romfolk. Vi har dem etter oss på parkeringsplasser, skal selge gull eller spørre om noe mens andre stjeler varene dine, ut av veska di eller slikt. 

Hadde jeg vært et godt medmenneske så hadde jeg nok gitt dem en sjanse og ikke skåret alle over en kam

Men når de ikke er gode medmennesker for de som må tviholde på veska si for ikke å bli rundstjelt eller når de forsøpler eller prøver å svindle til seg penger i en butikk med kvitteringen, så er det ikke akkurat lett å være medmenneske tilbake...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Skam deg!!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tiggerne nå er jo rumenske sigøynere som blir behandlet som dritt overalt inklusive i Romania. Jeg får helt vondt av mange av de kvinnene som sitter på knærene, kanskje gravide og det regner som bare rakkern..tror jeg skal sørge for at kvitteringen er med. Så kan de selv velge mellom mat og penger. Alle er ikke kriminelle. 

Anonymkode: 3a903...1d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tiggerne nå er jo rumenske sigøynere som blir behandlet som dritt overalt inklusive i Romania. Jeg får helt vondt av mange av de kvinnene som sitter på knærene, kanskje gravide og det regner som bare rakkern..tror jeg skal sørge for at kvitteringen er med. Så kan de selv velge mellom mat og penger. Alle er ikke kriminelle. 

Anonymkode: 3a903...1d6

Da bør du vel heller gi mat + penger istedetfor å gi butikken problemer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Da bør du vel heller gi mat + penger istedetfor å gi butikken problemer

Jeg tror ikke det der er et voldsomt problem for butikker. Jeg tror det er greit overdrevent. Hvor vanlig er det å gi noen kvitteringen om man har kjøpt noe til dem? Ikke vanlig.

Anonymkode: 3a903...1d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Begynnelsen av 20 åra. Vi var en gjeng med unge slemme tlfselgere som bare skulle ha det litt morsomt i en traurig arbeidshverdag..

Anonymkode: 537e7...5f6

Det der kan være veldig helseskadelig. Dere burde blitt anmeldt og fått tvungen hjelp til mental helse. Er jo noe alvorlig galt psykisk når dere mangler empati og grunnleggende respekt for andre. 

Anonymkode: b4c4c...c15

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Det der er det mest forkastelige jeg har lest her inne, noen gang. At det finnes så syke mennesker i verden..

Anonymkode: 091d1...ab9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er det mest forkastelige jeg har lest her inne, noen gang. At det finnes så syke mennesker i verden..

Anonymkode: 091d1...ab9

Nå må du ikke ta heeelt av her. Dette skjedde i en periode hvor oslopolitiet kom ut med det mye omtalte høringsbrevet til Stortingets behandling av tiggerforbudet:

I høringsbrevet heter det:

«På et tidspunkt den 24. mai (2012) var 194 tiggere i virksomhet. Syv av personene var norske statsborgere, mens resten i hovedsak var rumenske borgere. 69 av rumenerne ble kontrollert for identitet og sjekket mot strafferegisteret. Så nær som alle var registrert med straffbare forhold begått i Norge. (...) Flertallet av de rumenske borgerne som tigger i Oslo antas å tilhøre rombefolkningen».

«Politiet i Oslo har flere ganger kunnet fastslå at det er kontakt mellom tiggere og personer som planlegger å rane eller stjele (...). Etter å ha mottatt penger fra en giver, ringer tiggeren til bekjente i nærheten og oppgir hvor giveren oppbevarer lommeboken sin».

Greit nok å føle medmenneskelighet, men her snakker vi altså om et stort flertall av en gruppe som lopper bestemora di sin lommebok og forsøpler rundt seg hvor enn de har oppholdt seg.

Anonymkode: 537e7...5f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Begynnelsen av 20 åra. Vi var en gjeng med unge slemme tlfselgere som bare skulle ha det litt morsomt i en traurig arbeidshverdag..

Anonymkode: 537e7...5f6

Bare beviser at telefonselgere er noen drittsekker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det der er et voldsomt problem for butikker. Jeg tror det er greit overdrevent. Hvor vanlig er det å gi noen kvitteringen om man har kjøpt noe til dem? Ikke vanlig.

Anonymkode: 3a903...1d6

Om de skriver om det i avisene og flere butikker ytrer at det er et problem, så er det et problem. De taper penger på det. Unødvendig at de skal rennes ned av utakknemlige tiggere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Det der er så ondskapsfullt at jeg ikke har ord nesten. Du vet ikke hva helseproblem dette mennesket sliter med. Hva hvis tiggeren har mage/tarmproblem og blir alvorlig syk av lakseroljen og havner på sykehus?

Det dere gjorde er trakassering og ulovlig i henhold til norsk lov. Hadde dere jobbet i min bedrift, hadde dere virkelig vært i trøbbel hvis jeg hadde fått rede på hva dere gjorde

Anonymkode: 2336a...1f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Begynnelsen av 20 åra. Vi var en gjeng med unge slemme tlfselgere som bare skulle ha det litt morsomt i en traurig arbeidshverdag..

Anonymkode: 537e7...5f6

Veldig tøft av dere å gjøre noe vedkommende ikke kunne forsvare seg mot. Pingler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tiggerne nå er jo rumenske sigøynere som blir behandlet som dritt overalt inklusive i Romania. Jeg får helt vondt av mange av de kvinnene som sitter på knærene, kanskje gravide og det regner som bare rakkern..tror jeg skal sørge for at kvitteringen er med. Så kan de selv velge mellom mat og penger. Alle er ikke kriminelle. 

Anonymkode: 3a903...1d6

De burde jo i det minste sørge for at barnet i magen får en skolegang. Om de hadde jobbet i Romania i stedet for, hadde dette vært mulig. Det er også skoler for rombarn som drives av ideelle organisasjoner. Hvorfor tar de ikke imot disse mulighetene? Det er sikkert ikke enkelt, men det er ikke livet de lever nå heller. I stedet er barna dømt til samme type livsstil. 

Anonymkode: d0be6...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Der kuppet du tråden umiddelbart. Og holder liv videre. Si meg, er du en sånn som plager dyr også?

Ts, du utelot noe viktig: Det er å gi med kvitteringen det blir advart mot, ikke maten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hjemløs på gaten en gang satt med skilt om at de trengte penger til mat. Tilbø da og bli med bort på butikken og betale for en pose mat. Det ville de ikke, de ville bare ha pengene sa de. jaja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...