Gå til innhold

ADVARSEL - ikke kjøp mat til tiggere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/politiet---ikke-kjp-mat-til-tiggere-og-gi-dem-kvitteringen/3423246691.html

 

Da ødelegger du for butikkene og sponser organisert kriminalitet. Det beste er å ikke gi dem penger i det hele tatt, kvitteringer, o.l. Så reiser de tilbake til hjemlandet istedet forhåpentligvis og vi slipper forsøpling, utgifter for rengjøring etter dem, tyverier og annen kriminalitet.

Anonymkode: a5a4d...614

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f...! 

Det var elendig gjort. Sjokkerende at dere kunne finne på noe slikt.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Du har alltid en flaske lakserolje i lomma i tilfelle du får akutt forstoppelse?

Cool story, bro. :dry:

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Du har alltid en flaske lakserolje i lomma i tilfelle du får akutt forstoppelse?

Cool story, bro. :dry:

 

Eh..det var planlagt. Så vanskelig å skjønne?

Anonymkode: 537e7...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh..det var planlagt. Så vanskelig å skjønne?

Anonymkode: 537e7...5f6

Hehe... jeg har lakserolje hjemme, skjønner du. Den gir ikke øyeblikkelig virkning. Hvor mange timer sto du og holdt øye med tiggeren? Lite å gjøre den dagen, lizzm?

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.nettavisen.no/nyheter/politiet---ikke-kjp-mat-til-tiggere-og-gi-dem-kvitteringen/3423246691.html

 

Da ødelegger du for butikkene og sponser organisert kriminalitet. Det beste er å ikke gi dem penger i det hele tatt, kvitteringer, o.l. Så reiser de tilbake til hjemlandet istedet forhåpentligvis og vi slipper forsøpling, utgifter for rengjøring etter dem, tyverier og annen kriminalitet.

Anonymkode: a5a4d...614

Hmm jeg forstår jo den med å ikke gi de penger eller kvitteringer men hvorfor sponser man organisert kriminalitet ved å bare gi mat? Et genuint spørsmål altså. Er ikke ment som kritikk av innlegget ditt altså.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Hehe... jeg har lakserolje hjemme, skjønner du. Den gir ikke øyeblikkelig virkning. Hvor mange timer sto du og holdt øye med tiggeren? Lite å gjøre den dagen, lizzm?

Stod? Vi hadde kontor med fritt utsyn til tiggeren som satt der dag ut og dag inn..

Anonymkode: 537e7...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Det var særdeles slemt og unødvendig da. Er bedre å ignorere dem enn å gå inn for å aktivt plage dem

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke gitt mat før, men jeg og en kompis ga varm kakao til en tigger en gang. Helte lakserolje oppi. :rodme: Vet det var stygt gjort, men det var morsomt å se tiggeren løpe bak noen busker med akutt diare...

Anonymkode: 537e7...5f6

Lavmål og patetisk. Som å sparke en som ligger på bakken. Til og med en tiåring klarer det.

Anonymkode: fa02d...3fa

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for å ikke gi de noe. Syntes det er ugreit med tiggere rundt omkring. Er de i landet lovlig, får de hjelp og trenger ikke å tigge.

Mulig de ikke kommer hit. Tyveri er det uansett. Mere kontroll ved grensene.

Anonymkode: ad3bd...b1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stod? Vi hadde kontor med fritt utsyn til tiggeren som satt der dag ut og dag inn..

Anonymkode: 537e7...5f6

Ikke si meg at du gjorde dette i voksen alder...

Anonymkode: c677c...00e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser an personen

I helgen som var så var det en uteliggerne parken som gikk gjennom søpla etter mat. Jeg stakk bort og kjøpte en liten pizza, en liten brus og en kopp kaffe til han. Det endte med at vi satt og pratet mens han spiste det som var hans eneste måltid så langt den helgen

Her i byen har vi svært få uteliggere etc, og han her var hvit nordmann med ryggsekk og en søppelposer med tomflasker og tagg ikke etter noe som helst.  (At hudfargen var hvit er ikke viktig egentlig, men det viser tydeligere at det iallefall ikke er snakk om romfolk) Derimot har vi romfolk på hvert gatehjørne som tigger etter penger mens de spiller candy crush på sin nye iPhone og har powerbanks så de ikke går tom for strøm, de gir jeg ikke penger eller mat til

Endret av Wenda
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest artikkelen. Den advarer jo ikke mot å gi mat så lenge man passer på at kvitteringen ikke er med. Da får de ikke mulighet til å gå inn i butikken og kreve pengene tilbake

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke si meg at du gjorde dette i voksen alder...

Anonymkode: c677c...00e

Tja. Begynnelsen av 20 åra. Vi var en gjeng med unge slemme tlfselgere som bare skulle ha det litt morsomt i en traurig arbeidshverdag..

Anonymkode: 537e7...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg ser an personen

I helgen som var så var det en uteliggerne parken som gikk gjennom søpla etter mat. Jeg stakk bort og kjøpte en liten pizza, en liten brus og en kopp kaffe til han. Det endte med at vi satt og pratet mens han spiste det som var hans eneste måltid så langt den helgen

Her i byen har vi svært få uteliggere etc, og han her var hvit nordmann med ryggsekk og en søppelposer med tomflasker og tagg ikke etter noe som helst.  (At hudfargen var hvit er ikke viktig egentlig, men det viser tydeligere at det iallefall ikke er snakk om romfolk) Derimot har vi romfolk på hvert gatehjørne som tigger etter penger mens de spiller candy crush på sin nye iPhone og har powerbanks så de ikke går tom for strøm, de gir jeg ikke penger eller mat til

Flotte medmenneske!👍

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Begynnelsen av 20 åra. Vi var en gjeng med unge slemme tlfselgere som bare skulle ha det litt morsomt i en traurig arbeidshverdag..

Anonymkode: 537e7...5f6

Jeg ville sagt det var mer patetisk enn slemt. En slem person forstår hvorfor han er slem, i deres tilfelle var dere bare tilbakestående

Anonymkode: fa02d...3fa

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Torfa skrev:

Flotte medmenneske!👍

Men ikke mot romfolk. hehe

Anonymkode: 537e7...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Begynnelsen av 20 åra. Vi var en gjeng med unge slemme tlfselgere som bare skulle ha det litt morsomt i en traurig arbeidshverdag..

Anonymkode: 537e7...5f6

Nå kjenner jeg at jeg misliker telefonselgere enda mer enn før. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...