Gå til innhold

Kan jeg erstatte melk med morsmelk?


Guarana

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har ikke nok melk til bakeverket, og siden jeg ammer har jeg naturligvis melk i brystene. Lurer derfor på om det er mulig å bruke mm istedet for vanlig melk? Er fullt klar over at mm er mye søtere, men jeg baker søtbakst og tenker at jeg heller kan ta litt mindre sukker. Tror dere det vil bli bra? 

P.S Har ingen butikker i nærheten så får ikke handlet inn melk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Guarana skrev:

Hei, 

jeg har ikke nok melk til bakeverket, og siden jeg ammer har jeg naturligvis melk i brystene. Lurer derfor på om det er mulig å bruke mm istedet for vanlig melk? Er fullt klar over at mm er mye søtere, men jeg baker søtbakst og tenker at jeg heller kan ta litt mindre sukker. Tror dere det vil bli bra? 

P.S Har ingen butikker i nærheten så får ikke handlet inn melk. 

Bak noe annet!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Que_pasa skrev:

Bak noe annet!

Har allerede begynnt, og har heller ikke ingredienser til noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som setter igang å bake uten å sjekke at de har alt de trenger først? 

Anonymkode: 6693c...baf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Hvis det er bare du som skal spise det; gjør hva faen du vil

hvis du skal servere det til noen andre: NEI!!!

 

husket forøvrig en tråd her for noen år siden, om ei som hadde vært på besøk hos en venninne, og fikk vite etterpå at vaflene de spiste inneholdt venninnens egen morsmelk. Det var ikke en eneste positiv reaksjon på den tråden, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kumelk er jo behandlet morsmelk. 

Anonymkode: fca3f...cb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kumelk er jo behandlet morsmelk. 

Anonymkode: fca3f...cb2

Ja, fra kua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å kjøre på det, men har du planer om å servere dette til andre mennesker så må du gi de beskjed om hva du har puttet opp i. Jeg vil ikke ha boller lagd på en venninnes morsmelk...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det vil bli servert til mann, barn og eventuelt noen gjester :) Så dere synes det er ekklere med menneskemelk enn kumelk? Tenker det sikkert også er sunnere om jeg tar morsmelk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du informerer de du serverer om det, så går vel det fint.
Det er egentlig ganske rart at vi har et mindre anstrengt forhold til en annen arts morsmelk, enn vår egen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som setter igang å bake uten å sjekke at de har alt de trenger først? 

Anonymkode: 6693c...baf

Jeg... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsmelk er bare lov å bruke til å blande i maten en introduserer til det barnet en ammer spør du meg...:overrasket:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nori skrev:

Så lenge du informerer de du serverer om det, så går vel det fint.
Det er egentlig ganske rart at vi har et mindre anstrengt forhold til en annen arts morsmelk, enn vår egen. 

Det er det jeg også tenker nå.. hvorfor er det så problematisk og ekkelt med menneskets mm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmm. Noen skriver dette:

" ehm... virus (bla. HIV) smitter gjennom morsmelk. Jeg hadde nok lett etter nærmeste toalett om jeg hadde fått vite at jeg hadde spist mat laget av morsmelk, stekt eller ikke. Noen sier melk er for kalver, morsmelk er i allefall for babyen, og kun for den spør dere meg... " http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/137218270-hvor-mange-her-har-brukt-morsmelk-i-vafler-kaker-og-annet-bakverk-ut/

Er dette (det uthevede) riktig?

 

Anonymkode: 2ca04...595

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" En mor serverte boller laget på MM i en barnedåp eller navnfest...jeg var ikke der, bare hørte om det. Hun spurte om bollene var gode, ja! sa alle og da fortalte hun sin hemmelighet. "

:spy:

Anonymkode: 2ca04...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

" En mor serverte boller laget på MM i en barnedåp eller navnfest...jeg var ikke der, bare hørte om det. Hun spurte om bollene var gode, ja! sa alle og da fortalte hun sin hemmelighet. "

:spy:

Anonymkode: 2ca04...595

Var de gode da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjempeglad for å bli servert morsmelkboller. Kunne godt tenke meg å drikke litt morsmelk igjen. Det lages også ost av morsmelk, det hadde vært noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...