Gå til innhold

Sideseng/bedside crib


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Den 27.7.2016 at 11.39, Sisti skrev:

Dere vil ikke prøve på ren samsoving da? Er jo gratis. ;) er ingen garanti for at baby vil ligge i en dyr bedside uansett... 

Samsoving er sikkert fint det, men ikke når man har en 40 kilos hund som har ligget i sengen mellom mannen min og meg i 7 år ;) Vil ikke ta sjansen på at hunden legger seg på babyen eller sparker babyen ol.. Vi blir nok å kjøpe en bedside for å gjøre det lettere for alle parter :)

 

Den 27.7.2016 at 12.24, appelsinjuice skrev:

Vår baby er snart 7 måneder og vi må bytte ut bedside crib'en nå pga. vektbegrensningene. Har kjøpt sprinkelseng som vi skal forsøke å stripse til senga vår. Vet ikke enda om det fungerer (ser det kommer til å bli et mellomrom mellom vår seng og sprinkelsenga. På bedside crib'en står det at det ikke må være mer enn 2 cm. mellom sengene (men denne får vi festet helt inntil) Sprinkelsenga blir nok litt lenger fra senga vår enn det) Hvis det fungerer så hadde det egentlig vært like greit å bruke sprinkelsenga ved siden av vår fra begynnelsen av. 

Jeg har to venninner som fikk barn omtrent samtidig som meg. Ingen av de har bedside crib. Hun ene er konstant trøtt og sliten siden hun må stå opp hele tiden, og hun andre har kastet mannen ut av senga slik at babyen kan sove i dobbeltsenga med henne. :fnise: 

...

Anonymkode: f823c...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samsoving er sikkert fint det, men ikke når man har en 40 kilos hund som har ligget i sengen mellom mannen min og meg i 7 år ;) Vil ikke ta sjansen på at hunden legger seg på babyen eller sparker babyen ol.. Vi blir nok å kjøpe en bedside for å gjøre det lettere for alle parter :)

 

...

Anonymkode: f823c...a79

Det er kanskje på tide å venne hunden til å sove et annet sted ? 

Man vet aldri hvordan hunder reagerer på å få et nytt familiemedlem. Noen blir sjalu osv, og jeg ville nok aldri latt hunden få ligge med tilgang på babyen mens jeg selv sov...

Anonymkode: 07191...b6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje på tide å venne hunden til å sove et annet sted ? 

Man vet aldri hvordan hunder reagerer på å få et nytt familiemedlem. Noen blir sjalu osv, og jeg ville nok aldri latt hunden få ligge med tilgang på babyen mens jeg selv sov...

Anonymkode: 07191...b6f

Det blir nok forandringer i livet til hunden om ikke han skal bli utestengt fra soverommet i tillegg, så det blir ikke aktuelt en gang. Plassen hans er i sengen og det har det vært i 7 år, altså hele livet hans.

Jeg kjenner hunden min veldig godt, han er vokst opp rundt barn og elsker alle barn han noensinne har møtt, så det blir absolutt ingen problem :)

Anonymkode: f823c...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nok forandringer i livet til hunden om ikke han skal bli utestengt fra soverommet i tillegg, så det blir ikke aktuelt en gang. Plassen hans er i sengen og det har det vært i 7 år, altså hele livet hans.

Jeg kjenner hunden min veldig godt, han er vokst opp rundt barn og elsker alle barn han noensinne har møtt, så det blir absolutt ingen problem :)

Anonymkode: f823c...a79

Hundene våre har ikke tilgang til soverommet fordi jeg synes det blir litt mye hår, men det høres ut som du gjør det riktige. Når man får barn skal man vel la mest mulig bli som før. :) 

I alle fall, plutselig dukket det opp en fin krybbe fra Troll på Finn til normal pris! Kjøpte helsemadrass på Barnas hus, og da ble det bedside crib til ca. 1400. Det får jeg være fornøyd med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

Hundene våre har ikke tilgang til soverommet fordi jeg synes det blir litt mye hår, men det høres ut som du gjør det riktige. Når man får barn skal man vel la mest mulig bli som før. :) 

I alle fall, plutselig dukket det opp en fin krybbe fra Troll på Finn til normal pris! Kjøpte helsemadrass på Barnas hus, og da ble det bedside crib til ca. 1400. Det får jeg være fornøyd med. :)

Neste hund skal ikke være i senga, men når han vi har nå er vant til det fra starten så blir det så feil å kaste han ut etter 7 år. Jeg sover uansett så urolig at jeg hadde ikke turt å hatt babyen i senga når h*n var bitteliten :P

Anonymkode: f823c...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde også hundene i senga før babyen kom, eldste hunden hadde sovet i senga mi i 8 år. Ca 5-6 mnd før termin satte vi opp en barnegrind i døråpningen og de fikk ha sengene sine rett utenfor og døra vår var åpen sånn at de var nær oss likevell. Gikk helt fint! 

Synest det er uhyggienisk og ha hunden i samme seng som babyen. Ikke bra med tanke på astma og allegi heller. 

Anonymkode: 36fa2...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde også hundene i senga før babyen kom, eldste hunden hadde sovet i senga mi i 8 år. Ca 5-6 mnd før termin satte vi opp en barnegrind i døråpningen og de fikk ha sengene sine rett utenfor og døra vår var åpen sånn at de var nær oss likevell. Gikk helt fint! 

Synest det er uhyggienisk og ha hunden i samme seng som babyen. Ikke bra med tanke på astma og allegi heller. 

Anonymkode: 36fa2...2bf

Det er ganske stor forskjell på èn og to hunder da, hadde vi hatt to så hadde det vært noe annet.

Vi skal som sagt ikke ha babyen i sengen, men ved siden av.

Anonymkode: f823c...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske stor forskjell på èn og to hunder da, hadde vi hatt to så hadde det vært noe annet.

Vi skal som sagt ikke ha babyen i sengen, men ved siden av.

Anonymkode: f823c...a79

Ikke når din hund er 40 kg og mine 13

Anonymkode: 36fa2...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke når din hund er 40 kg og mine 13

Anonymkode: 36fa2...2bf

Hva har det med saken å gjøre? Hadde vi hatt to hunder så hadde de holdt hverandre med selskap i gangen/stua om natten, det hadde ikke føltes like ensomt å plutselig bli kastet ut fra soverommet.

Anonymkode: f823c...a79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Hadde vi hatt to hunder så hadde de holdt hverandre med selskap i gangen/stua om natten, det hadde ikke føltes like ensomt å plutselig bli kastet ut fra soverommet.

Anonymkode: f823c...a79

Døra er jo åpen spiller da ingen rolle om de er en eller to. De kan både høre og se oss. Hadde aldri tatt sjansen på en 40 kg hund i samme seng som en baby, pluttselig ligger den oppå den.

Anonymkode: 36fa2...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
1 time siden, Sjøgrønn skrev:

Hvilke bed side crib'er kan festes til rammemadrass? 

Vi kjøpte jo vår brukt og har selv rammemadrass, og denne (Troll) kan ikke festes til seng i det hele tatt. Det ser ut som man bare skal stille den inn til riktig høyde og sette på bremsen på alle hjulene. Tror kanskje vi kommer til å se på noen ekstra løsninger, f.eks. borrelåsreimer som jeg ser at noen skriver om på et annet forum. Når jeg leste om dette, leste jeg at Babybay kan festes til rammemadrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Døra er jo åpen spiller da ingen rolle om de er en eller to. De kan både høre og se oss. Hadde aldri tatt sjansen på en 40 kg hund i samme seng som en baby, pluttselig ligger den oppå den.

Anonymkode: 36fa2...2bf

Men herlighet da, ser du dårlig? Har skrevet at vi ikke skal ha ungen i senga to ganger nå.

Anonymkode: f823c...a79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herlighet da, ser du dårlig? Har skrevet at vi ikke skal ha ungen i senga to ganger nå.

Anonymkode: f823c...a79

Det sa vi og, ikke alltid det blir som man ser for seg ;) 

Anonymkode: 36fa2...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sa vi og, ikke alltid det blir som man ser for seg ;) 

Anonymkode: 36fa2...2bf

Vel, mulig dere ombestemte dere, men det kommer ikke vi til å gjøre. Både mannen min og jeg sover urolig, pluss at som sagt hunden sover i sengen. Veldig ofte er katten innom også, om det er dårlig vær ute. Da kjøper vi heller bedside, så er babyen nære meg mtp mating men den har egen seng ;)

Anonymkode: f823c...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Sunhands skrev:

Vi kjøpte jo vår brukt og har selv rammemadrass, og denne (Troll) kan ikke festes til seng i det hele tatt. Det ser ut som man bare skal stille den inn til riktig høyde og sette på bremsen på alle hjulene. Tror kanskje vi kommer til å se på noen ekstra løsninger, f.eks. borrelåsreimer som jeg ser at noen skriver om på et annet forum. Når jeg leste om dette, leste jeg at Babybay kan festes til rammemadrass.

Jeg har også forstått det sånn at babybay kan festes til rammemadrass. Jeg er sånn "paranoid mamma" som ikke kommer til å føle meg trygg med bare å låse hjulene, så det må nok bli en annen løsning også. Hva slags borrelåsreimer ser du for deg? Hvor får man kjøpt det? Hørtes ut som det kunne trygge litt ekstra :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen som egner seg som baby crib, som kan brukes i hvertfall ut første året og som ikke er for stor? Vi har ikke særlig ekstra plass på soverommet vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har troll bedside crib. Brukte den med babynest oppi til det ble for trangt for mini, så videre til hn rullet seg over på magen. Da byttet vi til sprinkelseng. Anbefaler den på det sterkeste☺ får så god oversikt og superenkelt å flytte babyen mellom vår  seng og criben😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...