Gå til innhold

Sideseng/bedside crib


Gjest Sunhands

Anbefalte innlegg

Gjest Sunhands

Hvilken type seng brukte dere til nyfødt? Har sett på såkalte bedside cribs (finnes det et norsk navn på dem?), men synes det er i overkant med 2000 kroner for en seng man bruker i få måneder. Vet dere eventuelt om andre merker som fører dem enn Troll og Chicco?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sisti

Vanlig sprinkelseng fra ikea, hvor vi ikke har skrudd på den ene siden. Den står så inntil vår seng (brukt tvinger for å holde den der) og fungerer som en stor bedside crib. Fungerer helt ypperlig! Men krever jo at man har plass til stor seng ved siden av egen seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
11 minutter siden, Sisti skrev:

Vanlig sprinkelseng fra ikea, hvor vi ikke har skrudd på den ene siden. Den står så inntil vår seng (brukt tvinger for å holde den der) og fungerer som en stor bedside crib. Fungerer helt ypperlig! Men krever jo at man har plass til stor seng ved siden av egen seng. 

Smart! :) Har dessverre ikke plass til det hos oss. Får vel såvidt plass til en sånn nyfødtseng hvis vi setter vår seng helt opptil veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også det var veldig dyrt for disse bedside sengene og hadde for liten plass til vanlig sprinkelseng, så vi valgte å kjøpe brukt troll bed side seng på Finn.no og ny madrass på barnas hus. Sparte mange kr på det. :) 

Anonymkode: 35443...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes også det var veldig dyrt for disse bedside sengene og hadde for liten plass til vanlig sprinkelseng, så vi valgte å kjøpe brukt troll bed side seng på Finn.no og ny madrass på barnas hus. Sparte mange kr på det. :) 

Anonymkode: 35443...d77

Ja, har sett etter det brukt også, men det er veldig få av dem, og de koster stort sett 1500 de også, eller en sjelden gang 1200. Hvis man skal kjøpe ny madrass (som jo anbefales) kommer man jo da fort opp i den samme summen. Ser ut som passende madrass fra Barnas Hus koster rundt 350-450, så da blir det fortsatt minst 1550 kroner, eller ev. 1850 kr om man får sengen til 1500.

Eller fikk dere sengen rimeligere? Jeg er så dårlig til å prute :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Dere vil ikke prøve på ren samsoving da? Er jo gratis. ;) er ingen garanti for at baby vil ligge i en dyr bedside uansett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sunhands skrev:

Ja, har sett etter det brukt også, men det er veldig få av dem, og de koster stort sett 1500 de også, eller en sjelden gang 1200. Hvis man skal kjøpe ny madrass (som jo anbefales) kommer man jo da fort opp i den samme summen. Ser ut som passende madrass fra Barnas Hus koster rundt 350-450, så da blir det fortsatt minst 1550 kroner, eller ev. 1850 kr om man får sengen til 1500.

Eller fikk dere sengen rimeligere? Jeg er så dårlig til å prute :P

 

Husker ikke helt hva vi betalte, men var nok rundt 1000 kr :) er veldig dårlig på å prute selv! Men evt 1850kr for seng og ny madrass blir billigere enn helt ny seng og madrass for nesten 2500kr. Hvis dere finner en fin seng da. Den vi kjøpte var ikke blitt brukt, så den så helt ny ut :) 

Anonymkode: 35443...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Chicco Next 2 Me, og er fornøyd men syntes madrassen er alt for hard (joda, jeg vet babyer skal ha hard madrass, men det får da være måte på) Det går heller ikke an å kjøpe ny madrass til den siden målene er såpass snåle, med mindre man kjøper en skummadrass og skjærer den til. 

For oss har det vært uvurderlig å ha babyen ved siden av oss i bedside crib, da jeg har slippet å stå opp for å amme eller trøste opptil 9 ganger om natten. Det er bare å løfte babyen bort til puppen og sove videre :) 

Samsoving er sikkert greit nok, men vi sover definitivt bedre når vi får ha senga for oss selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
33 minutter siden, Sisti skrev:

Dere vil ikke prøve på ren samsoving da? Er jo gratis. ;) er ingen garanti for at baby vil ligge i en dyr bedside uansett... 

Har tenkt på det, men er litt redd for at samboer skal legge seg på babyen, for han ligger så urolig om natten. Selv ligger jeg pal.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke helt hva vi betalte, men var nok rundt 1000 kr :) er veldig dårlig på å prute selv! Men evt 1850kr for seng og ny madrass blir billigere enn helt ny seng og madrass for nesten 2500kr. Hvis dere finner en fin seng da. Den vi kjøpte var ikke blitt brukt, så den så helt ny ut :) 

Anonymkode: 35443...d77

Aha, trodde de 2000 var inkludert madrass. Jeg kommer uansett til å by 1000 ja, for det er passe med halv pris når det er brukt. Men det er rart at ikke IKEA eller andre merker har lignende senger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
4 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Vi har Chicco Next 2 Me, og er fornøyd men syntes madrassen er alt for hard (joda, jeg vet babyer skal ha hard madrass, men det får da være måte på) Det går heller ikke an å kjøpe ny madrass til den siden målene er såpass snåle, med mindre man kjøper en skummadrass og skjærer den til. 

For oss har det vært uvurderlig å ha babyen ved siden av oss i bedside crib, da jeg har slippet å stå opp for å amme eller trøste opptil 9 ganger om natten. Det er bare å løfte babyen bort til puppen og sove videre :) 

Samsoving er sikkert greit nok, men vi sover definitivt bedre når vi får ha senga for oss selv. 

Ja, jeg synes det virker som en god løsning, for vi er utrolig trøtte om natten, og jeg sliter med å sovne igjen hvis jeg først har måttet stå opp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sunhands skrev:

Ja, jeg synes det virker som en god løsning, for vi er utrolig trøtte om natten, og jeg sliter med å sovne igjen hvis jeg først har måttet stå opp. :P

Vår baby er snart 7 måneder og vi må bytte ut bedside crib'en nå pga. vektbegrensningene. Har kjøpt sprinkelseng som vi skal forsøke å stripse til senga vår. Vet ikke enda om det fungerer (ser det kommer til å bli et mellomrom mellom vår seng og sprinkelsenga. På bedside crib'en står det at det ikke må være mer enn 2 cm. mellom sengene (men denne får vi festet helt inntil) Sprinkelsenga blir nok litt lenger fra senga vår enn det) Hvis det fungerer så hadde det egentlig vært like greit å bruke sprinkelsenga ved siden av vår fra begynnelsen av. 

Jeg har to venninner som fikk barn omtrent samtidig som meg. Ingen av de har bedside crib. Hun ene er konstant trøtt og sliten siden hun må stå opp hele tiden, og hun andre har kastet mannen ut av senga slik at babyen kan sove i dobbeltsenga med henne. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sunhands skrev:

Aha, trodde de 2000 var inkludert madrass. Jeg kommer uansett til å by 1000 ja, for det er passe med halv pris når det er brukt. Men det er rart at ikke IKEA eller andre merker har lignende senger?

Dessverre må man kjøpe madrassen ved siden av, i hvertfall på troll senga. Så blir i hvertfall litt billigere å kjøpe brukt seng og ny madrass. Jeg syns også 1000kr som er halv pris er fair. Så ville prøvd meg på det hvis jeg var deg :)  Ja, er egentlig litt rart at ikke IKEA eller andre fører lignende senger, da disse bedside sengene er veldig populære. Vet jo at mange bruker IKEA sine sprinkelsenger, men som sagt har ikke vi stort nok rom til det og høyden matcher ikke vår seng. Vet også at mange mener man heller kan samsove, siden det nesten blir det samme, og vi prøvde det de første dagene, men vi sov så dårlig. Livredd for å rulle over baby eller slenge dyna over. Så nå sover vi godt alle 3 og vi er veldig fornøyd med vår Troll seng :) 

Anonymkode: 35443...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte leandervugge. Hadde liten plass på soverommet, så hang den over fotenden vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderte bedside crib, men tenkte at baby sikkert uansett ville ligge inntil oss. Nå sover babyen i senga med oss, og det ville vært helt bortkastet å bruke penger på en bedside crib. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var veldig glad for å ha ei slik. Har lånt den vekk til søstra mi, og no skal den snart brukast på fjerde ungen...og den er like fin!  For meg var det verdt prisen.

 

Fann denne på salg no http://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-cribs/jack-lily-bedside-crib-basic-hvit.  Ikkje det merket vi har, men lignar veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
2 timer siden, Blikkboks skrev:

Eg var veldig glad for å ha ei slik. Har lånt den vekk til søstra mi, og no skal den snart brukast på fjerde ungen...og den er like fin!  For meg var det verdt prisen.

 

Fann denne på salg no http://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/bedside-cribs/jack-lily-bedside-crib-basic-hvit.  Ikkje det merket vi har, men lignar veldig. 

Ja, har sett på den, men den har vært utsolgt hele veien. Jeg får bare fortsette å følge med. /)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Sunhands skrev:

Ja, har sett på den, men den har vært utsolgt hele veien. Jeg får bare fortsette å følge med. /)

Å, såg ikkje at den var utsolgt. Beklager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på barnashus (eller var det babyshop...) var på salg i vår, da kostet den 1200, og 1500 i pakke med madrass. Så jeg stusser litt på prisene på finn, det virker som om folk vil ha igjen like mye som de ga selv. Det kan no selvfølgelig også være at de ikke kjøpte på salg..

Men ja, jeg tror også det er lurt, og ønsket meg det med første baby - men tok aldri råd til det, og nå til andre baby - men tror ikke det kommer til å skje nå heller. Bruksperioden er for kort for prisen, for min del. Vi kjøpte babydan vugge til vår første men det ble ingen suksess, han likte ikke å vugges, og samboeren ble kvalm av å vugge ham. Vi solgte den videre (kjøpte brukt på finn). Babyen sov i senga vår i babynest, og etterhvert i spinkelseng ved siden av senga vår..

Anonymkode: 289dc...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bedside (chicco) på unge nr 2. Angrer på jeg ikke kjøpte til første også. Fantastisk godt å slippe å stå opp hele tiden (må putte på plass smokk ofte). Sover nært baby uten bekymring om å "ligge på" han. Så verdt pengene for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. juli 2016 at 9.35, Sisti skrev:

Vanlig sprinkelseng fra ikea, hvor vi ikke har skrudd på den ene siden. Den står så inntil vår seng (brukt tvinger for å holde den der) og fungerer som en stor bedside crib. Fungerer helt ypperlig! Men krever jo at man har plass til stor seng ved siden av egen seng. 

Dette! Nøyaktig :) Tvinger fra Biltema, helt supert! Måtte legge en ekstra madrass under for å få rett høyde. Beste er å ikke måtte tilvenne ny seng før det er over til juniorseng. De små liker ikke forandringer så godt merker jeg, så glad jeg har brukt senga helt fra starten.

Anonymkode: abd12...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...