Gå til innhold

Mensen forsinket i forbindelse med stress?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer har vi kjøpt et hus og hatt helt vanvittig med arbeid med dette, i tillegg til at jeg har jobbet veldig mye overtid. Det har vært veldig travelt og lite søvn. Jeg begynte på ferie for et par dager siden og ting ble en god del roligere.. Jeg skulle egentlig fått mensen for 3 dager siden (har helt regelmessig mens), men ingen tegn til dette. I stedet føles kroppen litt som når jeg har eggløsning! Dvs at jg er over 2 uker forsinket! Har noen opplevd noe lignende?

Anonymkode: 09a5b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. D har jg aldrig hørt om, trur ik stress kan påvirrke på dn måten? Mensen er jo mensen slv om mam stresser?

Anonymkode: 09a5b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress kan forsinke mensen ja, det er velkjent. 

Dersom du har regelmessig sex ville jeg vel uansett tatt en graviditetstest. 

Anonymkode: 35129...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en gang syklus på 42 dager pga stress. Vanlig syklus 30 dager. Skal egentlig ingenting til for at jeg forsinker den.

Anonymkode: c7fe0...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress kan påvirke eggløsning og menstruasjon ja. Jeg mistet den el halvt år da jeg stressa med flytting, samlivsbrudd og skole. Plutselig en dag kom den tilbake:) Men man skal ta kontakt med lege hvis det går lengre en 6 mnd mener jeg å ha hørt. Kan også miste den hvis man slanker seg eller har spiseforstyrrelser. En sjelden gang kan årsaken også være en godartet svulst. Men ville først ha sjekket ut om graviditet kan være årsaken.

Anonymkode: d3fb7...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg tok en graviditetstest i går som var negativ! Satser på at stress er grunnen...

Anonymkode: 09a5b...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...