Gå til innhold

Liten gutt med kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange kjønnsdiskriminerende idioter på kg ser jeg. Barn trenger foreldre som lar de få være seg selv, og ikke bli tvunget til å gå i bestemte klær/farger på grunn av kjønn. For en trist verden :icon_frown:

Anonymkode: 592cd...09f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt utrolig hvor mye rart vi har for oss, altså.. Tenk at vi mer mer opptatt av å skille på hva som er jentete og hva som er guttete nå enn det vi var for 100 år siden! http://pluss.vg.no/2014/06/21/1660/1660_23235741

Hvis dette var en mor som desperat ønsket seg en jente, og kledde opp gutten deretter, så synes jeg jo det er bekymringsverdig, mtp guttens frie vilje. Var dette en gutt som helt klart ønsket å gå i kjole, så herlighet: feel free! :tommelsmil:  Andre grunner jeg kan komme på for å kle en gutt som jente, er at dette, av grunner man bare kan spekulere på, er et barn man ikke ønsker at skal gjenkjennes og finnes. 

Anonymkode: 14a4e...834

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er litt gammeldags . Men jeg synes ikke det er greit at gutter går i kjole dvs jenteklær. Altså er det hjemme og man leker karneval så er det en helt annen ting så klart. Men ute i det offentlig rom. Ikke tal om. Helt greit at unger kan være sta. Men da er det også våres oppgave som foreldre å veilede dem. En kan da ikke føye seg i ett og alt for ungen vil det

Anonymkode: cda82...60d

Veilede dem? Til å være noe de absolutt ikke føler at de er da, eller? Transpersoner er ganske unge når de begynner å identifisere seg med kjønn. Vet du at mange transpersoner tar livet av seg fordi de sliter med å bli godtatt? Sånne som deg gjør også at de sliter med å godta seg selv. Prøv å være litt mer open minded, det skader ingen, tvert om!

Anonymkode: 14a4e...834

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En toåring som ber om kjoler og rosa sko. Det er jammen en moden toåring!

Anonymkode: c54aa...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En toåring som ber om kjoler og rosa sko. Det er jammen en moden toåring!

Anonymkode: c54aa...441

jasså? 

Jeg tror heller det er det at en toåring ikke har møtt så mye fordommer og restriksjoner på slikt enda. Om man som foreldre gjør en veldig stor greie av det så vil jo toåringen merke at det er forbudt og skummelt, men om man klarer å senke skuldrene så vil ikke barna arve de fordommene. 

forøvrig så bryr ikke de eldre guttene på barnehagen seg om hva han har på seg heller, siden de med eldre søstre somregel arver rosa eller lilla regnklær/vinterklær. 

Greit å huske at vi foreldre har veldig stor makt når det kommer til slikt. Og med stor makt kommer stort ansvar;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo om å veilede barnet . Hva som er rett og galt. Når barnet er liten så vil de jo selvfølgelig gjøre det de har lyst til.men som foreldre så tillater man jo ikke det. Bare som et eksempel hvis barnet har lyst å sitte på stuen å spise så må det få lov til det. For hvis ikke så kan vi undertrykke deres følelser og hva de har lyst til. 

Sorry men er def. Ikke ening at gutter skal fly rundt i kjole og sløyfe og klemmer i håret når de er små barn. 

Troppe opp på første skoledag med kjole som gutt vil du garantert bli mobba de neste årene. Men kanskje det er Ok for enkelte .. For det var jo selv det gutten ville .

Anonymkode: cda82...60d

Så du mener mobbing er noe mobbeofre skal ta ansvaret for? Dersom en gutt blir mobbet fordi han går til skolen i kjole, er det mobberne og deres foreldre som trenger veiledning og oppdragelse, ikke gutten som går i de klærne han trives best i.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En toåring som ber om kjoler og rosa sko. Det er jammen en moden toåring!

Anonymkode: c54aa...441

Ikke mer modent enn at en toåring har lyst til å gå med to forskjellige sokker, MikkeMus-ører eller boblejakke midt på sommeren. Jeg tror nok foreldre til toåringer har vært borti litt av hvert. Hvis ikke gutten ber om noe verre enn å gå i kjole og rosa sko ser jeg ikke problemet. Hadde han insistert på å gå ut i offentligheten naken med kun svømmeføtter og også fått lov til det, kunne jeg mer forstått at folk får litt bakoversveis.
Det er jo egentlig rart at folk ikke bryr seg døyten om at jenter kles opp i gutteklær, mens gutter i jenteklær er helt uhørt. Klær er klær, og så lenge ungene er kledd for vær og føre så de ikke lider noen nød, er det vel likegyldig hva de har på seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg lurte på hva slags grunner det kan være for å gjøre dette. Og fikk er ganske bra svar som handler om at ungen vil det selv og mor ikke orker å ta kampen. Det hadde jeg ikke tenkt på selv, da min sønn aldri har hatt meninger om hva han har på av klær.

Anonymkode: 029ed...068

Men TS - skrev du at du spurte moren i dette svaret over her er det slik å forstå? 

Rimelig spesielt å kanskje til og med en smule frekt egentlig å spørre om slikt syns jeg, skamvett er en fin ting å ha, det er gratis og man finner det like ved folkeskikk som forøvrig også er helt gratis - enkelte burde forsyne seg rikelig når man ser enkelte svar i denne tråden..

 

Anonymkode: 2d778...c7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn på 2 år kan være veldig bestemte på hvordan de vil kle seg og se ut de også!

Min bror var 2.5 år da han valgte ut rosa potte, tannbørste og sovepose selv. Man liker det man liker. Han er eldre nå og liker rosa like godt! Han bruker ikke rosa for å slippe å bli mobbet, men som han sier at oss i mellom er rosa fortsatt best.

Anonymkode: b9f05...dc6

Rosa var forbeholdt de beste mennene på vikingtiden 

Anonymkode: bd6e7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, WubWub skrev:

Om han ønsker dette selv så er det bare flott og fint at mor tør utfordre kjønnsroller å tilpasser klesvalget etter guttens personlighet. For min del ser jeg ikke grunnen til at det skal være noe spesielt med gutter som går i kjoler. Vi ser jo at jenter til tider går med gutteklær som dress og slips uten at noen rynker med øyebryna? Har selv vært i bryllup og andre selskap hvor damer har hatt på seg mannedress, alt de fikk av kommentarer var "så tøft antrekk, stilig!". Disse damene var heller ikke lesbiske.

Om gutten derimot ikke ønsker av fri vilje å være jente så grenser dette til omsorgssvikt/mishandling fra mors side. Jeg leste om en seriemorder i USA som hadde en mannehatene mor som ønsket seg jente og ikke gutt, men en gutt var det hun fikk. Gjennom hele oppveksten til gutten ble han dollet opp med kjoler og sminke. Av leker fikk han bare dukker og han fikk et jentenavn.

I voksen alder drepte han mange kvinner som lignet på hans mor. 

Kjønnsroller og identitet er viktig selv for små barn, om man ikke respekterer barnets ønsker så kan det skape dype psykologiske traumer og identitetskrise. 

Marilyn Manson

Anonymkode: bd6e7...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er litt gammeldags . Men jeg synes ikke det er greit at gutter går i kjole dvs jenteklær. Altså er det hjemme og man leker karneval så er det en helt annen ting så klart. Men ute i det offentlig rom. Ikke tal om. Helt greit at unger kan være sta. Men da er det også våres oppgave som foreldre å veilede dem. En kan da ikke føye seg i ett og alt for ungen vil det

Anonymkode: cda82...60d

Hva hadde du gjort om ett eller flere av dine barn var født i feil kropp?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ardwinna skrev:

Så du mener mobbing er noe mobbeofre skal ta ansvaret for? Dersom en gutt blir mobbet fordi han går til skolen i kjole, er det mobberne og deres foreldre som trenger veiledning og oppdragelse, ikke gutten som går i de klærne han trives best i.

Det er ikke offerets feil eller ansvar at de blir mobbet. Men siden verden nå en gang er grusom må man ta sine forholdsregler, som f.eks å ikke la en seks år gammel gutt møte opp i kjole første skoledag, hvis man ikke er forberedt på hva som kan komme. Hvis man kjenner de andre barna, foreldrene, skolen, resten av bygda og sitt eget barn godt nok til å vite at det går bra å utfordre konvensjonene på denne måten, go for it! Men det er barnet som må leve det, så vit hva du holder på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting å være avslappet når det gjelder klessvalg fra barn - men dessverre risikere foreldre at barna blir utsatt for ekstrem hets og mobbing.  Barn er for liten til å forstå konsekvenser av foreldres valg å ta et standpunkt for dem som kan utsette dem for ekstrem ubehag.  

Anonymkode: 56b98...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en ting å være avslappet når det gjelder klessvalg fra barn - men dessverre risikere foreldre at barna blir utsatt for ekstrem hets og mobbing.  Barn er for liten til å forstå konsekvenser av foreldres valg å ta et standpunkt for dem som kan utsette dem for ekstrem ubehag.  

Anonymkode: 56b98...cea

Jo flere foreldre som er avslappet - jo flere barn som ikke bryr seg om hva andre ikke har på seg. Barna lærer av foreldrene hva som er rett og galt, og lærer vi barna at det er feil så vil VI åpne for mobbing. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det virkelig merkelig når til og med skiftetøyet som er med er kjole. Håper det er guttens grille og ikke morens...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er merkelig? Hvorfor er det rart at en gutt tar på kjole? VI har "kjole" som en del av den norske samekulturen - ingen som reagerer på det? Eller Skottene med sin kilt - så hvorfor er det rart om ikke fordi vi voksne har gjort oss opp en mening som vi "tvinger" videre til våre barn? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pinnis skrev:

Jo flere foreldre som er avslappet - jo flere barn som ikke bryr seg om hva andre ikke har på seg. Barna lærer av foreldrene hva som er rett og galt, og lærer vi barna at det er feil så vil VI åpne for mobbing. 

Kommer ALDRI til å skje beklager.  Jeg gi paffe i hva andre gjøre og hva andre barn går i.  Men faktum er at denne gutten kommer til å bli mobbet i hjel.  Dere kan bare mene hva dere vil - men alle vet at det er mange barn er rett og slett ond.  

Anonymkode: 56b98...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ALDRI til å skje beklager.  Jeg gi paffe i hva andre gjøre og hva andre barn går i.  Men faktum er at denne gutten kommer til å bli mobbet i hjel.  Dere kan bare mene hva dere vil - men alle vet at det er mange barn er rett og slett ond.  

Anonymkode: 56b98...cea

Men HVORFOR er barn slik? HVEM lærer barna at det er slik? Barna finner ikke det ut av seg selv. Det er vi voksne som er rota til fordommer, forventninger og derfor også mobbingen. Vil man få bukt med mobbing blandt barn må vi først ta et oppgjør med oss voksne. Hva du lærer ditt barn gjør grunnlaget for barnets verdenssyn. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Pinnis skrev:

Men HVORFOR er barn slik? HVEM lærer barna at det er slik? Barna finner ikke det ut av seg selv. Det er vi voksne som er rota til fordommer, forventninger og derfor også mobbingen. Vil man få bukt med mobbing blandt barn må vi først ta et oppgjør med oss voksne. Hva du lærer ditt barn gjør grunnlaget for barnets verdenssyn. 

Hvem vet hvorfor de er slik?  Har sett super super snille vel oppdratt barn blir til drittsekker på skolen fordi de prøver å tøffe seg ut til vennene sine.   Jeg ønsket livet var ikke slik men det er - og vi må oppdra barn i denne helvete som verden er nå for tiden.  Siden det er mange foreldre som ikke oppdrar barna sine med disiplin og konsekvenser blir da barn sann. ..og den stakkars liten gutt der blir den største mål av alle.  

Anonymkode: 56b98...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ALDRI til å skje beklager.  Jeg gi paffe i hva andre gjøre og hva andre barn går i.  Men faktum er at denne gutten kommer til å bli mobbet i hjel.  Dere kan bare mene hva dere vil - men alle vet at det er mange barn er rett og slett ond.  

Anonymkode: 56b98...cea

Man skal altså akseptere at de som skiller seg ut blir mobbet for å legge ansvaret på den som skiller seg ut. Gjelder det for mørkhudede, muslimer, jøder, guttejenter, barn som ikke går med merkeklær, barn som er introverte eller skal vi bare akseptere dette for feminine gutter?

Barn lærer sine holdning av sine foreldre. Barn i den alderen har ikke lært om kjønnsroller enda så om noen barn mobber en gutt i kjole så har de hentet det hjemme. 

Om det forekommer mobbing på skolen fordi en gutt er feminin så bør dette problemet bli tatt tak i på foreldremøte , av rektorer og lærere. Man skal aldri akseptere at noen blir mobbet fordi de er seg selv. Hva så om gutten er femi? Han har like mye krav på å være seg selv som andre barn. Hvorfor reagerer vi ikke på at jenter oppfører seg guttete? En gang i tiden fikk jentebarn bare lov til å gå med kjole for bukser var gutteplagg. Hvordan hadde du likt det om du ble fortalt at du ikke fikk lov til å gå med bukser ?

Det her er hva en voksen foreldre skal gjøre for å beskytte barnet sitt som en løve : 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2195876/Nils-Pickert-German-father-wears-womens-clothing-solidarity-cross-dressing-year-old-son.html

German father wears women's clothing in show of solidarity with his cross-dressing five-year-old son

  • The little boy became embarrassed after being teased at nursery
  •  Nils Pickert says he wants to be a role model for the five-year-old


Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Endret av WubWub
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, WubWub skrev:

Man skal altså akseptere at de som skiller seg ut blir mobbet for å legge ansvaret på den som skiller seg ut. Gjelder det for mørkhudede, muslimer, jøder, guttejenter, barn som ikke går med merkeklær, barn som er introverte eller skal vi bare akseptere dette for feminine gutter?

Barn lærer sine holdning av sine foreldre. Barn i den alderen har ikke lært om kjønnsroller enda så om noen barn mobber en gutt i kjole så har de hentet det hjemme. 

Om det forekommer mobbing på skolen fordi en gutt er feminin så bør dette problemet bli tatt tak i på foreldremøte , av rektorer og lærere. Man skal aldri akseptere at noen blir mobbet fordi de er seg selv. Hva så om gutten er femi? Han har like mye krav på å være seg selv som andre barn. Hvorfor reagerer vi ikke på at jenter oppfører seg guttete? En gang i tiden fikk jentebarn bare lov til å gå med kjole for bukser var gutteplagg. Hvordan hadde du likt det om du ble fortalt at du ikke fikk lov til å gå med bukser ?

Det her er hva en voksen foreldre skal gjøre for å beskytte barnet sitt som en løve : 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2195876/Nils-Pickert-German-father-wears-womens-clothing-solidarity-cross-dressing-year-old-son.html

German father wears women's clothing in show of solidarity with his cross-dressing five-year-old son

  • The little boy became embarrassed after being teased at nursery
  •  Nils Pickert says he wants to be a role model for the five-year-old


Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

Å være feminin på skolen og dukker opp på skolen i en KJOLE er to helt forskjellige ting.  
Barn slenger alt av kommentarer og ja det er VÅRES jobb å snakke til våres barn når du får vite at de har sagt noe eller mobbet noen.   Men dessverre kan ikke dere være der 24/7 og som sagt barn er slem som regel.  Men bare la guttene deres går til skolen som 7 åringer i kjoler.  Ikke klag når du kunne ha hindret at barna blir hetset og aldri invitert til noe.  

Sier ikke jeg er enig i noen ting - jo eldre mine barn blir jo mer jeg faktisk begynne å virkelig misliker barn fra 7-15. Alt for mange drittunger som slenger leppene på alt og gi ikke en eneste fæn om hvordan de ødelegger andre barn.  

Anonymkode: 56b98...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...