Gå til innhold

Dere ufrivillig barnløse hvor gamle er dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor gamle dere er her inne? Dere som sliter med å bli gravide/ få barn? 

 

Anonymkode: ea890...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 31 nå, men var 27 da jeg sluttet på pillen for å prøve å få førstemann! Endte med prøverør 2.5 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24. Begynte å prøve når jeg var 18. Vært gjennom 3 negative ivf så blir ikke noe barn på meg..... 

Anonymkode: 839e4...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke barnløs da, siden jeg er så heldig at jeg har et barn på 3 år <3

Men har nå vært prøvere i 17 mnd uten at det har klaffet. Har hatt en tidlig SA i løpet av disse mnd.

Er snart 31 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24, får ikke mensen etter pilleslutt..

Anonymkode: a7c37...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmuen

27, prøvd siden august 2013, 3 SA/MA. Er nesten 20 uker gravid nå da, og alt har sett bra ut så langt, får tett oppfølging av sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

24, får ikke mensen etter pilleslutt..

Anonymkode: a7c37...b6c

Kanskje dumt innspill, men er man ufrivillig barnløs fordi man ikke får mensen etter pillelslutt? Hvis det er noe som er lett å framprovosere så er det jo mens! Jeg har pcos og hadde ingen blødning på syv måneder. Fikk primolut av legen, og vilpps så var problemet løst! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MissEi skrev:

25 år pp3 

Man er vel ikke ufrivillig barnløs fordi det ikke klaffet på første forsøk! Herregud! Føler meg veldig negativ her nå, men tenk på de her inne som har prøvd i mange år. DA  er man ufrivillig barnløs. Du er jo fortsatt langt unna det som beregnes som "bekymringsverdig"..💀

sender forresten et "lykke til". Håper det klaffer fort☺️

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt inntrykk av at de som er ufrivillig barnløse er godt oppe i 30 årene. Utfra denne tråden virker det som majoriteten en i 20 årene. 

Anonymkode: ea890...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir 33 på tirsdag. Vært seriøs prøver i ca 3 år. Totalfrys på første forsøk, skal forhåpentligvis ha innsett i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år her, prøvere i snart 3 år. Har ett siste IUI -forsøk etter sommeren før vi eventuelt går over på IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29. Prøver i snart 1,5 år. Første IVF runde nå i løpet av høsten.

Anonymkode: 7452d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 23.11, maid skrev:

Kanskje dumt innspill, men er man ufrivillig barnløs fordi man ikke får mensen etter pillelslutt? Hvis det er noe som er lett å framprovosere så er det jo mens! Jeg har pcos og hadde ingen blødning på syv måneder. Fikk primolut av legen, og vilpps så var problemet løst! 

 

Kjære vene, så bitre kommentarer her da. Om det er så lett å fremprovesere mensen så hvorfor har ikke jeg fått hjelp med dette enda?? Fordi legen vil at ting skal fikses naturlig! Jeg har ikke fått igjen mensen etter pilleslutt, og jeg har ikke valgt å ikke få igjen mensen. Da jeg sluttet på pilla så håpte jeg jo som alle andre å bli gravid. Så ja det er ufrivillig.

Anonymkode: a7c37...b6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig, av den grunn at du vil at mensen skal komme naturlig, og du tar derfor ikke noe for det. Legen gir det ikke ut så "tidlig" fordi man skal ha gått ganske lenge for å være ufrivillig barnløs. Greit at når man bestemmer seg for å prøve ville man gjerne hatt positiv test allerede dagen etterpå, jeg vet akkurat hvordan det er 😉 du vet at det anbefales å slutte på ppiller 1 år-4-5 måneder før man begynner å prøve-NETTOPP på grunn av det der. Så derfor mener jeg personlig at du ikke er ufrivillig barnløs så tidlig. Men alle ser på det forskjellig. Det er bare min mening. Det er heller ikke meningen å være spydig :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen provosert abort etter press, komplikasjoner. Kan ikke få barn. 33.

Anonymkode: 6fcb8...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...