Gå til innhold

Strie og gipsplater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har flyttet inn i et hus med striper i nesten alle rom (grusomt!). Malte de, i håp om at det skulle bli fint, men det ser jo ikke fint ut i det hele tatt.

Mitt spørsmål er om det er mulig å dette opp gipsplater enkelt, over strier? Og er det bare å male rett på gipsplatene etter dette?

 

Anonymkode: a68b8...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke male direkte på nye gipsplater uten videre. De må grunnes skøtene og skruehullene må sparkles. 

Mye enklere å helsparkle strietapeten eller kjøpestriefornyer en type tykt papir du setter utenpå herligheten du alt har og kan male dirkete opp på. Eller de berømmelige ferdimalte platene sinnasnekkern svermer for. 

Anonymkode: c0658...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan ikke male direkte på nye gipsplater uten videre. De må grunnes skøtene og skruehullene må sparkles. 

Mye enklere å helsparkle strietapeten eller kjøpestriefornyer en type tykt papir du setter utenpå herligheten du alt har og kan male dirkete opp på. Eller de berømmelige ferdimalte platene sinnasnekkern svermer for. 

Anonymkode: c0658...018

Har hørt rykter om at det er veldig vanskelig å helsparkle, er det det? Jeg har null erfaring, så er redd jeg ikke klarer det. Hm, disse ferdigmalte platene han jo være et alternativ

Anonymkode: a68b8...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...