Gå til innhold

Noen som har panikklidelse ? trenger litt svar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke så mye av det jeg leser om panikklidelse. Det er mye forklaring, men lite innhold på en måte. Jeg forstår rett og slett ikke hva dette er og årsaken til det. Panikkanfall og panikklidelse er ikke helt det samme, om jeg forstår hva legen sa i dag. Er det noen sykdommer som kan gjøre at man får en panikklidelse "lettere" ? Hvorfor får man panikkanfall? 


 

Anonymkode: 96ed5...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Panikkanfall kan alle mennesker få, gjerne bare en gang og aldri mere (og knyttet opp mot en spesiell hendelse feks nestenulykker) mens en panikk lidelse er gjentatte anfall over tid som hindrer deg I å utfolde deg normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på asperger+komorbiditet

Anonymkode: 5a220...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke så mye av det jeg leser om panikklidelse. Det er mye forklaring, men lite innhold på en måte. Jeg forstår rett og slett ikke hva dette er og årsaken til det. Panikkanfall og panikklidelse er ikke helt det samme, om jeg forstår hva legen sa i dag. Er det noen sykdommer som kan gjøre at man får en panikklidelse "lettere" ? Hvorfor får man panikkanfall? 

Anonymkode: 96ed5...76f

Enig med Sulosi. Det er bare en betegnelse når panikkanfallene gjentar seg. Årsaken er vel stort sett at man blir ekstremt redd, men kan også komme om kroppen på en eller annen måte er svekket fysisk: lite mat/søvn/sykdom/skade/alkohol-/medikamentpåvirkning osv.

Anonymkode: 4001c...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...