Gå til innhold

Ansatt som truer med oppsigelse hvis ikke fri i jula


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 26. juli 2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Huker av som anonym her.

 

Jeg driver en bedrift/butikk , der vi er en fin gjeng med jenter som jobber. Før jul, og tett opp til julaften er det VELDIG stor pågang hos oss; fulle lister på terapeutene (det er et spa), og I tillegg kommer mange innom for å kjøpe gavekort og produkter til julegave. Vi trenger alle I staben på jobb I førjulstiden.   En av mine ansatte er fra utlandet, og forlanger nå at hun skal få fri rundt den 20.desember og hele romjula så hun kan dra hjem og besøke familien sin. Hvert år!  Hvis ikke slutter hun! 

I denne arbeidsplassen er det ikke bare å sette inn en ukjent vikar, da mange kunder innom og spør hva som er forskjellen på de ulike behandlingene og produktene. Vi har stor behandlingsmeny og ulike salgsproduker, som det ikke er bare-bare å lære seg forståelsen av for en stakkars nykommer  (tro meg, det har vi prøvd )

Den ansatte jeg snakker om, som vil hjem, er veldig flink og men er også veldig dominerende og skal være med og bestemme ordensregler, hva vi skal ta inn av produkter, når det skal tørkes støv osv, selv om det er jeg som eier bedriften og faktisk bestemmer dette.

Jeg blir egentlig helt matt over slike krav; "Jeg skal ha fri fra den 20. Desember eller så sier jeg opp"

"Jeg skal ha lønnspålegg,  ellers sier jeg opp" kom nå nylig.  (vi følger forresten tariff) 

Jeg må bare spørre: er dette vanlig oppførsel av ansatte? Kjenner jeg får lyst å si "Ja, da får du levere oppsigelsen din, da, for her må alle hjelpe til I høysesongen og ingen får fri før 23.desember kl 16"! 

Ps: for de som måtte synes jeg er urimelig: hun skal gå fri den 23. Desember I år og hele romjula,  men dette blir vanskelig å gå til hvert år, og iallfall at hun får fri fra den 20.desember.

Anonymkode: 04888...346

Forstår du er frustrert over denne situasjonen men jeg er faktisk overrasket at du som eier av en bedrift går ut i sosiale medier og klager over krav fra dine ansatte. Du er vel tilknyttet er forbund der du kan få råd når ansatte oppfører seg slik. Dette er jo en personalsak og det vedgår faktisk ingen andre enn deg selv og de ansatte det gjelder. 

Anonymkode: a99fa...844

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Jessica skrev:

Denne saken er fortalt fra din side, og dersom din ansatt var inkludert i samtalen så hadde vi nok fått en litt annerledes versjon :)

Men, sett fra ditt perspektiv og det du forteller Oss så syns jeg at nettopp denne snakke om og ikke snakke til kommunikasjonen bare ødelegger mer mellom dere. Du vet også ikke hvorfor det er så vviktig for henne å dra. Kanskje har hun små barn hun ikke har sett på lenge ? Kanskje har hun en syk mor? Kanskje hun har stort savn som bare kan dekkes ved besøk. Du vet ikke, så spør henne og de om ikke DERE kan finne en løsning. 

 

Igjen - hundar fortsatt selv valgt å bosette seg langt unna familien sin. Og grunnene du nevner i innlegget ditt tilsier ikke at hun MÅ ha fri i to uker fra 20.desember, hun kan få dekket evt savn med å reise før julestresset begynner. 

Anonymkode: 42bd7...930

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun fremstår fryktelig egosentrisk og utakknemlig.

Jeg får et litt annet perspektiv som iherdig arbeidssøker; mye jeg skulle gjort for en jobb! Så om hun sier opp, stiller jeg gjerne til intervju om det er i Oslo omegn :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Gi henne beskjed om hvor mange måneder oppsigelse hun har og at hun er nødt til å jobbe ut oppsigelsestiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var jeg som skrev " Hadde jeg eid bedriften, og det var snakk om dyktig medarbeider, så ...". 

Det kan godt hende at forskjellsbehandling bidrar til kjipere miljø, men virkeligheten er at om du har noen som er bedre, så får de bedre behandling. Direkte eller indirekte. Når alt kommer til alt, så er det snakk om returnerende kunder VS tapte kunder = god bunnlinje eller ikke.

Det er ikke snakk om å gi noen 100k mer i lønn, men å omprioritere 3-4 arbeidsdager. Disse kan du flytte til en annen periode(helg/påske/sommer/you name it), uten at det skal gjøre noe utslag på moralen. Dersom du har mindre gode arbeidere som klager på at en god arbeider får fri på et annet tidspunkt, da burde du faktisk forklare dem om ansiennitet og prestasjon/resultater. Det er ikke snakk om å gi noen FLERE fridager, det er snakk om å flytte de.

Jeg eier selv en bedrift, og har gjort det i 20 år. Det kan virke som forskjellsbehandling, men du må faktisk tenke på bunnlinjen. Ikke alle valg du tar som sjef kan moralsk korrekte på utsiden (ikke at det er umoralsk, det vi snakker om), men faktum er at ikke alle er like verdt i bedriften. 

For å ta et eksempel: Dersom du ska lage timelistene til en lojal arbeider som har jobbet i 10 å, og vist sin verdi, kontra en som har jobbet i 6 mnd og jobber greit, hvem gir du høyest prioritet?

Anonymkode: 9798c...fbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her ser ut til å være ganske uenige i mine innledningsvise betraktninger. Nå kjenner jeg ikke spa/terapaut-yrket så godt. For meg høres dette ut som ganske selvstendig arbeid fra hver terapaut, hvor mange kundeforhold gjerne følger terapauten, heller enn bedriften. En slik struktur åpner opp for dyktigere terapeuter som også er mer selvstendige, og vil ha sine krav. Dette er veldig typisk i litt selvstendige yrker hvor enkeltinnsats teller mest. Slik er det hvertfall i mer mannsdominerte selvstendige yrker. Grunnen til at de dyktigste kan ta seg litt mer privilegier er jo at at alle ser at resultatet av dennes innsats, og ikke minst at denne ansatte er så viktig for bunnlinjen at sjefen må godta dette. Dersom du ønsker en fastere struktur med mindre frihet vil du ikke få like gode terapauter. Dersom du insisterer på at alle skal behandles likt vil du miste de dyktigste.

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er en dårlig medarbeider hvis hun forlanger å få fri fra den 20/12 t.o.m romjul hvert eneste år. Det er faktisk særbehandling, og hvorfor i all verden skal hun ha det? Dessuten: overfor de andre i bedriften stiller særbehandling av enkeltansatte deg i et særdeles dårlig lys som sjef.

Jeg jobber turnus i kommunal bedrift, og jeg skal jobbe julaften både i år og neste år, fordi turnus tilsier det. Synd for meg, og for familien min, men sånn er det. Jeg kan selvsagt ikke forlange fri, både fordi jeg har en turnus som jeg valgte å godta da jeg skrev under arbeidskontrakten min, og fordi plassen min ikke kan stå tom. Ingen vil jobbe julaften, så å bytt emed noen som har fri utgår selvsagt. Ikke stort å gjøre med, og forhåpentligvis er det lenge til neste gang jeg er så uheldig.

Her ville jeg ikke firet en tomme. På enkelte arbeidsplasser sier det seg selv at man trenger alle ansatte man har i de travel periodene, og er det så viktig for henne å få fri i denne perioden hvert år, så får hun jo heller si opp, og skaffe seg en annen jobb. Eventuelt flytte tilbake til hjemlandet sitt og begynne å jobbe der.

Anonymkode: 5c8da...4be

Du forstår vel hvor dumt hele innlegget ditt er når det kommer fra ditt ståsted som er helsearbeider i turnus? Du kan jo selvsagt ikke forvente noe fri når du vil. Du har jo selv valgt dette yrket. En spaterapaut står uendelig mye friere enn en helsearbeider i turnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Turbofaen skrev:

Mange her ser ut til å være ganske uenige i mine innledningsvise betraktninger. Nå kjenner jeg ikke spa/terapaut-yrket så godt. For meg høres dette ut som ganske selvstendig arbeid fra hver terapaut, hvor mange kundeforhold gjerne følger terapauten, heller enn bedriften. En slik struktur åpner opp for dyktigere terapeuter som også er mer selvstendige, og vil ha sine krav. Dette er veldig typisk i litt selvstendige yrker hvor enkeltinnsats teller mest. Slik er det hvertfall i mer mannsdominerte selvstendige yrker. Grunnen til at de dyktigste kan ta seg litt mer privilegier er jo at at alle ser at resultatet av dennes innsats, og ikke minst at denne ansatte er så viktig for bunnlinjen at sjefen må godta dette. Dersom du ønsker en fastere struktur med mindre frihet vil du ikke få like gode terapauter. Dersom du insisterer på at alle skal behandles likt vil du miste de dyktigste.

 

Du forstår vel hvor dumt hele innlegget ditt er når det kommer fra ditt ståsted som er helsearbeider i turnus? Du kan jo selvsagt ikke forvente noe fri når du vil. Du har jo selv valgt dette yrket. En spaterapaut står uendelig mye friere enn en helsearbeider i turnus.

Skal alle vanskelige arbeidssituasjoner kvantifiseres fordi noen jobber turnus? Det er et valg å jobbe som helsearbeider, ikke tvang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turbofaen skrev:

Mange her ser ut til å være ganske uenige i mine innledningsvise betraktninger. Nå kjenner jeg ikke spa/terapaut-yrket så godt. For meg høres dette ut som ganske selvstendig arbeid fra hver terapaut, hvor mange kundeforhold gjerne følger terapauten, heller enn bedriften. En slik struktur åpner opp for dyktigere terapeuter som også er mer selvstendige, og vil ha sine krav. Dette er veldig typisk i litt selvstendige yrker hvor enkeltinnsats teller mest. Slik er det hvertfall i mer mannsdominerte selvstendige yrker. Grunnen til at de dyktigste kan ta seg litt mer privilegier er jo at at alle ser at resultatet av dennes innsats, og ikke minst at denne ansatte er så viktig for bunnlinjen at sjefen må godta dette. Dersom du ønsker en fastere struktur med mindre frihet vil du ikke få like gode terapauter. Dersom du insisterer på at alle skal behandles likt vil du miste de dyktigste.

 

Du forstår vel hvor dumt hele innlegget ditt er når det kommer fra ditt ståsted som er helsearbeider i turnus? Du kan jo selvsagt ikke forvente noe fri når du vil. Du har jo selv valgt dette yrket. En spaterapaut står uendelig mye friere enn en helsearbeider i turnus.

En spaterapeut som jobber som selvstendig næringsdrivende står fritt til å ta seg fri når hen ønsker. En spaterapeut som jobber i en bedrift, slik det er skissert i denne tråden, kan ikke styre tiden sin selv,

TS: Et alternativ du kan legge frem for din vanskelige arbeidstaker, er at hun styrer listene sine (og tiden sin) mye friere, med unntak av når hun har telefontjeneste, mot at lønnen hennes endres fra fastlønn til delvis provisjonslønn, med feks 50% av dagens lønn som fastlønn. Da vil ikke bedriften merke så godt på resultatet at hun velger å ta fri i de mest hektiske periodene, men for å oppnå god lønn må hun velge å ikke ta fri i de periodene. Frisøren jeg går til er ikke en del av en kjede og ligger ikke på senter. Det er en håndfull frisører, og noen har kun fastlønn, mens andre har provisjon. Dette forhandles frem ved ansettelse og kan reforhandles ved lønnsforhandling. De har naturligvis en skiftplanen som viser hvem som skal være til stede til en hver tid, slik at det alltid er noen til stede i åpningstiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosalie skrev:

En spaterapeut som jobber som selvstendig næringsdrivende står fritt til å ta seg fri når hen ønsker. En spaterapeut som jobber i en bedrift, slik det er skissert i denne tråden, kan ikke styre tiden sin selv,

TS: Et alternativ du kan legge frem for din vanskelige arbeidstaker, er at hun styrer listene sine (og tiden sin) mye friere, med unntak av når hun har telefontjeneste/ansvar for frontdesk, mot at lønnen hennes endres fra fastlønn til delvis provisjonslønn, med feks 50% av dagens lønn som fastlønn. Da vil ikke bedriften merke så godt på resultatet at hun velger å ta fri i de mest hektiske periodene, men for å oppnå god lønn må hun velge å ikke ta fri i de periodene. Frisøren jeg går til er ikke en del av en kjede og ligger ikke på senter. Det er en håndfull frisører, og noen har kun fastlønn, mens andre har provisjon. Dette forhandles frem ved ansettelse og kan reforhandles ved lønnsforhandling. De har naturligvis en skiftplanen som viser hvem som skal være til stede til en hver tid, slik at det alltid er noen til stede i åpningstiden.

Fikk ikke endret fra iPad, så la til endring uthevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, July 26, 2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Huker av som anonym her.

 

Jeg driver en bedrift/butikk , der vi er en fin gjeng med jenter som jobber. Før jul, og tett opp til julaften er det VELDIG stor pågang hos oss; fulle lister på terapeutene (det er et spa), og I tillegg kommer mange innom for å kjøpe gavekort og produkter til julegave. Vi trenger alle I staben på jobb I førjulstiden.   En av mine ansatte er fra utlandet, og forlanger nå at hun skal få fri rundt den 20.desember og hele romjula så hun kan dra hjem og besøke familien sin. Hvert år!  Hvis ikke slutter hun! 

I denne arbeidsplassen er det ikke bare å sette inn en ukjent vikar, da mange kunder innom og spør hva som er forskjellen på de ulike behandlingene og produktene. Vi har stor behandlingsmeny og ulike salgsproduker, som det ikke er bare-bare å lære seg forståelsen av for en stakkars nykommer  (tro meg, det har vi prøvd )

Den ansatte jeg snakker om, som vil hjem, er veldig flink og men er også veldig dominerende og skal være med og bestemme ordensregler, hva vi skal ta inn av produkter, når det skal tørkes støv osv, selv om det er jeg som eier bedriften og faktisk bestemmer dette.

Jeg blir egentlig helt matt over slike krav; "Jeg skal ha fri fra den 20. Desember eller så sier jeg opp"

"Jeg skal ha lønnspålegg,  ellers sier jeg opp" kom nå nylig.  (vi følger forresten tariff) 

Jeg må bare spørre: er dette vanlig oppførsel av ansatte? Kjenner jeg får lyst å si "Ja, da får du levere oppsigelsen din, da, for her må alle hjelpe til I høysesongen og ingen får fri før 23.desember kl 16"! 

Ps: for de som måtte synes jeg er urimelig: hun skal gå fri den 23. Desember I år og hele romjula,  men dette blir vanskelig å gå til hvert år, og iallfall at hun får fri fra den 20.desember.

Anonymkode: 04888...346

Denne typen utlevering av ansatte fra en bedriftsleder har jeg liten sans for. Det vitner om dårlig ledelse og dårlig dømmekraft - egenskaper som ikke er forenelig med å ha en ledende rolle. 

Arbeidsmiljøloven gjelder for alle, også for ledere. Den bør du som ts og en eventuell rolle som bedriftsleder sette deg inn i. Også hva taushetsplikt handler om. 

Anonymkode: a0402...612

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en ny før jul i år! Så mye penger et sånt sted kan tjene på en juleseong, du har 4 måneder å sette inn en ansatt som kan lære seg alt dette :) 

Dette har du råd til. Godt for deg,bedriftem din og mest av alt et kjedelig dilemma.

Anonymkode: 92920...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosalie skrev:

En spaterapeut som jobber som selvstendig næringsdrivende står fritt til å ta seg fri når hen ønsker. En spaterapeut som jobber i en bedrift, slik det er skissert i denne tråden, kan ikke styre tiden sin selv,

TS: Et alternativ du kan legge frem for din vanskelige arbeidstaker, er at hun styrer listene sine (og tiden sin) mye friere, med unntak av når hun har telefontjeneste, mot at lønnen hennes endres fra fastlønn til delvis provisjonslønn, med feks 50% av dagens lønn som fastlønn. Da vil ikke bedriften merke så godt på resultatet at hun velger å ta fri i de mest hektiske periodene, men for å oppnå god lønn må hun velge å ikke ta fri i de periodene. Frisøren jeg går til er ikke en del av en kjede og ligger ikke på senter. Det er en håndfull frisører, og noen har kun fastlønn, mens andre har provisjon. Dette forhandles frem ved ansettelse og kan reforhandles ved lønnsforhandling. De har naturligvis en skiftplanen som viser hvem som skal være til stede til en hver tid, slik at det alltid er noen til stede i åpningstiden.

 

Først skriver du at en ansatt spaterapaut ikke kan styre tiden sin selv, så kommer du med et forslag som innebærer at hun skal kunne det allikevel?

Det er ikke så svart/hvitt i arbeidslivet at et ansettelsesforhold betyr at sjefen styrer diktatorisk og man skal være takknemlig for  å ha en jobb. TS har ikke nevnt noe om hvor selvstendige disse terapautene er. Jeg har tatt utgangspunkt i at disse jobber noenlunde selvstendig, dvs i stor grad lager timeavtaler selv og opererer med egne kundelister. Kan hende TS selv ikke er terapaut, og derfor er betenkelig med å gi de ansatte for mye frihet i frykt for å gjøre seg selv overflødig. I så fall er ikke TS noe hyggelig arbeidsgiver, og da unner jeg denne damen en bedre jobb.

Dyktige folk innenfor noenlunde selvstendige arbeid finner seg ikke i å bli detaljstyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. juli 2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Huker av som anonym her.

 

Jeg driver en bedrift/butikk , der vi er en fin gjeng med jenter som jobber. Før jul, og tett opp til julaften er det VELDIG stor pågang hos oss; fulle lister på terapeutene (det er et spa), og I tillegg kommer mange innom for å kjøpe gavekort og produkter til julegave. Vi trenger alle I staben på jobb I førjulstiden.   En av mine ansatte er fra utlandet, og forlanger nå at hun skal få fri rundt den 20.desember og hele romjula så hun kan dra hjem og besøke familien sin. Hvert år!  Hvis ikke slutter hun! 

I denne arbeidsplassen er det ikke bare å sette inn en ukjent vikar, da mange kunder innom og spør hva som er forskjellen på de ulike behandlingene og produktene. Vi har stor behandlingsmeny og ulike salgsproduker, som det ikke er bare-bare å lære seg forståelsen av for en stakkars nykommer  (tro meg, det har vi prøvd )

Den ansatte jeg snakker om, som vil hjem, er veldig flink og men er også veldig dominerende og skal være med og bestemme ordensregler, hva vi skal ta inn av produkter, når det skal tørkes støv osv, selv om det er jeg som eier bedriften og faktisk bestemmer dette.

Jeg blir egentlig helt matt over slike krav; "Jeg skal ha fri fra den 20. Desember eller så sier jeg opp"

"Jeg skal ha lønnspålegg,  ellers sier jeg opp" kom nå nylig.  (vi følger forresten tariff) 

Jeg må bare spørre: er dette vanlig oppførsel av ansatte? Kjenner jeg får lyst å si "Ja, da får du levere oppsigelsen din, da, for her må alle hjelpe til I høysesongen og ingen får fri før 23.desember kl 16"! 

Ps: for de som måtte synes jeg er urimelig: hun skal gå fri den 23. Desember I år og hele romjula,  men dette blir vanskelig å gå til hvert år, og iallfall at hun får fri fra den 20.desember.

Anonymkode: 04888...346

Er selv bedriftseier og kan med 100% sikkerhet si at hun ville fått beskjed om at da fikk hun si opp.

Du kan ikke la deg herses med på denne måten, det er dårlig ledelse.

Anonymkode: 4f712...e0b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Turbofaen skrev:

 

Først skriver du at en ansatt spaterapaut ikke kan styre tiden sin selv, så kommer du med et forslag som innebærer at hun skal kunne det allikevel?

Det er ikke så svart/hvitt i arbeidslivet at et ansettelsesforhold betyr at sjefen styrer diktatorisk og man skal være takknemlig for  å ha en jobb. TS har ikke nevnt noe om hvor selvstendige disse terapautene er. Jeg har tatt utgangspunkt i at disse jobber noenlunde selvstendig, dvs i stor grad lager timeavtaler selv og opererer med egne kundelister. Kan hende TS selv ikke er terapaut, og derfor er betenkelig med å gi de ansatte for mye frihet i frykt for å gjøre seg selv overflødig. I så fall er ikke TS noe hyggelig arbeidsgiver, og da unner jeg denne damen en bedre jobb.

Dyktige folk innenfor noenlunde selvstendige arbeid finner seg ikke i å bli detaljstyrt.

En ansatt vil aldri kunne styre tiden sin 100% selv, men en ansatt på provisjonslønn vil kunne ha friere rammer ift styring av arbeidstid enn en ansatt på provisjonslønn. 

Det snakkes for øvrig ikke om å detaljstyre ansatte her, men at fastlønnede ansatte ikke kan velge selv når de skal ta ut ferie, uten tanke på bedriftens beste.

Det vil alltid være en ulempe for arbeidsgiver at ansatte tar ut ferie i høysesong, men ulempen blir mindre jo mindre del av den ansattes lønn som er fastlønn. En ansatt som har ren provisjonslønn vil ikke koste arbeidsgiver noe, om man ser bort fra ulempen ved færre ledige terapeuter i dette tilfellet, når hen ikke er på jobb.

Dersom TS' arbeidstaker ønsker å kunne ta seg fri akkurat når det passer hen best, må hen slutte og starte opp som selvstendig næringsdrivende.

Jeg jobber for øvrig i en bransje der ingen gjør jobben min dersom jeg ikke er til stede. Vi styrer i stor grad tiden vår selv, men det er allikevel enkelte perioder vi ikke kan ta fri. For meg er det avhengig av hvor vi er i de prosjektene jeg har ansvar for, for de på økonomi er det periodene ved kvartals- og årsoppgjør.

Anonymkode: 42bd7...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg sier det, men synes du virker som en tafatt arbeidsgiver jeg. Det er du som er sjefen og du skal ikke tillate at hun tar seg til rette og forsøker å leke sjef.

Sett foten ned og fortell hen hvor skapet skal stå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

En jeg jobbet med en gang i tiden krevde fire uker sommerferie i høysesong fordi han skulle til hjemlandet og omskjære sønnene sine. Det fikk han ikke, og sa opp selv.

Hun høres generelt vanskelig ut, og jeg ville gitt beskjed om at hun stod fritt til å levere oppsigelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Beklager at jeg sier det, men synes du virker som en tafatt arbeidsgiver jeg. Det er du som er sjefen og du skal ikke tillate at hun tar seg til rette og forsøker å leke sjef.

Sett foten ned og fortell hen hvor skapet skal stå.

Den type arbeidstaker som TS beskriver kan lett få en arbeidsgiver uten veldig mye ledererfaring bakpå. Men hen viser nå at nok er nok, og det er det lite tafatthet over, så lenge hen nå omsetter tankene om at dette går jo ikke til handling,

Anonymkode: 42bd7...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne typen utlevering av ansatte fra en bedriftsleder har jeg liten sans for. Det vitner om dårlig ledelse og dårlig dømmekraft - egenskaper som ikke er forenelig med å ha en ledende rolle. 

Arbeidsmiljøloven gjelder for alle, også for ledere. Den bør du som ts og en eventuell rolle som bedriftsleder sette deg inn i. Også hva taushetsplikt handler om. 

Anonymkode: a0402...612

Ingen person er blitt utlevert. Bli litt voksen nå!

Anonymkode: 96db1...bfb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den type arbeidstaker som TS beskriver kan lett få en arbeidsgiver uten veldig mye ledererfaring bakpå. Men hen viser nå at nok er nok, og det er det lite tafatthet over, så lenge hen nå omsetter tankene om at dette går jo ikke til handling,

Anonymkode: 42bd7...930

Hen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den type arbeidstaker som TS beskriver kan lett få en arbeidsgiver uten veldig mye ledererfaring bakpå. Men hen viser nå at nok er nok, og det er det lite tafatthet over, så lenge hen nå omsetter tankene om at dette går jo ikke til handling,

Anonymkode: 42bd7...930

Hen? Hva har høns med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...