Gå til innhold

Hva er en bad boy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lithe.

Tar dette litt enkelt og rett frem slik som jeg ser det. -Jeg husker at jeg slet noe voldsomt med å forstå hva folk mente med "bad boy",

Når jeg tenker på en bad boy så ser jeg lett for meg en wannabe utgave av en alfa. Personlighetstrekkene kan være noenlunde like men de håndterer personlighetstrekkene sine og oppgavene sine på forskjellige måter. Begge kan utstråle selvtillit men de utstråler det på forskjellige måter. Eksempler satt på spissen:

1. Der en alfa ikke er ute etter å dra ned andre for å føle seg bra, kan en bad boy gjerne gjøre det. 

2. En bad boy kan sloss for å ikke tape ansikt og for å dominere og bølle seg frem. En alfa er ikke en bølle som starter slosskamper, men han kan ende en slosskamp om han må. Han slår aldri noen som ligger nede, han sloss for å forsvare seg ikke for å ødelegge noen eller bølle.

3. En bad boy er rebelsk, han sier gjerne aldri unnskyld eller at han tar feil. Han er redd for å miste ansikt og har ofte en urolighet over seg. 

4. Hvor en alfa fremstår med integritet, fremstår ofte en bad boy som en hykler/martyr. 

5. En alfa snakker ikke for å høre sin egen stemme, er sjeldent den som snakker aller høyest i rommet og legger verdi i ordene sine. Hvor en bad boy gjerne vil høre sin egen stemme, du vil høre at han snakker i munnen på andre. Ofte vil han rakke ned på andre for å fremstille seg selv bedre.

6. En alfa blir man gjerne positivt inspirert av som person, en bad boy kan etterlate noe mer tungsindig og heavy etter seg. 

Endret av Lithe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En "badboy" for meg er rett og slett det, en dårlig fyr. Jeg forbinder uttrykket med menn som slåss på byen, selger og kjøper narkotika,  er lite intelligente, har ofte ikke fast jobb (fordi de ikke gidder/tjener penger ulovlig), kler seg som tenåringer selv om de er godt over tjue, og oppfører seg som tenåringer. Veldig usexy for min del. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så en badboy er en fyr som har bra dag på damer, men som ikke vil ha et forhold med bestemte damer der og da? Kanskje det er noe galt med disse damene da, og ikke denne fyren som åpenbart har mange valgmuligheter.

Anonymkode: 47222...76f

Nei. "Ladies man"-typen går for damer over sin egen standard (merk: høy selvtillit). Han vil alltid si at det er noe galt med alle damene han treffer og alltid si at det er noe galt med der og da. Han har aldri forhold. Han jakter og samler kvinner, men prøver ikke å blir kjent med dem selv om han fint kan ha dem på gress i årevis om de er usikre nok til å finne seg i det. Det lengste han vil strekke seg er å treffe noen uforpliktende og sporadisk over litt lengre tid. Siden flere av personene "faktaene" er basert på nå er over 40 år og har holdt på sånn siden de var i tenårene er det lite trolig at det er alle kvinnene det er noe galt med:hjerte:

 

Anonymkode: d6f85...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampe
Den 26.7.2016 at 21.27, AnonymBruker skrev:

Det er 2 type Bad Boys. 

1. Rusmisbruker, voldelig, utro, falsk selvtillit, ofte psykopat osv de fleste som faller for disse er jenter som sliter veldig med seg selv. 

2. Selvsikker, snill/ gentleman, egne meninger, leken, spontan,  ofte når en dame er i nærheten av han her føler hun seg glad, livsgleden øker, det er spennende å være med ham, rett å slett! men dessvere er disse tatt eller ønsker bare å leve ungkars livet osv

Å være en Bad Boy er en innstilling, en holdning, en fyr som er selvstendig, trenger ikke andres meninger for å føle seg bra og han er ett med seg selv :vimse:

 

 

Anonymkode: 73c19...8af

Så han er egentlig både snill og en bra kar. Høres ut som kjærestemateriale... Men siden han har egne meninger og ikke vil være i et fast forhold med deg, så er han en bad boy? 0:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt
Den ‎26‎.‎07‎.‎2016 at 21.27, AnonymBruker skrev:

Det er 2 type Bad Boys. 

1. Rusmisbruker, voldelig, utro, falsk selvtillit, ofte psykopat osv de fleste som faller for disse er jenter som sliter veldig med seg selv. 

2. Selvsikker, snill/ gentleman, egne meninger, leken, spontan,  ofte når en dame er i nærheten av han her føler hun seg glad, livsgleden øker, det er spennende å være med ham, rett å slett! men dessvere er disse tatt eller ønsker bare å leve ungkars livet osv

Å være en Bad Boy er en innstilling, en holdning, en fyr som er selvstendig, trenger ikke andres meninger for å føle seg bra og han er ett med seg selv :vimse:

Anonymkode: 73c19...8af

Så for å følge logikken din er en kvinne som innehar samme egenskaper en bad girl....? Eller er det kjønnsbestemt? Det du beskriver er noe som kan påstås å være positive egenskaper, i alle fall i ganske høy grad. Å være ett med seg selv, å ikke lene seg på andres meninger samt å være selvstendig - hvor er "bad boy" i dette? Du understreker misbruken av begrepet bad boy. Hvorfor er en mann bad boy kun basert på at han ikke ønsker forhold med de damene han omgir seg med? Eller om han ikke ønsker forhold i det hele tatt, er det nok til at han blir den store stygge ulven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler en bad boy er en mann som kun er ute etter et seksuelt forhold.

Så en mann kan være bad boy for en dame og ute etter et forhold for en annen. 

Når kvinner går etter bad boys så går de etter menn som kun er ute etter seksuelle forhold og ikke noe mer. Slik ser jeg på det. 

Anonymkode: 71c6b...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

En ekte "bad boy" er en mann som kjøper ting til dere, sier fine ting til dere og sier seg enig i alt uansett hva i håp om at dere skal spre bena for dem. De er taktiske i måten de oppfører seg på, de velger å være det de fleste kvinner påstår at de ser i en mann, men de havner i den såkalte "vennesonen" og ender opp som bitre.

Nice-guys er de største badboysa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk bad boy, begrepet stammer vel derfra, er den typen som er beskrevet i Rebel Without a Cause, Blackboard jungle, unge Marlon Brand- figurer og James Dean- figurer og slikt: en "følsom" fyr som ikke blir forstått og som oppfører seg vanskelig, usympatisk og uten retning. Den litt løsbikkje- aktige fri sjel- typen som ikke finner seg til rette. Opprøreren uten noen grunn til å gjøre opprør annet enn opprøret i seg sjøl. En eldre utgave er Fitzgerald Darcy. usympatisk, uten mål og med en mine om at ingen andre duger og ingen ting er bra nok.

Kort sagt en pratmaker og tåkefyrste det aldri blir noe av.

Alltid facinert meg at kvinner ikke gjennomskuer disse tomme figurene men blir facinerte av de i steden. Men det er vel noe med at det virker så mye lettere å fylle en slik med innhold og korrigere oppførselen hans, enn å bli en del av livet til en mann som har noe og som vil noe. At det blir et prosjekt å være den ene som duger for stymperen. (Jfr. katta som stryker seg etter beina på den mest usympatiske personen i rommet)

Antitesen er antakelig de mer klassisk maskulint helstøpte Hemingway- figurene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, draug 75 skrev:

Typisk bad boy, begrepet stammer vel derfra, er den typen som er beskrevet i Rebel Without a Cause, Blackboard jungle, unge Marlon Brand- figurer og James Dean- figurer og slikt: en "følsom" fyr som ikke blir forstått og som oppfører seg vanskelig, usympatisk og uten retning. Den litt løsbikkje- aktige fri sjel- typen som ikke finner seg til rette. Opprøreren uten noen grunn til å gjøre opprør annet enn opprøret i seg sjøl. En eldre utgave er Fitzgerald Darcy. usympatisk, uten mål og med en mine om at ingen andre duger og ingen ting er bra nok.

Kort sagt en pratmaker og tåkefyrste det aldri blir noe av.

Alltid facinert meg at kvinner ikke gjennomskuer disse tomme figurene men blir facinerte av de i steden. Men det er vel noe med at det virker så mye lettere å fylle en slik med innhold og korrigere oppførselen hans, enn å bli en del av livet til en mann som har noe og som vil noe. At det blir et prosjekt å være den ene som duger for stymperen. (Jfr. katta som stryker seg etter beina på den mest usympatiske personen i rommet)

Antitesen er antakelig de mer klassisk maskulint helstøpte Hemingway- figurene.

Ja, det er fordi det ikke fødes nok barn! Nå ryker overskuddsmorsinnstinkt  inn i å "rydde opp" i menn som ikke vil rydddes og oppdras.

Anonymkode: d6f85...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Svampe skrev:

Så han er egentlig både snill og en bra kar. Høres ut som kjærestemateriale... Men siden han har egne meninger og ikke vil være i et fast forhold med deg, så er han en bad boy? 0:-)

 

Det stemmer! Jeg liker ikke menn, liker damer. 

Anonymkode: 73c19...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Absolutt skrev:

 

Så for å følge logikken din er en kvinne som innehar samme egenskaper en bad girl....? Eller er det kjønnsbestemt? Det du beskriver er noe som kan påstås å være positive egenskaper, i alle fall i ganske høy grad. Å være ett med seg selv, å ikke lene seg på andres meninger samt å være selvstendig - hvor er "bad boy" i dette? Du understreker misbruken av begrepet bad boy. Hvorfor er en mann bad boy kun basert på at han ikke ønsker forhold med de damene han omgir seg med? Eller om han ikke ønsker forhold i det hele tatt, er det nok til at han blir den store stygge ulven?

Rolig nå! badboy handler ikke om å være bad, det er bare en stereotype av en personlighet/væremåte, en stil om du vil.:)

Anonymkode: 73c19...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rolig nå! badboy handler ikke om å være bad, det er bare en stereotype av en personlighet/væremåte, en stil om du vil.:)

Anonymkode: 73c19...8af

Nei. Om du har blitt kalt det og lager din egen definisjon på det får være din greie, men badboy er dritt. Det er mennesker som setter seg selv først og ikke eier impulskontroll.

Anonymkode: 5c14a...58e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Om du har blitt kalt det og lager din egen definisjon på det får være din greie, men badboy er dritt. Det er mennesker som setter seg selv først og ikke eier impulskontroll.

Anonymkode: 5c14a...58e

Da sier vi det. :)

Anonymkode: 73c19...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampe
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer! Jeg liker ikke menn, liker damer. 

Anonymkode: 73c19...8af

Ja, da må jeg nesten si fra om at jeg også liker damer, så da har vi noe til felles. Snakker vi date eller? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Svampe skrev:

Ja, da må jeg nesten si fra om at jeg også liker damer, så da har vi noe til felles. Snakker vi date eller? :fnise:

Jeg er nå forvirret....... jeg trenger tid å tenke over dette.:)

Anonymkode: 73c19...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Svampe
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå forvirret....... jeg trenger tid å tenke over dette.:)

Anonymkode: 73c19...8af

Hehe ;-). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...