Gå til innhold

for mange sexpartnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 26.7.2016 at 22.53, Resignert skrev:

Mulig jeg dømmer nå, men synes 2 er lite. Jeg ville anta at det betyr at sex ikke er så interessant for vedkommende. Jeg har faktisk hatt et forhold til en voksen dame som kun hadde hatt 2 før meg. Kan ikke si at sex med henne noen  gang ble spennende heller. Og det var en av grunnene til at det forholdet røk.

Jeg er selv 19 år. Og jeg har kun hatt sex med én person. Hvorfor? Fordi jeg forbinder sex med følelser. For meg er det utenkelig å skulle ha sex med en jeg ikke har følelser for, (merk: dette er MEG, jeg har ingen problemer med at folk liker tilfeldig sex, jeg er veldig inneforstående med at folk er forskjellig og at det er veldig få som tenker og føler som meg ang. dette). 
Jeg har bare veldig strenge grenser for min egen seksualitet, og jeg tar sex veldig seriøst fordi jeg forbinder det med lidenskap og kjærlighet. Jeg synes vel strengt tatt det er en positiv ting? Jeg er iallfall fornøyd med å ha det slik. Tror nå min framtidige partner kan ha til sin fordel at jeg aldri lå rundt.

Kjedelig sex? Lite interessant med sex? Ærlig talt. Et menneske som har hatt sex med 1 person 100 gang har da hatt like mye sex som en person som har hatt sex 1 gang med 100 personer. Eksen min har ligget med flere etter meg og han synes fremdeles jeg var den beste i senga ;). Det betyr ikke at jeg er kjedelig "bare" fordi jeg har hatt sex med 1 person. Jeg har mine intime grenser jeg forholder meg til og tar ikke med meg hvem som helst i senga. Synes det bør være en bra ting at man faktisk vet hva man vil ha. Og jo - sex er veldig interessant for meg, når jeg finner det jeg vil ha.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 26. juli 2016 at 21.51, AnonymBruker skrev:

Tenker null. Jeg er 26 og har rundt 30. So what lizzom.

Anonymkode: 84bd7...846

So what? 40% har genital herpes, de fleste uten å vite om det. Både herpes og hpv smitter til tross for kondom. Med mange partnere øker denne risikoen. 

Den 27. juli 2016 at 6.17, AnonymBruker skrev:

Er 18 å fikk orgasme for første gang med en gutt i vår. Ble helt hekta  å hadde 16 stk. På 1 måned. Ikke så stolt, men sykt deilig :P

Anonymkode: b3e9f...f80

Test deg!

Anonymkode: c1231...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, saratool skrev:

jeg føler meg ikke splittet. nei jeg husker ikke navnet på alle eller alle ansiktene. jeg har vel tenkt at han så bedre ut i går når jeg har våknet med noen av de. men har ikke angret. om noen har endret syn på meg vet jeg ikke. jeg deler ikke ut spørreskjema etter at jeg har hatt sex med noen. jeg spiller på sex endel så det kan godt være at noen tenker at de kan bruke meg for nytelse. 

 

Nettopp! Der bekreftet du bare ennå mer mine påstander. Du er likegyldig til de du har sex med, ergo er du likegyldig til deg selv, til ditt selv. Alt handler om å få bekreftelser og dine egne lyster du må ha i nuet.

Du får ligge med så mange du vil, men du har nok endel du bør jobbe med i deg selv!

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Der bekreftet du bare ennå mer mine påstander. Du er likegyldig til de du har sex med, ergo er du likegyldig til deg selv, til ditt selv. Alt handler om å få bekreftelser og dine egne lyster du må ha i nuet.

Du får ligge med så mange du vil, men du har nok endel du bør jobbe med i deg selv!

Anonymkode: 5444f...faf

det er dine ord. men du kjenner meg ikke. så hva vet du. jeg har ikke tenkt å knulle færre menn fordi noen tror at det er noe dypt inni meg som gjør at jeg er glad i sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, saratool skrev:

det er dine ord. men du kjenner meg ikke. så hva vet du. jeg har ikke tenkt å knulle færre menn fordi noen tror at det er noe dypt inni meg som gjør at jeg er glad i sex. 

Det er mange som er glad i sex, men som ikke har sex med mange av den grunn. Nettopp fordi det ikke er risikofritt, uansett om man bruker kondom. Personlig hadde det blitt ekkelt å utveksle spytt og kroppsvæsker med masse ukjente. Det er en grunn til at folk holder seg i lengre forhold. Men noen har issues, så de får ikke til å fungere i lengre forhold. Så de ødelegger seg selv ved å ligge med mange i stedet. 

Anonymkode: c1231...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som er glad i sex, men som ikke har sex med mange av den grunn. Nettopp fordi det ikke er risikofritt, uansett om man bruker kondom. Personlig hadde det blitt ekkelt å utveksle spytt og kroppsvæsker med masse ukjente. Det er en grunn til at folk holder seg i lengre forhold. Men noen har issues, så de får ikke til å fungere i lengre forhold. Så de ødelegger seg selv ved å ligge med mange i stedet. 

Anonymkode: c1231...f68

så bra at du har lange forhold. det har ikke jeg. sånn er livet.  jeg har ikke issues selv om jeg utveksler spytt og andre kroppsvæsker. akkurat nå er jeg kåt og kunne veldig gjerne tenkt meg en mann eller to her med meg. ååå så horete jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, saratool skrev:

så bra at du har lange forhold. det har ikke jeg. sånn er livet.  jeg har ikke issues selv om jeg utveksler spytt og andre kroppsvæsker. akkurat nå er jeg kåt og kunne veldig gjerne tenkt meg en mann eller to her med meg. ååå så horete jeg er.

Du har blitt avhengig av den bekreftelsen. Sex gir deg bekreftelse på at du er verdt noe. Når du holder på med så mange som du gjør, er det ikke bare at "du har lyst på noen". Vet du hvor mye risiko det også er for deg å holde på sånn? Håper du informerer de du holder på med så de vet, og kan ta en avgjørelse om de ønsker å utsette seg for den risikoen. 

Anonymkode: 5444f...faf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Uredd skrev:

Å definere for mange eller for få sexpartenere er vel omtrent like interessant som å definere at man kan for mye eller for lite mattematikk...

Enhver tilpasser seg sitt behov vil jeg tro.

Nei. Det heter: "Sex selger", ikke: "seks selger". :fnise:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, saratool skrev:

så bra at du har lange forhold. det har ikke jeg. sånn er livet.  jeg har ikke issues selv om jeg utveksler spytt og andre kroppsvæsker. akkurat nå er jeg kåt og kunne veldig gjerne tenkt meg en mann eller to her med meg. ååå så horete jeg er.

Trist for din del. Det handler ikke om å være horete, men at du ikke har grenser for deg selv. Du er sikkert også smittet med herpes, hpv og en del andre infeksjoner. De tester ofte kun for klamydia. Da tror man at man har testet seg, og så går man rundt med masse som ikke gir symptomer umiddelbart. Men det er tydeligvis ikke et problem for sånne som deg. 

Anonymkode: c1231...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist for din del. Det handler ikke om å være horete, men at du ikke har grenser for deg selv. Du er sikkert også smittet med herpes, hpv og en del andre infeksjoner. De tester ofte kun for klamydia. Da tror man at man har testet seg, og så går man rundt med masse som ikke gir symptomer umiddelbart. Men det er tydeligvis ikke et problem for sånne som deg. 

Anonymkode: c1231...f68

jeg tar fulle tester hver gang jeg tar de. ikke bare for klamydia. det gjør jeg fordi jeg så ofte har hatt sex uten kondom.

sånne som meg? hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.7.2016 at 11.54, Resignert skrev:

Etter min erfaring er damer som har hatt forholdsvis mange sexpartnere mye mer frigjorte, morsomme og deilige å ha sex med, enn de som har "spart seg" , som "har ventet til de ble gift" osv. Og ja, jeg har vært borti begge variantene, fra hun som kun hadde hatt 2 før meg, til de som hadde 20-50, grovt anslått. Damer som er frigjorte nok til å ha sex fordi de er kåte, og liker sex, er uendelig mye mer interessante enn de som krever diverse garantier og forsikringer osv. før de føler seg trygge nok til å ha sex

Moralister og pripne tanter er rett og slett nitriste greier etter mitt syn :) 

Det er jo du som høres ekstremt nitrist ut og som en forkledd moralist. De som ikke oppfører seg slik du liker kommer du med personkarakteristikker mot. Akkurat som moralister gjør mot de som lever sitt frie sexliv slik de ønsker. Hvorfor så negativ til andres valg?
Tørket inn bare av å lese innlegget ditt. Gratulerer med å oppnå en slik effekt over internett. Nå vet ikke jeg om du er gift eller singel, men du går i hvert fall glipp av mye bra med den holdningen der.

Anonymkode: 27f48...101

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. juli 2016 at 17.28, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det vitner om et fattig sjelsliv når man tror at sex er det mest intime man kan gjøre med en annen person. Å ha sex med en man har sterke følelser for er selvsagt intimt, men når den mest fremtredende følelsen er kåthet er sex bare tilfredsstillelse av fyisiske behov, som å sove eller spise. Noe av det mest intime i et forhold for meg er den fysiske nærheten, den mentale nærheten, de tingene man opplever og vokser på sammen. Sex er bare en liten del av dette. Intimsonen min er stor, jeg slipper ikke hvem som helst inn i hodet mitt. Jeg tipper at du ikke forstår dette, jeg skriver det mest for de andre som føler det likt som meg, og jeg kommer ikke til forsvare det, siden jeg ikke har noe behov for at alle skal forstå meg. 

Når det gjelder impulskontroll forutsetter resonnementet ditt at sex er noe man forsøker å unngå, og så faller man likevel for fristelsen. Jeg forsøker ikke å unngå sex, sex er en positiv ting, som jeg i mange tilfeller oppsøker. Derfor er sex med flere attraktive partnere for meg et resultat av målrettet arbeid, for å maksimere seksuell tilfredsstillelse. Ja, jeg er en hedonist, men inntak av mat, drikke og rusmidler må reguleres, da det har skadelige konsekvenser når det overdrives, men sex har ikke det, så lenge man bruker prevensjon og sunn fornuft. Og selvsagt påvirker sex følelseslivet, og så lenge denne påvirkningen er positiv er dette sunt. 

Når det gjelder alder ser jeg det motsatte av hva enkelte her hevder. Da jeg var ung trodde jeg at dette var noe man måtte passe på, tjue år etter har jeg erfart at det går helt greit å være litt tøsete. Innimellom irriterer det meg litt med all den sexen jeg gikk glipp av da jeg var ung og usikker, men det er jo sånn livet er, man blir eldre og lærer at det ikke er så himla farlig. Og så lever man mere og bedre. Jeg har heller ikke noe problem med fortelle hvor mange jeg har hatt sex med, og aldri blitt dømt for det, men opplever jo at det fleste på min alder synes det er lite interessant, sant og si kommer spørsmålet bare opp i drikkeleker. 

Anonymkode: 72773...9b1

Veldig godt sagt! Du berører mange viktige sider her som noen av diskusjonsforum deltagerne her åpenbart ikke kan, eller vil, forstå. Du har helt rett i at sex bare er en mindre del av våre intime liv (det var det samme poenget jeg prøvde å få fram lenger opp i tråden med kommentaren om et reduktivt syn på intimitet, men du sier det bedre). For det andre treffer du meget presist når  du går i rette med impulskontroll-argumentet: de som liker å ha mye sex med mange ulike partnere gjør det jo fordi de selv oppsøker situasjonene ut fra lyst - man kan si de tar sitt erotiske begjær på alvor - ikke fordi de gang på gang må gi tapt for for sine impulser. Argumentet med lav impulskontroll bunner rett og slett i en misoppfattelse. For det tredje er det godt poeng at mye (trygg) sex i motsetning til for eksempel utskeielser når det gjelder rusmidler ikke er skadelig. Parallellen som enkelte har trukket her er derfor falsk. Helt til sist tror jeg også du har helt rett i det siste du skriver, at et tolerant syn på promiskuitet har med modenhet å gjøre. Når man har levd en stund forstår man bedre at en ons her og der og andre seksuelle eskapader ikke er så veldig big deal -det er så uendelig mye her i verden som er viktigere. Jeg er selv en mann i førtiårene og det kunne aldri falt meg inn å bruke en kvinnes sexliv mot henne, uansett hvor høyt antallet partnere er. Det finnes ikke skitne kvinner. Problemet vi derimot fremdeles strir med er denne seige dobbeltmoralismen som på en og samme tid reduserer kvinnen til bare kropp samtidig som hun nektes å utfolde sitt eget begjær og sin egen nytelse.

Anonymkode: b52db...ed8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26.7.2016 at 21.00, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du tenkt om kjæresten på 19 hadde hatt 10 sexpartnere? Spesielt om hun ble seksuelt aktiv som 15-åring.

Anonymkode: d218b...74a

Syntes det er veldig mange og ville vært veldig turn off. Jenter som puler rundt har det vanskeligere å være med en mann over lang tid fordi de knytter ikke sex ordentlig kjærlighet. de blir lei og må finne seg en ny. 

Anonymkode: 30e4a...980

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er veldig mange og ville vært veldig turn off. Jenter som puler rundt har det vanskeligere å være med en mann over lang tid fordi de knytter ikke sex ordentlig kjærlighet. de blir lei og må finne seg en ny. 

Anonymkode: 30e4a...980

Er det sånn for menn også da? I så fall har vi nok et kjempeproblem i samfunnet, i og med at å ligge rundt er ganske vanlig. Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på.

Anonymkode: f356e...c14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn for menn også da? I så fall har vi nok et kjempeproblem i samfunnet, i og med at å ligge rundt er ganske vanlig. Ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på.

Anonymkode: f356e...c14

Vi har jo et ganske stort problem i samfunnet. Så det stemmer bra det. 

Anonymkode: 6a7a7...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det er veldig mange og ville vært veldig turn off. Jenter som puler rundt har det vanskeligere å være med en mann over lang tid fordi de knytter ikke sex ordentlig kjærlighet. de blir lei og må finne seg en ny. 

Anonymkode: 30e4a...980

Det stemmer. En kvinnes evne til å knytte seg til en mann avtar med antallet sexpartnere hun har. Det var gjort undersøkelser på nettopp dette på 90? 00? tallet. Viste seg det at kvinner som hadde mer enn 1 sexpartner var i større risiko for å skille seg.

Personlig tror jeg at kvinner bli nummen av å ha flere sexpartnere. Når man skiller ut hormonene som gjør at man knytter seg til en partner etter sex, og at man gjør det med flere partnere, så klarer man over tid ikke å føle en sterk tilknytning til vedkomne. Menn sliter også med det, men i mindre grad enn kvinner.  Les om oxytocin. Det er visst det samme stoffet som gjør at mødre føler en enorm tilknytning til sitt barn.

http://socialpathology.blogspot.no/2012/08/more-promiscuity-data.html er en av kildene jeg har oppsøkt, den baserer seg på forskning som har blitt gjort i 90-2000 tallet. 

http://socialpathology.blogspot.no/2010/09/sexual-partner-divorce-risk.html

Anonymkode: da16d...b05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viste seg det at kvinner som hadde mer enn 1 sexpartner var i større risiko for å skille seg.

Personlig tror jeg at kvinner bli nummen av å ha flere sexpartnere. 

Anonymkode: da16d...b05

:ler: Nå var du (ufrivillig) morsom.

Anonymkode: dcece...e1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 21.00, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du tenkt om kjæresten på 19 hadde hatt 10 sexpartnere? Spesielt om hun ble seksuelt aktiv som 15-åring.

Anonymkode: d218b...74a

who cares?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. En kvinnes evne til å knytte seg til en mann avtar med antallet sexpartnere hun har. Det var gjort undersøkelser på nettopp dette på 90? 00? tallet. Viste seg det at kvinner som hadde mer enn 1 sexpartner var i større risiko for å skille seg.

Personlig tror jeg at kvinner bli nummen av å ha flere sexpartnere. Når man skiller ut hormonene som gjør at man knytter seg til en partner etter sex, og at man gjør det med flere partnere, så klarer man over tid ikke å føle en sterk tilknytning til vedkomne. Menn sliter også med det, men i mindre grad enn kvinner.  Les om oxytocin. Det er visst det samme stoffet som gjør at mødre føler en enorm tilknytning til sitt barn.

http://socialpathology.blogspot.no/2012/08/more-promiscuity-data.html er en av kildene jeg har oppsøkt, den baserer seg på forskning som har blitt gjort i 90-2000 tallet. 

http://socialpathology.blogspot.no/2010/09/sexual-partner-divorce-risk.html

Anonymkode: da16d...b05

 

Det blir en "høna eller egget"- diskusjon. Det kan jo like gjerne være slik at kvinner med mange sexpartnere i utgangspunktet ikke har evne til å knytte seg til noen, ikke at de mister den evnen jo flere de ligger med. Jeg tror mange mennesker som ligger rundt ukritisk og med sviktende dømmekraft har dype psykologiske skader/skjevutvikling.

Jeg ser noen mener at det er risikofritt å ligge med mange så lenge man bruker prevensjon, og at man ikke skader noen. Bullshit! Det stemmer jo ikke. Kondom er ikke bombesikkert, og herpes og hpv smitter jo uansett. Er ikke det en bekymring for de som har mange sexpartnere? Er det helt greit å få peniskreft eller livmorhalskreft, helt ok med vorter, greit å ha en kronisk, smittsom sykdom som gir vonde, væskende sår resten av livet. Og ikke minst; Hvorfor i helvete tror dere at det er greit at dere smitter denne dritten videre til et stort antall intetanende individer? Hva gir dere retten til det? 

Anonymkode: c1231...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...