Gå til innhold

Veksle mellom gass og bremse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

når dere skal flytte ene foten fra en pedal til den andre - flytter dere hele foten eller ved å ha hælen i ro og kun vri på fotbladet?

jeg og et par venninner begynte å snakke om dette i dag, og hva som er mest vanlig å gjøre. Jeg måtte ut i bilen og sjekke hva jeg gjør, og jeg flytter hele foten. Hvis jeg bare vrir på hælen får jeg ikke hele foten på bremsepedalen.. Men de fleste av mine venninner mente det var mye bedre å hvile på hælen og kun flytte fotbladet....

 

hva gjør dere?

Anonymkode: 05de3...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare tull. Gass og bremsepedal har i tillegg ulik høyde, på de bilene jeg har hatt, og kjørt, har ikke det vært mulig. Og på en automat er det og litt lengre mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte små veteraner som Trabant og original Fiat 500 er det så trangt at jeg bruker fottippen. Men vanligvis flytter jeg foten.

Anonymkode: deb74...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter hele foten, eneste gangen jeg kan vri fotbladet er hvis jeg står i en bakke og skal flytte foten litt kjapt fra brems til gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må flytte hele foten, fra kneet og ned. Fotbladet mitt er ikke i nærheten av å være langt nok til å både rekke opp til brems og ned til gass på samme plassen, så jeg må sitte litt lenger bak med setet enn jeg ville gjort fordi jeg slår kneet oppi rattstammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt mengder av med ulike biler, og det er bare ikke mulig å bare flytte fottuppen/tåa. Hele foten må flyttes noe annet er fysisk umulig. 

Anonymkode: 8c201...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har du fordelen med 47 i skostørelse. Helt genialt under bakkestart også, kan betjene brems og gass uten å flytte foten 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 43 i skostørrelse. Jeg har aldri gjort noe annet enn å flytte tærne. Hælen er på samme sted til enhver tid.

Anonymkode: 8fad7...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken av bilene jeg bruker. På en av dem så flytter jeg hele foten, på den andre er det heal and toe som gjelder.

Anonymkode: a8ce9...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvilken av bilene jeg bruker. På en av dem så flytter jeg hele foten, på den andre er det heal and toe som gjelder.

Anonymkode: a8ce9...8b9

Heel and toe er å bremse og gasse samtidig.

Anonymkode: 8fad7...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrir kun foten, hælen står i ro. 

Anonymkode: f1c20...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett flytter jeg bare fotbladet på de bilene jeg kjører til vanlig(enda jeg har størrelse 35 i sko!), men merker jeg flytter hele foten om jeg kjører store kassebiler, litt gamle biler ol.

Anonymkode: df35a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bilen min så lar jeg hælen være i gulvet ved bytte av gass og brems. Ihvertfall på vanlig kjøring. Flytter hele foten om jeg må bremse raskt eller mye. 

Anonymkode: d802a...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviler hælen på et punkt 1/3 unna gassen, 2/3 unna bremsen, og vipper bare tuppen frem og tilbake. Herregud, flytte hele foten? Høres jævla slitsomt ut. Er jo ikke som at bremsepedalen går så veldig langt inn uansett, så om man så bare klarer trykke bremsen 2-3cm inn fra den vinkelen man har, så er jo det mer enn nok. Kan forstå det om man har skostørrelse 33, men..

Anonymkode: 0f981...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 07/08/2016 at 11.32, AnonymBruker skrev:

Hviler hælen på et punkt 1/3 unna gassen, 2/3 unna bremsen, og vipper bare tuppen frem og tilbake. Herregud, flytte hele foten? Høres jævla slitsomt ut. Er jo ikke som at bremsepedalen går så veldig langt inn uansett, så om man så bare klarer trykke bremsen 2-3cm inn fra den vinkelen man har, så er jo det mer enn nok. Kan forstå det om man har skostørrelse 33, men..

Anonymkode: 0f981...b72

Det varierer nok fra bil til bil hvor langt opp fra gulvet pedalene sitter. Jeg sliter mer med vår bil (Peugeot 308 SW) enn jeg gjorde med kjøreskolens VW Golf. Små føtter i størrelse 36-37, må også sitte noe nærmere rattet enn jeg foretrekker fordi jeg er litt kort i beina, slik at jeg risikerer å slå kneet oppi rattstammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vipper bare tuppen av skoen, flytter svært sjeldent beinet.  Har automat og ikke spesielt store føtter..

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...