Gå til innhold

Gravid og migrene. Noen med gode tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, og er også plaget med migrene. Gjerne i begynnelsen av svangerskapet og så gir det seg. Men migrene medisinen kan jeg ikke bruke når jeg er gravid. Så noen som har gode råd mot migrene? Har ligget å vridd meg i hele natt i smerte, og ligget omtrent hele dagen idag med en iskald klut. 

Nå har jeg også små blødd noen dager så kan jo hende dette svangerskapet ender i en SA. Men siden jeg ikke vet sikkert, så tør jeg heller ikke ta medisin. Men smertene er ikke til å holde ut.  Knapt jeg greier å være på dataen å skrive dette innlegget. Men trenger sårt noen tips mot migrene. 

Anonymkode: 4ee96...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler virkelig med deg! :icon_frown: Hadde et anfall som var konstant på topp i over et døgn da jeg var gravid i uke 30. Måtte inn på legevakten og fikk morfin da jeg ble helt utslitt.

Mitt beste råd er å prøve å holde ut :( Men du kan gjøre ting for å forebygge anfallene. Hold blodsukkeret stabilt, ikke spis sjokolade, melkeprodukter kan ofte trigge migrene. Koffein har enkelte ganger holdt migrenen i sjakk, men unngå å gå over anbefalt dose for gravide. Om du vet av flere ting som kan trigge migrenen din, hold deg unna. Skjønner det ikke er lett nå når det helt sikkert er hormonene som gjør det, men det er likevel flere faktorer som kan spille inn. Jo mer du stresser med å bli kvitt migrenen jo lengre tid tar det før det går over. Søk på google etter triggerpunkter som kan lindre smerten. Jeg bruker også en sovemaske hvis rommet jeg ligger i ikke er mørkt nok, fås kjøpt på blant annet Enklere liv, elsker den masken! 

Du kan også spørre legen din om det finnes andre medisiner du kan ta selv om du er gravid. 

Gir deg en god klem, TS! God bedring, migrene er forferdelig! Håper spiren sitter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok hormonene jeg får migrene av nå. Da jeg også får migrene nesten hver gang jeg får mensen. De andre svangerskapa var jeg også veldig plaget de første mnd. Medisinen funker bra, men nå som jeg er gravid så kan jeg ikke ta den :( 

Vet det er enkelte ting som jeg kan få migrene av. Men trur ikke det som gjør det nå nei.. 

Hvis spiren sitter, så vet jeg at jeg blir mye bedre når jeg er 5-6 mnd på vei. Da forsvinner den helt. Men før den tid er det en plage. 

Anonymkode: 4ee96...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...