Gå til innhold

Spørsmål om bind/truseinnlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kommer et spørsmål som kommer til å høre ut som det kommer fra en 11-åring, men jeg er en 25 år gammel jente - lover :fnise: Saken er at jeg først fikk mensen da jeg var 15 år, så da begynte jeg rett på tamponger, har rett og slett aldri brukt bind før. Men nå har jeg satt inn hormonspiral og fått beskjed om at jeg ikke kan bruke tamponger på de blødningene jeg har nå i starten (eller senere dersom jeg ikke er en av dem som mister mensen helt). Det jeg lurer på er egentlig hvordan man merker at man må bytte bind/truseinnlegg. Sånn bortsett fra at de skal byttes minst ca hver fjerde time? Hvordan vet jeg om det holder på å blø igjennom? Jeg har helt noia for det, haha. Er det sånn at det er på tide å bytte dersom man ser noe farge (blod) på bindet? Eller blir bindet rødt/brunt med en gang det kommer noe blod på det?

Anonymkode: d19c7...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er vel en dame strengt tatt ;) Uansett, bind har plastikk under så det skal veldig mye til å blø igjennom.

Anonymkode: 4628d...b1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir farge med en gang, men det skal trekke inn i bindet. Fargen blir jo der fortsatt. Hvor ofte du må bytte komme jo an på hvor mye du blør. Du skal blø rimelig mye for at det skal blø gjennom på fire timer, jeg trenger aldri bytte så ofte. Di vil sannsynligvis også kjenne at du blør, det renner jo ut, så det er mulig å føle seg litt frem og heller bytte ofte til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å blø gjennom, men blør du mye så kan du jo faktisk risikere at det "renner over". Jeg har selv kun brukt tamponger men brukte bind de første månedene etter jeg fikk mensen, og da byttet jeg rundt hver fjerde time. Noen ganger måtte jeg bytte oftere men jeg blødde som en stukket gris de første to dagene, så.. Men ja, rundt hver fjerde time er vell ok:) 

Anonymkode: 0f5b7...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hormonspiral og bruker tamponger. Det er ikke noe problem.

Anonymkode: 0256e...8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har hormonspiral vil de fleste blø mindre og mindre. Jeg bruker bare truseinnlegg, skifter 2-3 ganger om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...