Gå til innhold

Hvorfor skriver vi ikke alle som "Anonyme"?


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor antar du at jeg ikke vet hva "politisk korrekt" betyr? At jeg bare bruker et uttrykk jeg ikke egentlig forstår? Hvem forstår egentlig ikke hva det betyr? Du lager en antakelse om det, og så argumenterer du videre på den antakelsen. Altså en typisk stråmann. Sånt er litt irriterende. Jeg synes uttrykket er høyst aktuelt, i motsetning til deg. 

(Politisk korrekt betyr kort sagt at man bare følger strømmen, fordi man ikke tør å stå for noe. Særlig ikke oppfatninger som skiller seg ut fra flertallet? Man er komform. Det er ikke slike mennesker som skaper viktige forandringer. Tvert i mot, de stagnerer samfunnsutviklingen. Så der er jeg av en annen oppfatning enn deg).  

 

Anonymkode: 076e5...fb2

Jeg antok det fordi du nettopp fulgte strømmen,og hev deg på et mote-utrykk.

Det trenger ikke bety at en ikke står for noe! Hallo. Og hvordan kan du si at de du kaller "politisk korrekte" ikke forandrer tung de også? Hva med store politiske ledere? De kunne diplomati. Det er en kunst :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, NotNaomi skrev:

Jeg antok det fordi du nettopp fulgte strømmen,og hev deg på et mote-utrykk.

Det trenger ikke bety at en ikke står for noe! Hallo. Og hvordan kan du si at de du kaller "politisk korrekte" ikke forandrer tung de også? Hva med store politiske ledere? De kunne diplomati. Det er en kunst :-) 

 

Så det har blitt politisk ukorrekt å snakke om politisk korrekthet? Men man følger samtidig strømmen om man bruker uttrykket? Det hang visst ikke helt sammen. Jaja, da lærte jeg noe nytt! Hva skal man kalle det nå til dags, da? Hva er det korrekte? Eller skal man ikke snakke om det? 

Store politiske ledere er de som tør å stå for noe, de som skaper positive forandringer. Og det er ikke de konforme, de som vil gjøre alle til lags.

 

Anonymkode: 076e5...fb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎26‎.‎07‎.‎2016 at 17.06, Raven.WritingDesk skrev:

Alle fra, @Yme, - betyr de noe mer for meg enn en AB kode. Skriver disse respektive overnevnte (pluss andre kjente brukere) i en tråd, scroller jeg gjennom alle AB'svar, men jeg finleser deres. For som i ekte "Real Life" vennskap, så er det ikke antall uenigheter som teller, men antall ærligheter.


Har du hatt et annet brukernavn tidligere? Kan ikke huske å ha sett deg noe særlig før. De eneste gangene er i tråden hvor vi skrev om G.I Joe, og den hvor du kalte meg idiot da jeg skrev om hvordan man kunne ha en viss formening om forskjellen på folk som hadde tenkt å ta livet sitt, og folk som sier det av andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, Yme skrev:


Har du hatt et annet brukernavn tidligere? Kan ikke huske å ha sett deg noe særlig før. De eneste gangene er i tråden hvor vi skrev om G.I Joe, og den hvor du kalte meg idiot da jeg skrev om hvordan man kunne ha en viss formening om forskjellen på folk som hadde tenkt å ta livet sitt, og folk som sier det av andre grunner.

Ja, det har jeg, men jeg begynte å lese hva du skriver lenge etter jeg skiftet. Jeg har lest i mange tråder du har postet i, selv om jeg aldri har kommentert noe annet enn den tråden til deg direkte. Alt fra hårflettemaskina du så gjerne ville ha til hvorfor du veier ca 20kg mer enn Cyrus.. 😜 Det er mange her jeg leser mye av, uten å kommentere direkte, helt avhengig av hvor interessert jeg er i tema. Men jeg liker altså å følge med og jeg synes det er fint at folk poster under nick. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ja, det har jeg, men jeg begynte å lese hva du skriver lenge etter jeg skiftet. Jeg har lest i mange tråder du har postet i, selv om jeg aldri har kommentert noe annet enn den tråden til deg direkte. Alt fra hårflettemaskina du så gjerne ville ha til hvorfor du veier ca 20kg mer enn Cyrus.. 😜 Det er mange her jeg leser mye av, uten å kommentere direkte, helt avhengig av hvor interessert jeg er i tema. Men jeg liker altså å følge med og jeg synes det er fint at folk poster under nick. 


Hvor lenge har du hatt brukernavnet du har nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yme skrev:


Hvor lenge har du hatt brukernavnet du har nå da?

du da? hvor lenge har du hatt bruker navnet da?

Anonymkode: 11c85...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du da? hvor lenge har du hatt bruker navnet da?

Anonymkode: 11c85...353


Siden 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Et øyeblikk siden, Yme skrev:


Siden 2006.

Jeg vet ikke, står vel på "siden min" når jeg oppretta denne profilen, siden Høsten/vinteren 2015 eller noe sånt? Kanskje senere også. Husker ikke. Men vet at det er kun på det siste at jeg har lest endel tråder av deg og lagt merke til brukernavnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg vet ikke, står vel på "siden min" når jeg oppretta denne profilen, siden Høsten/vinteren 2015 eller noe sånt? Kanskje senere også. Husker ikke. Men vet at det er kun på det siste at jeg har lest endel tråder av deg og lagt merke til brukernavnet. 


Ah, da er det sikkert derfor jeg ikke har sett deg tidligere. Har hatt en pause fra slutten av 2015 og fram til nå nylig. Hadde egentlig slutta med KG, men så ødela jeg kneet, og trengte noe å finne på mens jeg ikke kunne gå :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Den 27. juli 2016 at 12.04, Plaskebrus skrev:

 Hva er egentlig det verste som kan skje`?

Følelsene mine kan bli såret :pasha: neida,fra spøk til alvor: jeg driter egentlig i hva folk skriver stygt til meg her inne, men som du leser i tråden er andre redde for å bli avvist eller mislikt, derfor skriver de under AB. Det er jo synd. Det "værste" som kan skje er når enkelte følger etter kjente brukere i ulike tråder under AB for å hetse vedkommende. Det har vi flere eksempler på her inne. Skriver folk under nick kan den som opplever dette blokkere de som gjør slikt, og slippe hets. Jeg er ambivalent i foehold til AB funksjonen; jeg kan godt forstå at den er god å bruke om man vil ta opp et veldig sensetivt og privat tema, eller skrive noe som er enkelt å gjenkjenne fra virkeligheten. Men funksjonen kan også misbrukes til å kun være jævlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Jeg liker tanken på at man kan starte med blanke ark når det er en ny tråd. Det er noen brukere som jeg har vært på nippet til å blokkere, fordi de driver med så mye personangrep og tull og tøys, men så klinker de til med en kjempekommentar. Og da er jeg glad for at jeg ikke gjorde det. Jeg opplever det som at om man hele tiden skal tolke det noen skriver utifra hva vedkommende har skrevet før, så vil det i sin tur gjør det vanskelig for både anonyme og nye brukere å "komme inn i varmen", for dem som ønsker å bruke KG som et mer sosialt sted. Jeg vet ikke helt hvor jeg selv stiller meg når det gjelder det, -om jeg er her for å diskutere eller for å bli bedre kjent med folk.

Det jeg synes er synd, er at når noen skriver noe dritt som anonym bruker, så tolker noen det som at det er slik alle anonyme er. Da jeg var helt fersk her, var jeg i den tro at anonyme brukere deltok i diskusjonen på lik linje med de som velger å benytte seg av brukernavnet sitt, men jeg ser jo nå at i praksis så stemmer det ikke. For jeg ser hvor raskt "..og det kommer fra en feig, anonym bruker"-kortet blir dratt, eller at anonyme blir oversett. 

Nå leste jeg nettopp igjennom en tråd med hundrevis av kommentarer, og der var det - etter mitt syn- de som skrev med brukernavn som i hovedsak drev med personangrep og sporet av tråden. Kanskje var jeg farget av å ha lest denne tråden tidligere, litt som at om man har et skjevt syn på anonyme brukere fra før, så legger man mer merke til anonyme brukere som ikke klarer å oppføre seg?

Jeg tror ikke at noen automatisk sier seg enig med noen bare pga brukernavnet, men jeg tror det kan skape en slags falsk trygghet av at har man vært her lenge, så er det greit å sette folk på plass ved å ty til personangrep. Det blir ikke noe mer riktig eller "nobelt" å drive med personangrep om man gjør det under brukernavn, synes jeg. Og jeg skulle ønske anonyme brukere fikk lov til å delta i en ny diskusjon med blanke ark, at også deres meldinger ble lest skikkelig og vurdert utifra ordene som står der, -ikke at de er anonyme. Men kanskje er det like vanskelig som å lese det en bruker skriver uten å ha det han/hun har skrevet før i bakhodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
44 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev:

Det blir ikke noe mer riktig eller "nobelt" å drive med personangrep om man gjør det under brukernavn, synes jeg.

Hvorfor?

Anonymbrukere lider ikke under konsekvensene av hva de velger å skrive.(med mindre de blir utestengt). Brukere bruker AB-knappen til å utagere og samtidig som de redder brukernavnets omdømme ved å skjule personangrepene. Det er uten tvil mer feigt enn det å risikere å bli blokkert og mislikt.

 

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
5 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

 Det "værste" som kan skje er når enkelte følger etter kjente brukere i ulike tråder under AB for å hetse vedkommende. 

Finnes det ikke moderatorerer og en rapporteringsknapp her inne et eller annet sted?

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg vet ikke, står vel på "siden min" når jeg oppretta denne profilen, siden Høsten/vinteren 2015 eller noe sånt? Kanskje senere også. Husker ikke. Men vet at det er kun på det siste at jeg har lest endel tråder av deg og lagt merke til brukernavnet. 

 

11 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ja, det har jeg, men jeg begynte å lese hva du skriver lenge etter jeg skiftet. Jeg har lest i mange tråder du har postet i, selv om jeg aldri har kommentert noe annet enn den tråden til deg direkte. Alt fra hårflettemaskina du så gjerne ville ha til hvorfor du veier ca 20kg mer enn Cyrus.. 😜 Det er mange her jeg leser mye av, uten å kommentere direkte, helt avhengig av hvor interessert jeg er i tema. Men jeg liker altså å følge med og jeg synes det er fint at folk poster under nick. 

 

11 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg vet ikke, står vel på "siden min" når jeg oppretta denne profilen, siden Høsten/vinteren 2015 eller noe sånt? Kanskje senere også. Husker ikke. Men vet at det er kun på det siste at jeg har lest endel tråder av deg og lagt merke til brukernavnet. 

 

11 timer siden, Yme skrev:


Hvor lenge har du hatt brukernavnet du har nå da?

Også kommer du med dette gullkornet tidligere.

Det ligger en integritet i akkurat det; å være uenig, men å ha såpass respekt for den man er uenig med at man ikke gjør det anonymt. 

Også driver du å skifter nick navn,okay...

Anonymkode: 11c85...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 16.39, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Også kommer du med dette gullkornet tidligere.

Det ligger en integritet i akkurat det; å være uenig, men å ha såpass respekt for den man er uenig med at man ikke gjør det anonymt. 

Også driver du å skifter nick navn,okay...

Anonymkode: 11c85...353

Grunnen til at @Raven.WritingDesk slettet bruker og begynte på nytt, var fordi forrige bruker begynte å bli for gjenkjennelig IRL. Men se på antall innlegg brukeren har, og du ser at det er en bruker som skriver under nick. Så dine betraktninger om at brukeren skifter nick og dermed oppfører seg som AB er meningsløse. 

Den setningen fra @Raven.WritingDesk du siterer støtter jeg fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...