Gå til innhold

La andre ta med baby på trilletur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jo. Men ikke når babyen er 3 uker. Spesielt ikke så liten babyen siden jeg sleit med ammingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Tuesday, July 26, 2016 at 17.13, Minlillelykke skrev:

Jeg hadde ikke gjort det! Jeg var knapt klar for å la han være uten oss ved 8 måneder. 

Ser at det vart kluss med siteringa. Men eg står ved mitt: dersom barnet er 8 mnd er det på HØG tid å trene seg (ikkje barnet) på å sleppe taket bittelitt. Barnehage og denslags kjem veldig brått på dersom du ikkje kan sleppe andre til når han er 8 mnd. Det er nok av mødre som står grinande på utsida av klasseromet første skuleveka, for dei har ikkje klipt navlestrengen enno. 

Skjerpings!

 

Endret av Fjaselina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fjaselina skrev:

Ser at det vart kluss med siteringa. Men eg står ved mitt: dersom barnet er 8 mnd er det på HØG tid å trene seg (ikkje barnet) på å sleppe taket bittelitt. Barnehage og denslags kjem veldig brått på dersom du ikkje kan sleppe andre til når han er 8 mnd. Det er nok av mødre som står grinande på utsida av klasseromet første skuleveka, for dei har ikkje klipt navlestrengen enno. 

Skjerpings!

 

Hadde hadde hatt barnevakt ved 8 måneder, men jeg likte det ikke, det må være lov å si det? Eller må alle synes det er flott å sende ungene vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Hadde hadde hatt barnevakt ved 8 måneder, men jeg likte det ikke, det må være lov å si det? Eller må alle synes det er flott å sende ungene vekk?

Ja, viktig å lære ungene å bli selvstendige.

Anonymkode: e6a84...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fjaselina skrev:

Ser at det vart kluss med siteringa. Men eg står ved mitt: dersom barnet er 8 mnd er det på HØG tid å trene seg (ikkje barnet) på å sleppe taket bittelitt. Barnehage og denslags kjem veldig brått på dersom du ikkje kan sleppe andre til når han er 8 mnd. Det er nok av mødre som står grinande på utsida av klasseromet første skuleveka, for dei har ikkje klipt navlestrengen enno. 

Skjerpings!

 

Hvorfor? Barnet hadde ikke vert borte fra meg og far samtidig når han startet i barnehagen 14 mnd gammel. Gikk helt fint for alle parter! 

Anonymkode: 4c26e...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina

Nå er det jo masse av disse grusomme hormonene som spiller inn også. Jeg fikk dårlig samvittighet av å gå i dusjen tilogmed, måte kjempe imot der . Hygiene er viktig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. juli 2016 at 18.41, AnonymBruker skrev:

Kommer aldri til å forvente barnevakt av de, det vet keg at de ikke har mulighet til uansett rett og slett fordi vi bor i to forskjellige deler av landet. Å er det virkelig å sette seg på bakbena?? Å si "Da tror jeg jeg blir med for jeg er ikke klar for å sende barnet mitt ut uten å være med selv!". Heldigvis er denne besteforelderen så oppegående at jeg fikk full forståelse i sted når jeg sa det. Og vi gikk en fin tur sammen. 

Jeg blir faktisk helt stum over hvor ille noen her faktisk tar det at en nybakt mor vil være nær baby! 

Anonymkode: 8195c...cba

Det er helt greit, det, det er din mening, men du spør jo hva andre mener? 

Anonymkode: 447c7...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var på trilletur med besteforeldrene før 3 uker. Jeg hadde ingen problemer med å la de få slippe til og starte prosessen med å bli kjent med sitt første barnebarn. Barnet ble heller skrekkslagent over å se andres fjes. Syns det var fint jeg, så kunne jeg ta en lur, en dusj eller lakke negler ☺

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 10.26, Fjaselina skrev:

Då er det eit typisk eksempel på at det ikkje er barnet sitt behov, men mor sitt behov. 

Slepp det krampeaktige taket og la andre gi omsorg til barnet ditt! Det har alle godt av.

Dette

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: selv om jeg da får mammapolitiet på nakken fordi jeg ikke faller sammen av sorg 5 min uten baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er sykt at folk skriker om løsrivelse og selvstendighet for et spedbarn! Nå begynner ungene i bhg ved ett års alder, og ungene har vel aldri vært så lite sammen med foreldrene sine.

Bruk tiden sammen med babyen og ta ting i deres tempo. Det er barnets, deretter mors og fars behov som må gå først. Et sovende barn kan jo selvfølgelig trilles av hvem som helst, men hvem vet når et barn på 3 uker våkner og trenger trygghet og aller oftest pupp fra mor? Hva gjør besteforeldrene da? Lar babyen skrike til de kommer seg hjem fordi det er SÅ viktig å knytte bånd tidlig?

Min mor har vel knapt trillet mine tre barn, men har et utrolig tett og godt forhold til dem alle. :)

Anonymkode: 070f6...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er sykt at folk skriker om løsrivelse og selvstendighet for et spedbarn! Nå begynner ungene i bhg ved ett års alder, og ungene har vel aldri vært så lite sammen med foreldrene sine.

Bruk tiden sammen med babyen og ta ting i deres tempo. Det er barnets, deretter mors og fars behov som må gå først. Et sovende barn kan jo selvfølgelig trilles av hvem som helst, men hvem vet når et barn på 3 uker våkner og trenger trygghet og aller oftest pupp fra mor? Hva gjør besteforeldrene da? Lar babyen skrike til de kommer seg hjem fordi det er SÅ viktig å knytte bånd tidlig?

Min mor har vel knapt trillet mine tre barn, men har et utrolig tett og godt forhold til dem alle. :)

Anonymkode: 070f6...2ca

Ingen snakker om en lang tur og heller ikke langt unna hjemme. kan fint være rett utenfor hus/blokka.

Både mor og barn overlever 1-2 min det tar å komme seg hjem/til ungen, la oss ikke krisemaksiere.

Anonymkode: e6a84...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg var med og bestemor trilla vogna. Tror det er det som er greia🙊

Anonymkode: bec80...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen snakker om en lang tur og heller ikke langt unna hjemme. kan fint være rett utenfor hus/blokka.

Både mor og barn overlever 1-2 min det tar å komme seg hjem/til ungen, la oss ikke krisemaksiere.

Anonymkode: e6a84...369

Ett minutt eller to er greit nok, men min erfaring er at det ofte dreier seg om mer enn det.

Anonymkode: 070f6...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, July 30, 2016 at 19.26, AnonymBruker skrev:

Tviler på at han ikke føler seg tilsidesatt om det er sånne holdninger du har, at du er best og han bare er nest best. Husk at barnet ditt ikke hadde vært der uten far, han er like viktig som det du er..

Anonymkode: c946b...e01

Selv om det trengs en spermie for å unnfange et foster, er far ikke like viktig som mor når babyen er 3 uker. På lengre sikt er far veldig viktig, men fars glanstid er ikke i nyfødtalderen.

Det skaper urealistiske forventninger når fedre tror at de skal være likestilte med mor overfor en nyfødt. Når så realitetene viser seg, tror de jo de personlig er mislykket når baby favoriserer mor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juli 2016 at 19.26, AnonymBruker skrev:

Tviler på at han ikke føler seg tilsidesatt om det er sånne holdninger du har, at du er best og han bare er nest best. Husk at barnet ditt ikke hadde vært der uten far, han er like viktig som det du er..

Anonymkode: c946b...e01

Ikke MIN holdning at pappa bare er nest best for et spedbarn... Det er baby sin holdning! Men hvem bryr seg om hva baby vil og mener... Klart pappa er like viktig in the long run, men spør man et utvalg av tre uker gamle babyer hvem av mamma og pappa de vil trille tur med, så vil forhåpentligvis alle svare mamma. Det handler om instinkter for overlevelse frem til de kan overleve på annen næring enn morsmelk, ikke slik at mammaer vil være best for alltid liksom. Pappaer er megaviktige! Men de første månedene må vi da tørre å si at det er naturlig for baby å søke seg til mor (=puppen)!

i tillegg er mor full av hormoner som gjør det ubehagelig å være unna babyen sin. Dette selvsagt for at mor ikke skal forlate baby. Instinkter, hormoner, alt fra naturens side. I dag hadde vi klart ikke trengt dette. Vi har jo barnevernet som trår til hvis mor prøver å forlate sitt barn. Og pappa som kan gi mme. Allikevel henger de naturlige instinktene ved fortsatt, og bør jo spille en rolle mtp baby- og mors trivsel, selv om det ikke lenger er nødvendig for overlevelse. 

Anonymkode: 18007...ba2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...