Gå til innhold

La andre ta med baby på trilletur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Ville dere latt noen i familien ta med 3 uker gammel baby på trilletur? Det er snakk om besteforelder som ønsker dette. Kjenner at jeg ikke er klar for at baby skal dra ut av huset uten meg eller far, men ønsker heller ikke å være egen og er derfor nysgjerrig på andres synspunkter. Det handler ikke om manglende tillit til denne besteforelderen, men at det kjennes feil ut å sende baby avgårde. Jeg er ikke klar for det. Når ble dere klar for å la andre ta baby på tur alene? 

Anonymkode: 8195c...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg lar andre trille en tur. Regner med de ikke skal langt av gårde og over lang tid? 

Anonymkode: 47d3a...42e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg lar andre trille en tur. Regner med de ikke skal langt av gårde og over lang tid? 

Anonymkode: 47d3a...42e

Enig.

Anonymkode: e6a84...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ville jeg ha gjort. Tidligere også om ungen sov. Ungen merker jo ingenting så lenge den sover. Send ungen ut og ta deg en dusj eller sov.

Anonymkode: 5ed19...052

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har passet babyer fra de var nesten nyfødte. Egne barn har andre måttet passe på fordi de er født premature og var kuvøsebarn.

En dag må du gi slipp, om det er nå eller om 6 måneder eller 6 år, det vil nok kjennes like vanskelig første gangen. En time eller to tror jeg vil være helt greit, dersom du stoler på dem som triller. 

Anonymkode: 40360...503

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke være borte fra babyen ved 3 uker. Babyen var veldig avhengig av meg hvis det ble behov for beroligelse og trøst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Det er kun ditt valg! Jeg hadde personlig ikke latt noen ta min 3 uker  gamle baby på noen trilletur. Faktisk har Mini her knapt vært mer enn 30 min uten oss på sitt første leveår.

Drit i hva andre mener og sier: Du gjør som du føler er best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en trilletur behøver vel ikke å være langt unna eller en lang tur vel?

I disse dager har man mobil. Det er besteforeldrene.

Anonymkode: e6a84...369

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det veldig vanlig å ha trillepiker, til og med til så små barn.

Når de var så små skulle vi aldri ta dem opp av vognen, og vi var aldri lengre borte enn at vi kunne levere babyen til foreldrene i løpet av få minutter, men ute på trilletur var de så lenge de sov.

Jeg hadde ikke trillepike til barna mine, men både mor, svigermor og svigerfar avlastet meg med å trille barna.
Da tuslet de litt rundt i nabolaget, men akkurat som da jeg var trillepike, var de aldri lengre unna enn at de kunne komme tilbake i løpet av få minutter hvis babyen skulle våkne for mat og stell.

Anonymkode: d9a6f...4ab

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Runforit skrev:

Det er kun ditt valg! Jeg hadde personlig ikke latt noen ta min 3 uker  gamle baby på noen trilletur. Faktisk har Mini her knapt vært mer enn 30 min uten oss på sitt første leveår.

Drit i hva andre mener og sier: Du gjør som du føler er best. 

Det er nettopp det, hun er bare tre uker. Jeg blir litt overrasket over hvor mange som har lett for å la andre ta ansvaret for sitt lille spedbarn. Jeg har både dusjet, stelt meg, sovet fint mellom slagene og spist i dag.. Har ikke behov for avlastning i det hele tatt. Jeg har behov for å være sammen med babyen min. 

Og turene her blir ikke i nabolaget da vi bor i et strøk som ligger i en li. Bare bakker. Man må trille ned av dalen for å komme til en plass hvor det er fint å trille en tur så det blir et stykke fra hjemmet. 

Anonymkode: 8195c...cba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det, hun er bare tre uker. Jeg blir litt overrasket over hvor mange som har lett for å la andre ta ansvaret for sitt lille spedbarn. Jeg har både dusjet, stelt meg, sovet fint mellom slagene og spist i dag.. Har ikke behov for avlastning i det hele tatt. Jeg har behov for å være sammen med babyen min. 

Og turene her blir ikke i nabolaget da vi bor i et strøk som ligger i en li. Bare bakker. Man må trille ned av dalen for å komme til en plass hvor det er fint å trille en tur så det blir et stykke fra hjemmet. 

Anonymkode: 8195c...cba

Nå snakker vi ikke om ett par jenter på 10 år i nabolaget, men besteforeldre som også har behov for å bli kjent med barnebarnet sitt... Nå synes jeg du overdriver, men som sagt det er du som bestemmer, men jeg synes i dette tilfellet siden det er familie at du burde å prøve å være litt fleksibel.

Anonymkode: e6a84...369

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt av det samme problemet, men her gjelder det en jente som jeg er tante til som er 11 år gammel. Hun gleder seg sånn til babyen blir født for da vil hun trille, sier hun. Jeg kjenner at jeg overhodet ikke er komfortabel med å sende en nyfødt baby ut på trilletur med en 11-åring. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg unna heller. Kan jo ikke akkurat si til henne at jeg ikke stoler på henne. Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Anonymkode: ebd1d...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt av det samme problemet, men her gjelder det en jente som jeg er tante til som er 11 år gammel. Hun gleder seg sånn til babyen blir født for da vil hun trille, sier hun. Jeg kjenner at jeg overhodet ikke er komfortabel med å sende en nyfødt baby ut på trilletur med en 11-åring. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg unna heller. Kan jo ikke akkurat si til henne at jeg ikke stoler på henne. Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Anonymkode: ebd1d...39d

Jeg tenker tilbake til da jeg var trillepike, alle reglene vi hadde, og svarer basert på det.

Jeg ville sagt til henne at frem til babyen er så og så stor kan hun få trille sammen med deg, slik at hun får trent til hun kan trille alene.
Og når hun kan trille alene (for eksempel når babyen er 9 mnd) kan hun trille alene så lenge du kan se henne når du går på trappa, at hun aldri må ta henne opp av vognen, og at hun må komme med en gang babyen våkner.

Anonymkode: d9a6f...4ab

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det hadde jeg aldri gjort. Og hvorfor skal besteforeldrenes behov komme foran dine og babyens? 

Anonymkode: 4c26e...d8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det hadde jeg aldri gjort. Og hvorfor skal besteforeldrenes behov komme foran dine og babyens

Anonymkode: 4c26e...d8a

Hvilke av babyens behov mener du ikke blir dekket av at babyen trilles en liten tur av bestemor mens den sover?

Anonymkode: d9a6f...4ab

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke av babyens behov mener du ikke blir dekket av at babyen trilles en liten tur av bestemor mens den sover?

Anonymkode: d9a6f...4ab

God spørsmål.

Anonymkode: e6a84...369

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

God spørsmål.

Anonymkode: e6a84...369

Det svaret vil jeg gjerne høre.

Anonymkode: e6a84...369

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor skulle de ikke det.. Men alle er jo forskjellige og det får være opp til hver enkelt hva de gjør. Jeg vet at foreldrene mine syntes det var veldig stas å få trille guttungen da han var liten 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det, hun er bare tre uker. Jeg blir litt overrasket over hvor mange som har lett for å la andre ta ansvaret for sitt lille spedbarn. Jeg har både dusjet, stelt meg, sovet fint mellom slagene og spist i dag.. Har ikke behov for avlastning i det hele tatt. Jeg har behov for å være sammen med babyen min. 

Og turene her blir ikke i nabolaget da vi bor i et strøk som ligger i en li. Bare bakker. Man må trille ned av dalen for å komme til en plass hvor det er fint å trille en tur så det blir et stykke fra hjemmet. 

Anonymkode: 8195c...cba

Jeg hadde ikke gjort det! Jeg var knapt klar for å la han være uten oss ved 8 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg hatt null problem med. Bare hyggelig at besteforeldre har lyst til det. Men man er forskjellige. Jeg hadde fint kunne latt de trille en liten tur samme uken. 

Og nei, det gjør meg ikke til en dårlig mor, jeg er bare veldig avslappet når det gjelder å la andre få ta del i babyen min. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...