Gå til innhold

Når skatteetaten gjør feil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har levert næringsoppgave. Fikk nettopp skatteoppgjøret, og ser at Skatteetaten ikke har trukket meg for verken toppskatt eller trygdeavgift. Det må da være feil?

Anonymkode: 5c0bd...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes, dette er feil. Det er en feil som har oppstått for de som har levert inn via Næringsrapport skatt. Du vil ikke motta oppgjøret 3.8, men må vente på at skatteetaten retter feilen og sender ut nytt oppgjør til de det gjelder. 

Anonymkode: 9afae...5e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat samme feil i mitt skatteoppgjør, noe som gjorde at det ble et altfor lavt beløpt i forhold til hva jeg egentlig skylder i restskatt. Jeg fikk beskjed den 29 Juli via epost at skatteoppgjøret mitt skulle bli endret etter denne feilen, og at jeg ikke behøvde å foreta meg noe. I dag fikk jeg faktura for innbetaling av restskatten, men det er fortsatt feil beløp (samme beløp som fra det gale skatteoppgjøret, fordelt på to terminer).

Noen flere som har opplevd dette? Prøvde å ringe til Skatteetaten i dag, men kom bare frem til en svarer som sa at det var stor pågang og at jeg måtte ringe senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gått ut i media å informert om at det er trukket for lite for selvstendig n.d. Google så finner du mer info.

Anonymkode: 09587...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...