Gå til innhold

Restskatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk skattesmell på 30.000kr, men har det veldig trangt nå. Jeg har fått regning at jeg skal betale 15.000kr 22/8. Den greier jeg, men veldig usikker på om jeg greier neste til tiden. Vet noen om det er muligheter for og få utsette neste betaling til kanskje januar neste år, eller godtar ikke skatteetaten dette.

Anonymkode: 540f9...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må spør skattetaten om dette ikke KG. 

Anonymkode: 214f7...f51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatteetaten er, som andre kreditorer, mest opptatt av å faktisk få pengene sine enn når. Snakk med dem, forklar problemet, så får du ordnet en nedbetalingsplan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatteetaten er utrolig vanskelige med sånn. Men kan godt være det går... Prøv og oppdater gjerneom du får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du kan få til en nedbetalingsplan, men du får neppe flyttet hele beløpet til neste år. Kemneren er den verste kreditoren å skylde penger, er det mulig for å deg å ta opp lån i egen bank for å nedbetale restskatten? Du bør også øke skattetrekket ditt for resten av året så du ikke opplever det samme neste år. 

Anonymkode: c7889...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør et bra inntrykk at du kan betale første halvpart innen fristen. Ta kontakt med kemneren snarest og forklar situasjonen. Mulig det er lettere å få avtale om du betaler første avdrag som nevnt, og så delbeløp månedlig framover, istedetfor kr null mellom september og januar neste år. I min kommune ville det ikke vært umulig å få en slik avtale, når det er snakk om et så stort beløp.

Pass på at årets skattetrekk ikke er for lavt da, så du ender i samme klemma neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk nedbetalingsplan på ett år. Betalte månedlig. Lenger enn det hadde de ikke myndighet til å gi meg. Ta en telefon du

 

Anonymkode: b96b8...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må, som sagt over, søke om å få nedbetalingsplan. Ring skatteoppkreveren i kommunen din for rettleiing - det er en del dokumentasjon som skal sendes inn med søknaden. Og husk at ved forsinket innbetalt restskatt (også ved innvilget nedbetalingsplan) vil det legges til forsinkelsesrente som pt er 8,5%.

Anonymkode: a56d5...ba5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som også fikk nedbetaling over et år, så fa er det muligheter:)

Men som alle sier - ring og snakk med dem. Ikke sikkert de er så velvillige hvis du går over noen frister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...