Gå til innhold

Imovane og hjerterytme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker aktivitetsarmbånd som viser puls. Når jeg våkner om morgenen sjekker jeg hvilepulsen, og pulsmåleren viser graf over pulsaktivitet de siste fire timer. Min så ut som bildet vedlagt etter at jeg tok imovane kvelden før, og det er åpenbart at det skjer noe med hjerterytmen (i tillegg til at hvilepulsen teller langt flere slag enn normalt). 

Samboer tok en imovane han også for å sjekke, og det samme skjedde med han. Grafen viste at hjertet "stanset" flere ganger i løpet av natten. 

Kan ikke lese noe i felleskatalogen at dette er en bivirkning, og ble litt skremt. Noen som har kunnskap med dette? Tenker selvsagt å ta det opp med lege også.

Bildet til Venstre er da etter imovane, og den til høyre på en dag uten innsovningstablett. Ingen av bildene viser hvilepuls, da jeg tok bildet etter jeg  hadde vært på badet etc. Det til høyre er heller ikke tatt om morgenen. Da hadde grafen vært jevnere.

Tanker? 

160725_075107_COLLAGE-1.jpg

Anonymkode: daa91...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den foreskrevne medisinen skal kun brukes til den personen resepten er skrevet ut til. Vedr. hjerterytme må du ta med lege

Anonymkode: 628c6...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den foreskrevne medisinen skal kun brukes til den personen resepten er skrevet ut til. Vedr. hjerterytme må du ta med lege

Anonymkode: 628c6...60b

Det er jeg klar over. Nå har han tidvis fått imovane av lege han også, så det er nok ingen fare sånn sett.

Det er for øvrig sjelden noen av oss tar preparatet (typ en kort periode hvert år). 

Anonymkode: daa91...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet har selvfølgelig ikke stoppet, da hadde du ikke skrevet her. Imovane er en relativt ufarlig innsovningsmedisin, der hovedbivirkningen er at folk får hangover om morgenen. Hvis du er bekymret tar du det med legen din.

Anonymkode: 94a9c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke bekrefte dette med fakta, bare egen erfaring. Jeg får økt hvilepuls som deg og hjertet hopper over slag hyppigere en ellers sånn at jeg kjenner at det gjør det. Det føles ikke som det skjer når jeg sover, men kommer dagen etter jeg har tatt preparatet. (bare målt puls på morgen)

Jeg er ikke så bekymret fordi det ikke pleier være noe skummelt med at hjertet hopper slag, og jeg vet jeg tar lave-normale doser av preparatet når jeg bruker det og har ikke hjerteproblemer. 

Men enig-det er rart.

Anonymkode: 65a0d...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse feilmålinger  med sånne pulsklokker. Skvis den viser at hjertet ditt tidvis stopper, er det nok ikke hjertet ditt det er noe i veien med 😉

Anonymkode: fca64...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...