Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Sitronkake :spise:

Her må jeg bare følge med, får vann i munnen hver gang jeg ser navnet ditt :mrgreen:

Nettshopping er dangerous stuff. Jeg tror ikke jeg hadde blåst av like mye penger om jeg måtte betale med kontanter. Når det er kjøp på nettet, så er det liksom bare lekepenger :shoppe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Strikkesokken skrev:

Nettshopping er farlig! Jeg betaler alltid når jeg trykker "kjøp" så når jeg da får det i posten er det som om jeg har fått det gratis:hoho:

Og jeg og pleier å Google uttrykk før jeg legger det ut her..vil ikke virke tilbakestående om jeg bruker det feil:sjenert:

Haha! "Åh, se, noen har tatt seg bryet med å sende meg masse fine ting i posten helt gratis". :ler: 
 

4 timer siden, Carouselle skrev:

Sitronkake :spise:

Her må jeg bare følge med, får vann i munnen hver gang jeg ser navnet ditt :mrgreen:

Nettshopping er dangerous stuff. Jeg tror ikke jeg hadde blåst av like mye penger om jeg måtte betale med kontanter. Når det er kjøp på nettet, så er det liksom bare lekepenger :shoppe:

 

Ja, nettshopping er en dårlig oppfinnelse sånn sett :fnise: Synes det er fælt å trekke kortet og jeg da, så jeg er mye mer gnien når jeg handler i fysiske butikker. Burde vel tatt dette som et hint til meg selv, men.. Nå trengte jeg jo faktisk det jeg har kjøpt! Nesten alt, iallefall :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første time hos jordmor i dag, og det ble som jeg fryktet mtp. gårsdagens legetime; skikkelig smør på flesk :rolleyes: Jaja, fikk nå iallefall hilst på henne og hørt litt om hva de tilbyr. Tenker at det sikkert blir hyggelig å ha noen å snakke med når jeg har kommet litt lenger i svangerskapet. Akkurat nå virker februar så uendelig langt unna, og siden jeg verken har fått mage eller kjenner liv, føles det fremdeles litt uvirkelig at det faktisk kommer en baby til. 

Og så fikk jeg telefon fra legen med svar på blodprøvene jeg tok i går. Jeg hadde visst noe hun kalte "latent høyt stoffskifte" (hallo, ikke ett treff på google, hva er det for slags tullediagnose?! :fnise:), noe som kunne forklare all hjertebanken jeg har hatt de siste ukene. Jeg må visst ta nye blodprøver hver 4. uke, og passe på.. noe. Jeg fikk ikke helt med meg alt hun sa, for da satte Mini i tidenes hyle-trasse-klenge-anfall, ble vel for lite oppmerksomhet på han i fire sekunder :dry: Så jeg får vel ringe henne opp i morgen og finne ut hva det her EGENTLIG var for noe. Satser på at det ikke er noe skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Takket være dere, @Leopanter og @sitronkake, ble det en bestilling hos Zalando her også i dag. Nesten fire tusen føkkings kroner og en halvhjertet tanke om at jeg kan sende noe av det tilbake. Som om det kommer til å skje... (forutsatt at det passer, da, men det var stort sett cardigans og sånne ting.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Grastusta skrev:

Takket være dere, @Leopanter og @sitronkake, ble det en bestilling hos Zalando her også i dag. Nesten fire tusen føkkings kroner og en halvhjertet tanke om at jeg kan sende noe av det tilbake. Som om det kommer til å skje... (forutsatt at det passer, da, men det var stort sett cardigans og sånne ting.)

Bare hyggelig! :nigo::skya:Tror jeg må ta en liten runde til (ehem) når jeg har fått prøvd første ladning, for jeg må virkelig oppdatere hverdagsklær-garderoben min. Synes det er så kjedelig å kjøpe helt vanlige topper og gensere og sånt, og skapet er stort sett fylt med skjørt og bluser og skjorter som passer til jobb.. Lurer på om jeg skal driste meg til en mammabukse også, den ene jeansen jeg eier har på mystisk vis blitt så trang :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, mulig jeg må begynne med en sånn variant der jeg skriver i min egen dagbok først, før jeg begynner å kommentere i alle andres. Innen jeg er ferdig med kommenteringa har all piffen gått ut av meg, og jeg har allerede lirt av meg det jeg hadde på hjertet, spredd ut over alle andres bøker :klaske: 

Nå er planen sofa, sjokolade og Music and Lyrics på tv. Skal vurdere å bevege på meg når jeg må sette på tørketrommelen, ellers er planen å bli værende her til jeg skal legge meg :fnise: 

Er helt utslitt etter dagens eskapader (aka. mislykket jakt på tilbuds-ull til Mini, alt de hadde i hans størrelse var knall rosa), selv om Mini egentlig har oppført seg relativt eksemplarisk i dag. Bortsett fra under middagen da. Favoritten kjøttboller var overhodet ikke interessant i dag, og han synes det var mye mer festlig å putte boller og blomkål i vannglasset eller på gulvet :dry: Kjenner at tålmodigheten min er så ikke-eksisterende for tiden, og det er så vanskelig å ikke gå rett inn i sur-og-irritert-mamma-modus med en gang han begynner med noe bøll. Og så tror jeg at han lukter at jeg lar meg irritere, selv om jeg prøver å late som ingenting, så når han først har begynt med tull så kjører han gjerne på med maks styrke. Den lille terroristen der altså :dry: 

Men nå er han søt da, nå som han ligger og sover fint med to lekebiler i armkroken :ler: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lille. Det var jo ikke noe rart at middagen ikke fristet i dag, for nå har vi nettopp hatt tidenes spy- og diaréfest her :grine: Nå ligger han i senga vår, på et lag av tisselaken (de er nye altså, @Strikkesokken :fnise:) og håndklær, mens jeg ligger så langt unna jeg klarer og ber til høyere makter om at det verste er over nå. Og at jeg ikke blir smittet. Burde sikkert lagt ham tilbake i sengen sin, men han var jo så liten og pjusk og sår at jeg ikke klarte å la ham ligge helt alene. Innmari typisk at dette skjer den helgen mannen er bortreist! 

..og jeg blir skikkelig skikkelig sur hvis det viser seg at det er noen i barnehagen som har vært dårlig før oss :dry: Fire dager der og dette skjer liksom. Grrr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånai, ikke dere også! :bond:Trenger ikke være like i alt, daaa :opplyser:

Lov meg at om det fortsetter, så må dere ha superlav terskel for å kontakte lege. Vi ventet for lenge, og resultatet ble jo at han ble skikkelig dehydrert... :sukk:

Håper det gir seg så fort som mulig, og at du/dere ikke blir syke. Håndvask og kokvask på klær! Og tisselaken :hjerte:

All mulig medfølelse herfra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Leopanter skrev:

Ånai, ikke dere også! :bond:Trenger ikke være like i alt, daaa :opplyser:

Lov meg at om det fortsetter, så må dere ha superlav terskel for å kontakte lege. Vi ventet for lenge, og resultatet ble jo at han ble skikkelig dehydrert... :sukk:

Håper det gir seg så fort som mulig, og at du/dere ikke blir syke. Håndvask og kokvask på klær! Og tisselaken :hjerte:

All mulig medfølelse herfra! :klemmer:

Takktakk! :hjerte: Jeg har klora ned alle steder det kan tenkes at det har kommet noe guff, og har en kokvask på g as we speak. Kom på nå at det kanskje ikke var så lurt å hive med min knæsjrosa badekåpe sammen med det hvite sengetøyet :klaske: Får satse på at den i magen er jente! :ler: 

..vi må ha en prat om babynavn når den tid kommer ass, blir pinlig om vi velger to ulike navn liksom :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitter det via KG eller? :ohmy: Håper ikke det går så langt hos dere også. 

Jeg er omvendt, leser først andre sine dagbøker før jeg begynner på min egen. I tilfelle dere har skrevet om noe interessant og jeg blir inspirert :fnise:

God bedring til Minien! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sitronkake skrev:

..vi må ha en prat om babynavn når den tid kommer ass, blir pinlig om vi velger to ulike navn liksom :fnise: 

Selvfølgelig, noe annet hadde jo vært uhørt! :opplyser:

 

Håper det går bedre med dere i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Weebs skrev:

Smitter det via KG eller? :ohmy: Håper ikke det går så langt hos dere også. 

Jeg er omvendt, leser først andre sine dagbøker før jeg begynner på min egen. I tilfelle dere har skrevet om noe interessant og jeg blir inspirert :fnise:

God bedring til Minien! :troest:

 

2 timer siden, A4-livet skrev:

Næmmen, stakkar lille! Håper ikke dere får en like ille runde som Panter

Takk! Til @Leopanter også, fikk ikke til å sitere deg nå som jeg hadde begynt å skrive. Han er heldigvis mye bedre nå, ikke mer oppkast (bank i bordet!) og bleiene har roet seg ned. Har fått i seg litt kjeks, polarbrød, Biola, vann og en trekvart boks med Ramlösa, så ser heldigvis ikke ut som vi har fått den verste varianten :) (hvor er den smileyen som puster lettet ut?).

Har installert han i sofaen nå med traktorvideoer (og tisselaken og håndklær), det må være lov i dag :nigo: Pappa var innom en liten tur så jeg fikk tatt en kjapp tur på butikken, herregud så mye vann det er ute! Brannvesen og sperrede veier og biler som hadde satt seg fast, måtte ta tidenes omvei for å komme meg tilbake. Kjente at pulsen steg litt da jeg kjente at bilen ikke klarte å gi fart pga alt vannet i veien :overrasket: Like greit at vi må ha innedag i dag, rene vestlandsværet det her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra han ikke er blitt dårligere :)

En vi kjenner som bor rett ved deg har fått basseng i hagen og driver og pumper ut vann av kjelleren. Glad vi bor høyt oppe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Så bra han ikke er blitt dårligere :)

En vi kjenner som bor rett ved deg har fått basseng i hagen og driver og pumper ut vann av kjelleren. Glad vi bor høyt oppe....

Samme skjedde med naboen min. Stakkars folk, de driver og pusser opp hele huset, så tror ikke vann i kjelleren var det de hadde tenkt å bruke penger på akkurat nå :blink: 

Nå kom sola og det ser SÅ fristende ut å gå ut en tur.. Denne helgen ble ikke helt som jeg hadde sett for meg, hadde planlagt både tur til mamma og pappa for litt avlastning og playdate med en venninne og sønnen hennes. I stedet har det blitt mange timer i sofaen med masse jalla videoer på nettbrettet, der Mini krever at jeg er med og kommenterer på alt som skjer :dry: "Mm, en kanin. Åååh, er det babyelefant? Ja, brannbilen kjører. Brannmann Sam er ute, ja. Er det varmt? Ok. Ja, nå er brannmann Sam inne". :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Det krever en helt spesiell kontroll for å få frem en koselig "kommenter-alt-som skjer"-stemme. 

Den må jeg dra frem når ungene er skikkelig gira og vil vise frem noe på et spill eller fortelle om fotballkortene sine. "Jasså, så kult! Wow, Ronaldo! Real Madrid, ja. Okei." *synger en sang inni hodet mitt imens*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så fælt når de små blir syke, da blir de plutselig så veldig små igjen. 
Godt å høre han er på bedringens vei og at det kan virke som at du kommer deg utenom smitte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, August 01, 2016 at 8.34, Weebs skrev:

Sorry! Men jeg synes du er flink jeg :biggrin: Dette går bra, ingen dømmer deg hvis du glemmer deg ut noen dager ;) 

Jeg synes appene var litt skumle når det var mye mas om "nå kjenner du sikkert bevegelser". Hmm, nei! :bond: Så skremte den ene meg skikkelig med noe koffeingreier, og en gang var det noe som "prøv å være glad, babyen blir påvirket av hvordan du har det" akkurat når jeg følte meg piss og fikk angst. Det ble ikke bedre av den beskjeden, liksom! WTF, altså. 

Spy er noe tull! :( 

I know!!! Satt der og var stressa, lei meg, sykemeldt og bekymra og bare "baby føler deg JEG FØLER!?!?!?! Say whaaaat?" :daane: Den beste tror jeg er den "gravid og baby", den er rååååsa!

Må lese meg opp i flere omganger, to be continued. ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

:hoho: Det krever en helt spesiell kontroll for å få frem en koselig "kommenter-alt-som skjer"-stemme. 

Den må jeg dra frem når ungene er skikkelig gira og vil vise frem noe på et spill eller fortelle om fotballkortene sine. "Jasså, så kult! Wow, Ronaldo! Real Madrid, ja. Okei." *synger en sang inni hodet mitt imens*

Jeg har så enormt stor respekt for de ansatte i barnehagen, som må ta på seg den snillstemmen hele dagen. Eller, er de virkelig helt genuint opptatt av at "ja, bilen kjører oppå puta for en millionte gang"?! Må ærlig innrømme at innimellom (ganske ofte) når jeg leker med Mini så jatter jeg med og later som jeg er interessert, mens jeg sover av kjedsomhet inni meg :fnise: Beklager altså, jeg er VELDIG glad i ham, men han har noen litt dølle preferanser på hva som er gøy og ikke :ler: 
 

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Det er så fælt når de små blir syke, da blir de plutselig så veldig små igjen. 
Godt å høre han er på bedringens vei og at det kan virke som at du kommer deg utenom smitte. :klem:

Ja, det var ikke mye "stor gutt på vei inn i trassalderen" å spore i natt da han våknet med uggen mage og oppkast overalt. Stakkars lille pjusket :sukk:Og takk, han har heldigvis vært i veldig god form i dag, natten tatt i betraktning, så det ser ut som dette gikk fort over.
 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

I know!!! Satt der og var stressa, lei meg, sykemeldt og bekymra og bare "baby føler deg JEG FØLER!?!?!?! Say whaaaat?" :daane: Den beste tror jeg er den "gravid og baby", den er rååååsa!

Må lese meg opp i flere omganger, to be continued. ...

 

De kunne nå bare tatt med det om utviklingen til baby, og så droppet alt det der som gjør at man sitter der med en følelse av at man er helt unormal, at noe er galt eller at man er verdens verste mamma :bond: Sistnevnte følelse får man liksom tidsnok når babyen er ute. Som f.eks når man blir irritert på at ungen ikke vil spise opp maten sin og bare fjaser, når det viser seg at han egentlig er skikkelig dårlig og kommer til å spy ut hele senga si noen timer senere.. *dumdidum* :sjenert: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! :daane:Under middagen (ferdigpizza, bad mom) holdt jeg på å begynne å grine. Ikke bare fordi Mini var mest opptatt av å fjase (helt greit, du har dårlig apetitt, men du trenger uansett ikke helle ut vannglasset ditt på tallerkenen når jeg er ute på kjøkkenet og henter mer tørkepapir!), men også fordi jeg tenkte med gru på at klokka såvidt hadde passert 16 og det var flere timer til leggetid. Mini har naturlig nok ikke vært helt i form i dag, men ikke så dårlig at han blir helt slapp og medgjørlig.. Og det er jo selvsagt kjempefint at det ser ut som om omgangssyken var av det kortvarige slaget, men når jeg må hanskes med en grinete og trassete unge alene HELE dagen merker jeg at jeg blir en smule fortvilet. Mannen kunne ikke valgt et dårligere tidspunkt å reise på, hadde det ikke vært for at han er på andre siden av landet hadde jeg vurdert å be ham om å komme hjem :sjenert: 

Alt har vært helt feil i dag. Mini vil ha skive med leverpostei. Jeg smører. Det var feil. Det skulle vært kremost. Jeg smører ny skive. Han vil heller ha min skive med ost. Jeg går på kjøkkenet for å hente en osteskive til. Kommer tilbake til at osten ligger ferdigtygget og nedsiklet på tallerkenen min. Han vil se Peppa Gris. Jeg setter på. Det var feil. Han vil heller se på traktor. Men ikke den traktoren. Og ikke den. Men buss. Men det var feil buss. Ok, dere skjønner sikkert tegninga.. :grine:

Til slutt dristet vi oss en ut en liten tur for å se på oversvømmelsen borti veien her, og det var faktisk suksess! :biggrin: ..iallefall i et kvarter. Men et kvarter uten mas og kjas, man tar det man får :skya:

Nå sover han endelig, og jeg har benket meg i sofaen med sjokoladepudding etter å ha tatt en halvannen times lur ved siden av ham i dobbeltsenga.. (bad mom 2, orket ikke re opp sengen hans). Håper på en bedre dag i morgen! ..hvis ikke tror jeg Mini ryker ut på finn.no/torget :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...