Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, sitronkake skrev:

I dag hadde Mini sin første dag i ny barnehage. Han var der ikke så lenge da, men ifølge Mannen hadde han storkost seg :jepp: Avdelingen hans ligger på en gård, så de hadde fått sett på masse sauer og traktorer. Så det er jo ikke rart han har kosa seg, dyr og store maskiner er jo toppen av lykke! 

..men så fant han noen bilder fra den gamle barnehagen sin i stad, fortalte Mannen nå, med bilde av han og noen av de andre barna. Og han hadde stått heelt stille og sett på de bildene lenge, lenge, før han snudde seg mot Mannen med verdens mest forvirrede blikk. I tillegg hadde han, på vei til bhg, spurt etter "Henjik", som er en av gutta fra gamle bhg. Og jeg bare: :grine: Tenk om han savner gamle bhg og alle barna skikkelig, og så skal han ikke tilbake dit.. :sukk::grine:Hadde egentlig håpet at han hadde glemt den gamle bhg jeg, han har jo ikke nevnt den med et ord de siste ukene :fnise: Glemmer hele tiden hvor mye mer han husker, og hvor mye smartere han er i forhold til før :ler: 

Å herregud, den historien der kjente jeg faktisk litt i hjertet. Det er skikkelig vanskelig å skulle gjøre livet best mulig for noen som ikke klarer å forklare og uttrykke alle følelsene sine altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Porcelain skrev:

Å herregud, den historien der kjente jeg faktisk litt i hjertet. Det er skikkelig vanskelig å skulle gjøre livet best mulig for noen som ikke klarer å forklare og uttrykke alle følelsene sine altså! 

Ja, det reiv godt i hjertet her og. Stakkars lille. Vi har jo prøvd så godt vi kunne å forklare ham at han skal i ny bhg og at Henjik og de andre skal være i den andre, men jeg tror ikke helt han har skjønt konseptet. Barnehage for ham er nok ensbetydende med den gamle. Det går seg nok til om noen uker eller måneder.. :sukk:

1 time siden, Grastusta skrev:

Åh :hjerte: 

 

1 time siden, Weebs skrev:

Ja, åh, herfra også! Lille smartingen! 

Ja, åh. Lille finingen. Nå begynte jeg å gråte litt igjen fordi jeg leste min egen historie. Om ikke annet er jeg glad for at det ikke var jeg som var der, jeg hadde vel ikke gjort saken noe bedre ved å begynne og gråte :fnise: :grine:Hormoner :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så fine de er når de er så små! :hjerte:
Det er helt utrolig hvor mye de får med seg og ting de husker. 
Men det er jo fint han har fine minner av Henjik og den gamle barnehagen da, også går det seg sikkert som du sier til etter et par uker og han finner nye venner på den nye avdelingen. 
Og barnehage på bondegård er jo genialt da! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Åh så fine de er når de er så små! :hjerte:
Det er helt utrolig hvor mye de får med seg og ting de husker. 
Men det er jo fint han har fine minner av Henjik og den gamle barnehagen da, også går det seg sikkert som du sier til etter et par uker og han finner nye venner på den nye avdelingen. 
Og barnehage på bondegård er jo genialt da! :hoppendeglad:

Ja, det er nesten litt skummelt hvor mye han egentlig får med seg nå. Hermer etter alle ord og husker ting som har skjedd for flere uker siden. Men han er ikke så flink til å snakke ennå, så det tar ofte litt tid før vi skjønner hva han snakker om når han prøver å fortelle om ting. Ikke rart han er litt trassete og frustrert om dagen ;) 

***

I dag hadde jeg første ordentlige svangerskapskontroll hos legen, og fikk høre et lite hjerte som slo 150 slag i minuttet :rodmer: Og i morgen har jeg time hos jordmor. Kremt. Kanskje litt unødvendig med to kontroller på rad, men hun legen satte opp time første gangen jeg var der, og så turte jeg ikke si at jeg hadde bestilt jordmortime allerede, i frykt for å såre henne :ler: Herregud, jeg er håpløs. 

Håper at jeg får god kjemi med jordmor, hadde vært fint å ha noen å snakke med denne gangen. Forrige gang var jeg bare hos lege, og det angrer jeg litt på i ettertid. Mulig at babysjokket hadde blitt litt mindre om jeg hadde snakket mer med noen om tiden etter svangerskapet også, for jeg var liksom bare forberedt på gravididet og fødsel jeg. :sjenert: Nå er jeg jo uansett litt mer forberedt på hva som venter, men jeg vil gjøre alt for å unngå å havne i samme situasjon som forrige gang, da jeg fikk en lett fødselsdepresjon og egentlig bare ønsket Mini langt bort.. Okei, det ble litt utleverende, men det var godt å få det ut. Merker at det sitter i ennå :sukk:

Nå er jeg på vei til jobb for ukens siste arbeidsdag, det skal bli deilig :nigo: Terskelen for å bli sliten er veldig mye lavere enn før.. så det skal bli godt med 4 dager alene med Mini siden mannen er bortreist :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Jeg er også litt sånn, tar lett en hvit løgn til legen eller andre for å slippe å forklare noe som er halvveis unødvendig :P 

150 hørtes perfekt ut! :) 

Min lege er sånn "tjo og hei, inn og ut på null komma niks". Han sitter å rister på begge føttene konstant i tillegg, det hjelper ikke akkurat på følelsen av at jeg egentlig er i veien. Så jeg vil ta de fleste kontrollene hos jordmor! :) Både mannen og eksen fikk et par slag i trynet etter tvillingene. I ettertid forstod de at hun hadde gått gjennom en fødselsdepresjon og det hadde kanskje han også? Så han er litt opptatt av det, og det synes jeg er greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så gøy at du har fått deg dagbok nå :nigo: her vil jeg følge med! Så kjekt å få høre hjerteslagene:hjerte: satser på at det blir bra med jordmor, jeg føler meg mye mer komfortabel med henne enn med legen min ihvertfall. Ikke at han er fæl, men jordmor virker mer oppriktig interessert i meg og baby  (naturlig nok kanskje..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg tror, sånn i etterkant, at jeg også hadde litt tendenser til depresjon med T. I hvert fall fikk jeg en skikkelig variant av mammasjokk. Tror det var noe med å miste seg selv så fullstendig. Men denne gangen går det mye bedre, det var liksom ikke så mye å gi avkall på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Weebs skrev:

:fnise: Jeg er også litt sånn, tar lett en hvit løgn til legen eller andre for å slippe å forklare noe som er halvveis unødvendig :P 

150 hørtes perfekt ut! :) 

Min lege er sånn "tjo og hei, inn og ut på null komma niks". Han sitter å rister på begge føttene konstant i tillegg, det hjelper ikke akkurat på følelsen av at jeg egentlig er i veien. Så jeg vil ta de fleste kontrollene hos jordmor! :) Både mannen og eksen fikk et par slag i trynet etter tvillingene. I ettertid forstod de at hun hadde gått gjennom en fødselsdepresjon og det hadde kanskje han også? Så han er litt opptatt av det, og det synes jeg er greit :) 

Legen min er veldig hyggelig, men hun er litt sånn "tjo og hei" hun også. Og så er hun veldig "alt ordner seg med frisk luft og aktivitet", så jeg fikk ikke helt den store sympatien da jeg nevnte at jeg var innmari sliten og uggen om dagen. Men hun er dyktig og tok meg på alvor da jeg nevnte at jeg hadde en del hjertebank, og så har hun visst spesialisert seg eller forsket på på gravide eller noe i den dur, så hun vet vel hva hun driver med :ler: 
 

11 timer siden, Strikkesokken skrev:

Hei! Så gøy at du har fått deg dagbok nå :nigo: her vil jeg følge med! Så kjekt å få høre hjerteslagene:hjerte: satser på at det blir bra med jordmor, jeg føler meg mye mer komfortabel med henne enn med legen min ihvertfall. Ikke at han er fæl, men jordmor virker mer oppriktig interessert i meg og baby  (naturlig nok kanskje..).

Hallo! Så hyggelig med flere spor her inne! :jepp: Har fått inntrykk av at jordmødre generelt er mer oppriktig interessert, men ja, de hadde vel ikke blitt jordmødre hvis ikke! Hun har iallefall satt av en hel time til meg i morgen, så da er det vel rom for mer koseprat enn hos legen der jeg har 15 min til rådighet ;) 
 

11 timer siden, Grastusta skrev:

Jeg tror, sånn i etterkant, at jeg også hadde litt tendenser til depresjon med T. I hvert fall fikk jeg en skikkelig variant av mammasjokk. Tror det var noe med å miste seg selv så fullstendig. Men denne gangen går det mye bedre, det var liksom ikke så mye å gi avkall på ;) 

Ja, det var vel noe med at det var så mye mer altoppslukende enn jeg hadde sett for meg, jeg trenger visst mye mer alenetid enn det jeg trodde fra før. Og så var jeg ikke forberedt på skrikebaby som ville bli båret hele tiden, og at alt var så vondt! Hadde ikke tatt kjøttkake-glufse, ammeproblemer, brystbetennelse og sopp på brystvortene med i beregningen, i min verden skulle alt være greit etter fødsel liksom :fnise::blink: 

Og så hjalp det ikke, og dette har jeg vært veldig klar på med mannen at ikke skjer igjen, at svigermor trøkka seg inn på gjesterommet fire dager etter fødsel, og flakset rundt som en diger kråke med såkalte velmenende råd og mas og "sånn gjorde ikke jeg det og alt var bedre før". I ettertid ser jeg (etterklokskapens lys ass) at det ikke var så lurt. Ikke så lett å være tydelig på at "men sånn gjør jeg det" når man er sårbar og hormonell og sliten. Ikke for meg iallefall. Nei, denne gangen får hun allernådigst komme på besøk hvis hun drar hjem etter noen timer :fnise: 

Oi, så fort disse togturene hjem går når man tazter på KG! Nå er det hjem til ferdig middag, midlertidig hjemmeværende mann ass :hjerte: 

Endret av sitronkake
pga mellomrom-bonanza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttkake-glufse. Nå fikk jeg vondt i alle kroppsdeler  :haar:  Glad jeg har kjøpt en magisk spray :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Weebs skrev:

Kjøttkake-glufse. Nå fikk jeg vondt i alle kroppsdeler  :haar:  Glad jeg har kjøpt en magisk spray :fnise:

*Nikker og smiler og lar være å fortelle at jeg også hadde magisk spray og at ingen spray i verden kunne hjulpet det stakkars understellet mitt* :plystre: 

Neiiiida. Det blir siiiikkert ikke så ille.. :nigo: Jeg gleder meg til å føde igjen altså, sånn helt oppriktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg var redd for :daane:
Hvorfor er noe som er såå naturlig nødt til å gjøre såå vondt? Faderina, altså! De stakkars hønene våre :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er noen trøst @Weebs, så var jeg bare litt øm noen dager men hadde aldri skikkelig vondt i glufsa etter fødselen. Vonde brystvorter hadde jeg jo, men det gikk seg til etter en uke eller to.

Fikk litt vondt av lille, men det høres jo ut som om den nye barnehagen er spennende noe som sikkert gjør overgangen litt enklere. Er nok litt forvirrende å være i en annen barnehage, og uansett hvor mye man prøver å forberede de skjønner de jo egentlig veldig lite.

Jeg hadde dødd om jeg hadde hatt noen som kom med velmenende råd den første tiden, det er tøft nok fra før av første gangen. Godt mulig det var en grunn til at du fikk fødselsdepresjon også. Man får ikke akkurat slappet av i sitt eget hjem med et annet menneske flaksende rundt, særlig ikke når det maser og er irriterende. Vi hadde mest éntimesbesøk i begynnelsen, med unntak av en kamerat av mannen som ble i fire timer :rolleyes: Han gikk rett før jeg bare gikk og la meg, da var klokka ti.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Det var det jeg var redd for :daane:
Hvorfor er noe som er såå naturlig nødt til å gjøre såå vondt? Faderina, altså! De stakkars hønene våre :unsure:

Du får krysse en finger eller to for at du er som venninna mi. "Synes ikke riene var så vonde jeg". "Følte meg ganske fresh og i god form etter fødselen jeg". "Synes amminga har gått fint jeg, har ikke blitt noe sår liksom". That bitch :ler: 
 

3 timer siden, A4-livet skrev:

Om det er noen trøst @Weebs, så var jeg bare litt øm noen dager men hadde aldri skikkelig vondt i glufsa etter fødselen. Vonde brystvorter hadde jeg jo, men det gikk seg til etter en uke eller to.

Fikk litt vondt av lille, men det høres jo ut som om den nye barnehagen er spennende noe som sikkert gjør overgangen litt enklere. Er nok litt forvirrende å være i en annen barnehage, og uansett hvor mye man prøver å forberede de skjønner de jo egentlig veldig lite.

Jeg hadde dødd om jeg hadde hatt noen som kom med velmenende råd den første tiden, det er tøft nok fra før av første gangen. Godt mulig det var en grunn til at du fikk fødselsdepresjon også. Man får ikke akkurat slappet av i sitt eget hjem med et annet menneske flaksende rundt, særlig ikke når det maser og er irriterende. Vi hadde mest éntimesbesøk i begynnelsen, med unntak av en kamerat av mannen som ble i fire timer :rolleyes: Han gikk rett før jeg bare gikk og la meg, da var klokka ti.....

Hmf. Du er en sånn en du og ja :snurt: Jeg var mer på det stadiet der jeg vurderte å bare donere hele puppestellet til et veldedig formål og heller leve puppefri og lykkelig resten av mine dager. Helt serr. :fnise: 

Jeg skal ikke skylde på svigermor for at jeg gikk på en smell etter fødsel altså (selv om det var en innmari fristende idé! :hoho:), men hun gjorde det ikke noe bedre iallefall. Bah, jeg blir fremdeles litt irritert av å tenke på det. Kan vel ha noe med at jeg generelt synes hun er flaksende og masete og irriterende :ler: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og nå brukte jeg nettopp nesten 2000 kr på jobbvennlige klær fra Zalando :ninja: Trooor ikke jeg kommer til å beholde alt altså (som f.eks det skjørtet som kommer til å passe i to uker til før det må hvile i skapet til utpå vårparten 2017 en gang :plystre:).

Men etter å ha hatt seriøse pusteproblemer etter lunsj på jobb denne uken, fant jeg ut at jeg måtte oppdatere med litt preggisvennlige skjørt og sånn. Har jo bare sånne smale, trange blyantskjørt der hvert gram med fett utgjør en potensiell trussel for respirasjonssystemet :fnise: Needless to say; tror ikke jeg klarer å holde det skjult til etter OUL denne gangen gitt, med mindre jeg endrer klesstil drastisk. 

(Fun fact: Omtrent hver gang jeg skal bruke et engelsk uttrykk, googler jeg det først for å sikre meg at jeg bruker og staver det riktig. Kontrollfrik, jeg? :briller2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, sitronkake skrev:

..og nå brukte jeg nettopp nesten 2000 kr på jobbvennlige klær fra Zalando :ninja: Trooor ikke jeg kommer til å beholde alt altså (som f.eks det skjørtet som kommer til å passe i to uker til før det må hvile i skapet til utpå vårparten 2017 en gang :plystre:).

Men etter å ha hatt seriøse pusteproblemer etter lunsj på jobb denne uken, fant jeg ut at jeg måtte oppdatere med litt preggisvennlige skjørt og sånn. Har jo bare sånne smale, trange blyantskjørt der hvert gram med fett utgjør en potensiell trussel for respirasjonssystemet :fnise: Needless to say; tror ikke jeg klarer å holde det skjult til etter OUL denne gangen gitt, med mindre jeg endrer klesstil drastisk. 

(Fun fact: Omtrent hver gang jeg skal bruke et engelsk uttrykk, googler jeg det først for å sikre meg at jeg bruker og staver det riktig. Kontrollfrik, jeg? :briller2:)

Lol, det gjør jeg også! :ler:

 

Jeg spontankjøpte nettopp en klokke til 1100,- på Zalando. Farlig med nettbutikker! Og så har jeg syndet og kjøpt noen mammaplagg allerede... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leopanter skrev:

Lol, det gjør jeg også! :ler:

 

Jeg spontankjøpte nettopp en klokke til 1100,- på Zalando. Farlig med nettbutikker! Og så har jeg syndet og kjøpt noen mammaplagg allerede... :sjenert: 

Nettbutikker er skummelt ja, to klikk og så plutselig er det masse greier på vei i posten til deg. Meen, jeg har jo nesten ikke kjøpt det da, for jeg bestilte med faktura, og hvis jeg sender tilbake ting så betaler jeg jo bare for det jeg beholder. Rene luksusfelle-tankegangen det her, jeg er sikker på at jeg med litt innsats kunne blitt en god kandidat der :ler: 

Og nå tenkte jeg bare "hæ? Hva da syndet?" og så tog jeg an etterpå. Satse på at det var intuisjonen min som slo til litt der eller noe sånt (selv om det muligens blir minimalt med spy-pøking borte hos deg nå.. :riste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sitronkake skrev:

Nettbutikker er skummelt ja, to klikk og så plutselig er det masse greier på vei i posten til deg. Meen, jeg har jo nesten ikke kjøpt det da, for jeg bestilte med faktura, og hvis jeg sender tilbake ting så betaler jeg jo bare for det jeg beholder. Rene luksusfelle-tankegangen det her, jeg er sikker på at jeg med litt innsats kunne blitt en god kandidat der :ler: 

Og nå tenkte jeg bare "hæ? Hva da syndet?" og så tog jeg an etterpå. Satse på at det var intuisjonen min som slo til litt der eller noe sånt (selv om det muligens blir minimalt med spy-pøking borte hos deg nå.. :riste:)

Ordentlig legit tankegang, det der :ler:

 

Omg, som jeg håper den intuisjonen din slo til nå :ler: Ja, nå er det forsvinnende lite pøk i heimen, altså. Og nå er det jo ikke vits heller lenger :dry: Får klamre seg til håpet om at ett av de tidlig innsatte aksjene gir gevinst :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettshopping er farlig! Jeg betaler alltid når jeg trykker "kjøp" så når jeg da får det i posten er det som om jeg har fått det gratis:hoho:

Og jeg og pleier å Google uttrykk før jeg legger det ut her..vil ikke virke tilbakestående om jeg bruker det feil:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...