Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

Hallo! 

Tenkte jeg skulle prøve meg på en aldri så lita dagbok jeg og. Så får vi se da, hvor mye jeg egentlig har på hjertet.. Uansett, jeg er 30 år, gift med Mannen og sammen har vi en Mini på to. I februar bestemte vi oss for å droppe p-pillene for å la kroppen komme i gang igjen, og etter noen måneder med mer eller mindre sikre prevensjonsmidler bestemte vi oss for å kjøre på, sånn i tilfelle det skulle ta litt tid å lage baby. Vel, allerede samme måned sto jeg med en positiv graviditetstest i hånda :biggrin::overrasket:

Nå er jeg ca 12 uker på vei (stakkars andremann. Med første hadde jeg stålkontroll på hvor langt jeg var på vei til enhver tid, mens jeg nå må sjekke appen for å finne nøyaktig uke og dag. Blir nok gående for lut og kaldt vann denne), noe som burde tilsi at jeg kan puste lettet ut. Men med en MA i uke 12 før vi fikk Mini, tør jeg ikke helt å tro på at dette går bra. Har bestilt meg tidlig UL denne uken (hadde ikke hatt nerver til å vente helt til septeeember), så jeg krysser fingre og tær for at vi får se en sprellende liten minibaby på torsdag :jepp: 

Nå skal vi nyte de siste timene av ferien vår før vi vender snuten hjem mot litt mer behagelige temperaturer, normal luftfuktighet og stabilt nett. Gleder meg! :fnise: :skya:

 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Da fikk du deg bok også! Kult!

Det du sier om stakkarst andremann kjenner jeg meg igjen i.. Vi har vel snart fem tusen bilder på dropbox av mini på to år... lurer på hvor mange det blir i året av andremann :P

http://www.huffingtonpost.com/jen-simon/7-ways-a-second-pregnancy-cant-compare-to-a-first_b_4293463.html  <- denne er kanskje til både trøst og skrekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! Torsdag blir bra! Tidlig UL er søren meg det kuleste jeg har opplevd. Snakket faktisk nettopp om det med mannen. At noe så lite ser ut som et sprell levende menneske klar til å sprette ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Blir stas med tidlig ultralyd på torsdag, utrolig hvor utviklet de er så tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Havrekjeksen: Mye gjenkjennelig i den lenken der :fnise: Jeg trenger egentlig bare å se på min egen familie, så skjønner jeg hvor det bærer hen for baby in spe. Jeg er eldst av barna. Der foreldrene mine har en hel kommodeskuff full (jeg tuller ikke) med bilder av meg, har lillesøster blitt avspist med en håndfull bilder der hun knapt nok er i fokus, samt at det tradisjonelle "ettårs-bildet" ble tatt da hun var to og et halvt :ler: Takk og pris for 2016 og mobilkamera!

Må jo si at jeg er litt redd for å bli helt blasert og døll og bare "whatevvs, sett alt før". Synes liksom å huske at det første svangerskapet var mer spennende.. :sjenert: Men, når jeg klarte å bli relativt prøvegal på kort tid (over halvparten av testene forsvant før vi i det hele tatt hadde begynt å prøve :fnise:), så klarer jeg nok å opparbeide meg litt preggis- og babygalskap i løpet av de neste månedene. Hjelper sikkert om alt er fint på torsdag, og at jeg innser at det faktisk er en baby der inne. Herregud. Baby. :overrasket::bond: 

@Leopanter @Grastusta @Fjott @Weebs @A4-livet @Porcelain: Hallo! Så hyggelig at dere legger igjen et spor :hjerte: Var litt redd for å bare snakke med meg selv de neste 6-7 månedene :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! 
Her vil jeg følge med videre! :hallo:

Kjenner meg igjen i de tankene om nummer to og oppmerksomhet. Vi var på tidlig UL i uke 12 og fikk med fine bilder og greier, husker forrige gang når jeg gikk med Trollet hvor jeg kunne sitte i timesvis å bare glo på det UL-bildet, nå har vi bare hengt det rett på kjøleskapet og jeg har nesten ikke sett på det siden... :sjenert:
Er også redd for at det skal gå andre veien, at det skal bli bare baby-baby-baby og lite Troll-fokus... Men siden jeg er så klar over det så går det kanskje bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Beccy87 skrev:

Hei hei! 
Her vil jeg følge med videre! :hallo:

Kjenner meg igjen i de tankene om nummer to og oppmerksomhet. Vi var på tidlig UL i uke 12 og fikk med fine bilder og greier, husker forrige gang når jeg gikk med Trollet hvor jeg kunne sitte i timesvis å bare glo på det UL-bildet, nå har vi bare hengt det rett på kjøleskapet og jeg har nesten ikke sett på det siden... :sjenert:
Er også redd for at det skal gå andre veien, at det skal bli bare baby-baby-baby og lite Troll-fokus... Men siden jeg er så klar over det så går det kanskje bra? 

Det der med å fordele oppmerksomheten i starten gruer jeg meg også til. Nå i graviditeten spiller det jo ingen rolle  at jeg var mer opptatt av Mini sin (iallefall ikke før om ti år, når baby lurer på hvorfor det ikke finnes bilder fra 3D-UL eller magen uke-for-uke av han :fnise:), men jeg gleder meg ikke akkurat til det øyeblikket der Mini skjønner at den lille klumpen som plutselig opptar all oppmerksomhet har kommet for å bli. Han er jo så innmari mammadalt også, så der tror jeg vi kommer til å få en utfordring.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home sweet home! Herremin, så deilig det er å være hjemme! :skya:Passe myk seng, dusj som fungerer ordentlig, ingen ekkel luftfuktighet som får klærne til å klistre seg til kroppen og håret til å krølle seg så jeg ser ut som en svett, uflidd sau. Og ikke minst; ikke behov for å smøre seg med tjukk og ekkel solkrem hver dag. Ansiktet mitt ser virkelig ikke ut fra før (den derre såkalte  gravididetsgløden har hittil bestått i masse nye småkviser :dry:), og svette og solkrem har ikke akkurat gjort underverker de siste ukene.. Lurer på om jeg skal spandere på meg en runde hos hudpleier, det er ikke SÅ kult å være 30 og se verre ut enn naboens tenåring! 

Begynner prosjekt pamper myself med en liten tur til frisøren i formiddag, så blir Mini levert til besteforeldrene sine før vi suser avgårde på UL :bond: Jeg er skikkelig nervøs.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Føler dere har vært på tur i hundre år? Det er rart hvor mye en setter pris på hvor bra alt fungerer hjemme etter en sånn tur. Og jeg er enig! Solkrem er det kjedeligste i verden! 

Lykke til hos frisør og UL! Dette blir spennende! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk for lykkønskninger! UL-en gikk veldig bra! :nigo: Fikk se en sprellende minibaby på 12 uker, og alt så helt fint ut. Da vi først vi se den på skjermen lå den helt, helt stille, og jeg fikk hjertet skikkelig i halsen og tenkte det verste. Men hjertet slo jo, og etterhvert våknet den til live og begynt å sprette rundt, så da roet pulsen seg. Begynte nesten å grine da vi fikk se det lille ansiktet (eller ansiktstrekkene da, i den grad man kan snakke om sånt når alt er bare svarthvitt og grumsete) og det gikk opp for meg at det der er babyen vår :grine: Hormoner ass :fnise:  

Ble satt tilbake 1 dag i forhold til menstermin da, synes sånt er litt skummelt. Selv om jeg VET jo at det har veldig, veldig lite å si, i og med at det er snakk om en millimeter her eller der. Og én dag! Men det er vel en sånn ting som det er mye lettere å berolige andre enn seg selv med :sjenert: 

Så, da er det bare å telle ned til OUL i september. Håper vi får se hvilket kjønn vi får også, jeg er altfor nysgjerrig til å ikke vite. Dessuten trenger vi litt tid på oss til å diskutere navn om det blir gutt, mannen har så mange teite forslag :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :strix: Begynte å bli litt bekymret siden det gikk så lang tid... Jeg har tatt tre ultralyder og fått tre forskjellige terminer. Er jo derfor man tar den ordinære når man gjør, for det er da de er likest i str og man kan se ting.

Teite navneforslag kjenner jeg igjen, kommer aldri til å komme over at mannen foreslo Bianca :rolleyes::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

Hurra :strix: Begynte å bli litt bekymret siden det gikk så lang tid... Jeg har tatt tre ultralyder og fått tre forskjellige terminer. Er jo derfor man tar den ordinære når man gjør, for det er da de er likest i str og man kan se ting.

Teite navneforslag kjenner jeg igjen, kommer aldri til å komme over at mannen foreslo Bianca :rolleyes::ler:

Vi dro inn til Oslo for UL, så jeg vaset litt rundt der i noen timer før jeg kom meg hjem til pcen. (Må forresten skryte av at jeg fant veien ut av sentrum, alene i bilen! Herregud, som jeg hater å kjøre i Oslo. Legger meg konsekvent i feil fil, ødelegger for alle andre og har konstant høy puls og klamme håndflater.. Thank god for (nesten-)landet :laugh:)

Bianca.. synes det er litt søtt jeg da :ler: Men det går vel inn i kategorien "navn som er finest om du eller mannen er fra et annet land enn Norge". Bianca Larsen liksom, det klinger ikke helt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skjønner jeg. Var på Majorstuaklinikken selv sist gang, var det der dere var? Hadde lest så mye om dr Trolle  (elsker navnet!) her inne, derfor ble det der.

Uff, ja kjøring i Oslo er stressende når man ikke er vant til det. Har etter hvert hentet mannen der noen ganger pluss at jeg jo jobber midt i sentrum så har hendt at jeg har kjørt til jobb. Men for seks-syv år siden var det krise om jeg måtte til sentrum, da var jeg greit stressa både før, under og etter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...