Gå til innhold

Babymas og annet ræl


sitronkake

Anbefalte innlegg

På 4.5.2017 den 11.17, Beccy87 skrev:

Hei igjen du! 
Så kjekt med oppdatering. :)  
Tiden går myyyye fortere med baby nr 2, helt enig der! Men så godt å høre at dere har det fint da. :) 

Gratulerer med kjøp og salg av hus (fikk det jo med meg på face, og er bare kjempe misunnelig på nyhuset ditt, tenker meg dere kommer til å få det kjempe fint der!) 
Veldig greit at dere kan bruke hele sommeren på å pakke og flytte da, skal mannen ta seg ut noe ferie i den forbindelse? Eller skal dere kanskje reise bort? 
Vi også kjenner på samme problemstilling med ny barnehage og bestevenn.. Får vondt inni meg når jeg tenker på at Trollet kommer til å savne spesielt to av barna når han skal bytte til høsten.. 
Men så tenker jeg at det er jo ikke noe i veien for at man kan prøve å fortsette å holde kontakten selv om de ikke går i samme barnehage? Kanskje treffes på en lekepark i nærheten en helgeformiddag eller noe? 
Mulig jeg har bommet helt her nå, men dere flytter vel ikke så alt for langt unna, kanskje dere kan gjøre det samme? :) 

 

Takk! Satser på at vi får det fint der ja. Det skal bli godt med litt mer plass i stua iallefall! Nå har vi nesten ikke gulvplass igjen her, alle flater er liksom dekket av biltepper, babygym, leker, bilstol, vippestol, babynest og gudvethva :tongue: 

Det blir nok litt pakking og ordning i sommer ja, men foreløpig overtar vi ikke før tidlig i høst. Håper fremdeles på at eierne finner seg noe nytt så vi kan overta litt tidligere, det hadde vært deilig å være på plass til barnehagestart :jepp: Mannen skal ta ut litt ferie, men vi har ikke helt lagt de store ferieplanene. Blir nok bare noen turer til familie her og der, og kanskje en svipp innom dyreparken i Kristiansand ;) Med nytt hus og noen måneder med ulønnet permisjon etter at foreldrepermisjonen er over er det ikke rom for de helt store utskeielsene gitt :laugh:

Og nei, vi flytter ikke såå langt, så det er sikkert mulig å få til en playdate! Krysser fingrene for at Mini kommer til å trives selv om bestekompisen ikke er der, og at han møter noen nye som kan "erstatte" ham :Nikke: Og så trøster jeg meg med at han uansett skulle ha byttet avdeling til høsten, så det hadde blitt et nytt sted og nye voksne og barn for ham uansett (barnehagen han går i har ikke alle avdelingene på ett hus). Det går seg sikkert til.. selv om mammaen får litt vondt i magen på hans vegne :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Torsdag allerede :bond: Denne uka har flydd avgårde. 3 mnd-kontroll, barselgruppe, kontraktsmøte og dåpssamtale, og i morgen er det foreldresamtale. Vurderte egentlig å dra på drop in-babysang i byen vi skal flytte til i dag, men etter å ha buksert bilstol, sekk, paraply og Mini frem og tilbake til barnehagen kjente jeg at det utgikk. Makan til møkkavær! :snurt: Snø og regn om hverandre, flaks at vi fikk byttet til sommerdekk før helgen.. 

Vurderer å ta meg en tur på storsenteret i stedet, så det var tilbud på bakegreier hos Kitchn denne uken. Med mindre det tilbudet allerede er over? :klo: Den der ammetåka er ikke tull altså, føler at hjernen min går på halv fart om dagen. Jeg får dobbeltsjekke før jeg drar med meg lillebolla ut, orker ikke flere bomturer.  Har allerede glemt lommeboka én gang, glemt den tingen jeg skulle bytte hjemme og tatt feil av hvilken butikk som lå på hvilket senter denne uka :plystre: 

Grunnen til at jeg skal ha bakestøffs er at det nærmer seg dåp, og jeg tenkte jeg skulle prøve å fikse en dåpskake i samme bane som Mini fikk, en sånn med roser og bokstaver og full baluba. Prøve å ikke glemme nummer to helt liksom 😬 Denne gangen kommer jeg riktignok bare til å ta meg av pyntinga sjæl, kaka får Baker Hansen ta seg av :ler: Litt juks ja, men med mine bakeskills er det ikke en sjel som kommer til å klage :fnise: Får prøve å huske lys og servietter og annet dåpsstæsj når jeg først er i gang, jeg er ikke akkurat tidlig ute gitt. Skylder på ammetåka igjen jeg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og kanskje på tide å bytte både undergruppe og dagboktittel? Det er IKKE flere småkaker på vei foråsiresånn :ler: Æsj, jeg har så dårlig fantasi når det kommer til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ingenting av hvorfor det var kommet en "fremmed" dagbok inn på lista mi :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme som Miore :ler: Men oi, jeg må gratulere deg også med huskjøp! Grattis! Skikkelig stas med ny heim :jepp: 

Ammetåka er på grensa til livsfarlig, den! :fnise: Plutselig vet man ikke hva høyre og venstre er og da sliter man med vikeplikten :ninja: 

Lykke til med å finne bakevarer på tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at oj, dette må være en dagbok det ikke er skrevet i på lenge. Men så var det bare ny tittel :fnise: Skjønte et øyeblikk ikke hvorfor du skulle ha lys på dåpskaka helt til jeg skjønte at det ikke var sånne lys du mente. Ammetåke her også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å tro på at babyen din er 3 måneder allerede! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 11.5.2017 den 13.20, miore skrev:

Jeg skjønte ingenting av hvorfor det var kommet en "fremmed" dagbok inn på lista mi :ler: 

 

På 11.5.2017 den 14.17, Leviora skrev:

Jeg tenkte det samme som Miore :ler: Men oi, jeg må gratulere deg også med huskjøp! Grattis! Skikkelig stas med ny heim :jepp: 

Ammetåka er på grensa til livsfarlig, den! :fnise: Plutselig vet man ikke hva høyre og venstre er og da sliter man med vikeplikten :ninja: 

Lykke til med å finne bakevarer på tilbud!

 

På 11.5.2017 den 15.08, A4-livet skrev:

Jeg tenkte at oj, dette må være en dagbok det ikke er skrevet i på lenge. Men så var det bare ny tittel :fnise: Skjønte et øyeblikk ikke hvorfor du skulle ha lys på dåpskaka helt til jeg skjønte at det ikke var sånne lys du mente. Ammetåke her også :ler: 

 

På 11.5.2017 den 21.23, Beccy87 skrev:

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å tro på at babyen din er 3 måneder allerede! :bond:

Oi, denne dagboka sklir vel inn i kategorien neglisjert :fnise: 

Babyen er jaggu blitt 5 måneder (altså, what the hells, hvor ble det av tiden?!), dagene flyr, ammetåka består og det er jo nå jeg egentlig burde skrevet ned hver minste ting; det skjer jo stadig noe nytt! Den ene dagen ligger J der som en strandet sjøku, dagen etter går jeg en tur på kjøkkenet og finner ham i motsatt ende av stua når jeg kommer tilbake, dekket av støv og med en sokk i munnen liksom. Good times. Mannen mener forresten at han ruller begge veier nå, jeg mener at den mage-til-rygg-rullinga ikke kan kalles noe annet enn velting. Når ungen tydelig får overbalanse og vifter vilt med armer og bein for å unngå å velte, for så å bli liggende med store, sjokkerte øyne når han havner på ryggen igjen, da kvalifiserer det ikke til rulling i mine øyne altså :ler: 

Og jada, jeg overdrev det der med den andre enden av stua altså, bevegelses-rekorden er vel på halvannen meter og da var det mye flaks og velting inne i bildet. J er ikke sykt tidlig ute liksom. Dessuten er det ikke nok plass til å rulle halvannen meter verken hit eller dit om dagen, for stua vår er både innmari liten fra før, og med både babygym og bilteppe på gulvet er det jaggu ikke mye gulvplass igjen. Men snart blir det andre boller, nå er det under tre uker til vi tar over det nye huset! :danse: 

Nå skal jeg forutsette med min nye favoritthobby; saumfare Instagram og Pinterest for inspirasjon til veggfarger og innredning. Snakkes om et par måneder :fnise: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Nå måtte jeg hyle litt av den rullebeskrivelsen.

Den hobbyen vil jeg også få meg! Jeg får litt panikk av tanken. Har to rom som skal "designes" fra scratch akkurat nå. Ytre gang og babyrom. Nei, huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med oppdatering!! 

Har dere planer om å gjøre om mye i nyhuset? 
Alternativt spørsmål til du oppdaterer om et par måneder: HAR dere gjort mye i nyhuset? :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, oppdatering! :nigo: 

5 måneder har gått fort. Alt for fort! :fnise: Så spennende med flytting, jeg ser vi har samme hobby ;) Er det mulig å få følge deg på Pinterest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Weebs skrev:

:hoho: Nå måtte jeg hyle litt av den rullebeskrivelsen.

Den hobbyen vil jeg også få meg! Jeg får litt panikk av tanken. Har to rom som skal "designes" fra scratch akkurat nå. Ytre gang og babyrom. Nei, huff.

Det er veldig lett å få seg den hobbyen! Bare å laste ned de respektive appene på telefonen og du vil aldri kjede deg igjen :ler: Vet ikke hvor mye du har saumfart den delen av internetten, men jeg advarer på forhånd om mange bilder der det ser ut som om folk har spist en interiørbutikk full av dill for så å spy den ut over hele barnerommet :ninja: (No offence til de som eventuelt måtte føle seg truffet).

Barnerommene skal taes så og si fra scratch her også. J har jo ikke eget rom nå, så alt han har av møbler foreløpig er en seng. Og så skal veggene males (Mini har bestilt blått rom til seg selv og grønt til lillebror), jeg får jo helt åndenød av alle fargevalgene som må taes :daane::fnise: Her vi bor nå har vi grått i så og si alle rom, så beslutningsangsten får virkelig kjørt seg nå altså.
 

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Herlig med oppdatering!! 

Har dere planer om å gjøre om mye i nyhuset? 
Alternativt spørsmål til du oppdaterer om et par måneder: HAR dere gjort mye i nyhuset? :P  

Vi skal gjøre litt! Hadde det kun vært opp til meg hadde vi sikkert gjort mye mer, men siden jeg må ta hensyn til mannen og lommeboka, så blir det i første omgang lett oppussing av tre soverom og vaskerom. Og så skal vi bruke penger på en del dølle ting som trapp fra verandaen og varmepumpe og sånt. Det er heldigvis ingenting vi må totalrenovere (typ rive vegger og gulv og full baluba), og det aller meste setter vi bort til folk som faktisk vet hva de driver med. Jeg og mannen har sikkert fjorten tommeltotter til sammen, så oppussingsobjekter har vi styrt glatt unna. Det hadde vært straka veien til skilsmisse :ler: 
 

32 minutter siden, Leviora skrev:

Yay, oppdatering! :nigo: 

5 måneder har gått fort. Alt for fort! :fnise: Så spennende med flytting, jeg ser vi har samme hobby ;) Er det mulig å få følge deg på Pinterest? 

Jeg er vel egentlig ikke så innmari inne i Pinterest, så her er det lite å følge :ler: Har bare brukt appen til å søke opp bilder uten å pinne dem, jeg innså vel egentlig akkurat nå at det kanskje hadde vært smartere å bruke Pinterest sånn som det egentlig skal brukes i stedet for å ta en screenshot her og der. Haha. Så @Weebs, det er tydeligvis Leviora vi skal lære av :nigo: 

Kanskje jeg kan følge deg? :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tok med seg Mini ut for å spise lunsj med noen eks-kollegaer, J sover i vogna si og jeg burde egentlig rydde. Mannen har nemlig invitert et vennepar til å spise middag med oss i dag og det ser jo ikke ut her! Leker, flytteesker og rot overalt, og her og der ligger det små hauger med ting som bare venter på at noen forbarmer seg over dem og legger dem i en flytteeske. Noen tipper jeg blir meg, for hittil tror jeg mannen har pakket en eneste liten vase ned i en eske. En vase og noen vinterklær :rolleyes: 

Mannen er ekstremt lite glad i å bare være hjemme og ordne og dille (les: rydde, vaske klær og andre huslige gjøremål), noe som er en smule irriterende nå som det nærmer seg flytting :dry: Det hadde jo vært fint om jeg slapp å pakke ned hele huset alene liksom..

Æsj, nå våknet J :grine: Hva skjer med å sove i en halvtime av gangen?! Jeg blir sprø :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, @Leviora! Teach us :fnise: Jeg er ikke fan av dill dall. Masse dritt å tørke støv av - no thank you :jolie:

Halvtimer om gangen høres kjent ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Ja, @Leviora! Teach us :fnise: Jeg er ikke fan av dill dall. Masse dritt å tørke støv av - no thank you :jolie:

Halvtimer om gangen høres kjent ut :P 

Jeg er fan av litt dill, men ikke så mye dill at man ikke kan hvile øynene på en eneste tom flate i rommet :tongue: 

Nå tok mannen med seg begge gutta på tur for å ta toget til sentrum og sjekke ståa på lekeplassen og fontenen der. Digg. Minst en time det jeg kan rydde så mye jeg vil :fnise: (Så han ække så verst altså, den mannen. Bare en gigantisk smule rotete) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kult, da er det jo bare sånne ''gøye'' ting dere skal gjøre da. :jepp:
Jeg er ikke noe glad i dill og dall jeg heller, vi har ca 3 pyntegjenstander i hele leiligheten og den ene har mannen gjemt med vilje fordi han synes den var så stygg.
Jeg må ta meg selv i nakken en dag og få ordnet noen bilder da, det er faktisk ikke greit at vi har bodd her i over et halvt år og fortsatt ikke har noe på veggene eller et eneste bilde av Bølla!
Også får jeg helt cringe av wallstikkers som ''love is where the heart is'' o.l, pynteputer og fakefur i sofa og på sengene. :bond:
- men akkurat det føler jeg meg ganske alene om. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Kult, da er det jo bare sånne ''gøye'' ting dere skal gjøre da. :jepp:
Jeg er ikke noe glad i dill og dall jeg heller, vi har ca 3 pyntegjenstander i hele leiligheten og den ene har mannen gjemt med vilje fordi han synes den var så stygg.
Jeg må ta meg selv i nakken en dag og få ordnet noen bilder da, det er faktisk ikke greit at vi har bodd her i over et halvt år og fortsatt ikke har noe på veggene eller et eneste bilde av Bølla!
Også får jeg helt cringe av wallstikkers som ''love is where the heart is'' o.l, pynteputer og fakefur i sofa og på sengene. :bond:
- men akkurat det føler jeg meg ganske alene om. :P 

Oi, hvis du mener at pynteputer i sofaen går under kategorien dill så må jeg nok moderere meg selv til å si at jeg er veldig glad i dill :ler: Jeg er ikke så fan av sånne wallstickers jeg heller, men jeg har flust av diverse vaser og duftlys og krukker og gudvethva som egentlig ikke har noen annen funksjon enn å se fine ut :plystre: Så det er vel egentlig ekstreme mengder jeg ikke er så glad i, sånn når folk henger opp sju dyrehoder, en million wallstickers, to hyller og fjorten knagger på en kvm. 

Hvem prøver jeg å lure egentlig? Jeg elsker dill :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...