Gå til innhold

Er dette mye frokost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En grov brødskive med eggerøre og røkelaks

et halvt rundstykke(et vanlig rundt fra frysedisken) med eggerøre og røkelaks

et halvt rundstykke med sukkerfritt syltetøy 

Anonymkode: 544f2...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh ja, etter min målestokk er det mye

Men det kommer jo selvfølgelig an på høyde og vekt da!

Anonymkode: 93338...cce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så.. Et rundstykke og en brødskive? Lite.

Anonymkode: f7b22...0a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg spiser en ostebriks med smør, majones, 2 egg og salat til frokost. Pluss et stykke kake og en halv liter juice. Hver dag. Er slank og smidig. Trener ikke. Omtrent samme mengde til lunch.

Anonymkode: 45e9d...2fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis rundstykket er stort, hadde jeg hoppet over skiven. Hvis det er lite hadde alt forsvunnet her og. Høres nokså normalt ut.

Anonymkode: eb8ee...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mye til frokost dersom du spiser lite resten av dagen. Det er faktisk anbefalt å ta seg en stor frokost, og så skalere ned de andre måltidene.

Anonymkode: 1d11f...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En grov brødskive med eggerøre og røkelaks

et halvt rundstykke(et vanlig rundt fra frysedisken) med eggerøre og røkelaks

et halvt rundstykke med sukkerfritt syltetøy 

Anonymkode: 544f2.1e1

Nei. Det syns jeg ikke var så mye. Spiser rundt det samme selv og jeg er utsultet til lunsj. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at frokosten skal inneholde 20% av ditt daglige kaloriinntak, så da er det jo bare å regne på det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var mye. Blir jo ca det samme som 2 grove brødskiver. 

Anonymkode: ea716...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye. Fortsetter du slik blir du fort tjukk.

Anonymkode: 284db...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på. For noen er det for mye, for andre for lite eller akkurat passelig. 

Er forskjell på en ung kvinne som ikke trener og en mann som trener vekter 7 ganger i uka f.eks. Noen er også frokostmennesker mens andre er det ikke. 

Hverken grove rundstykker, laks eller eggerøre er usunt. Og så lenge du holder deg innenfor de kaloriene du trenger på en dag så blir du ikke tykk av en sånn frokost. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Er dere som svarer her seriøse? Mener dere virkelig helt oppriktig at det er mye frokost å spise en grov brødskive og ett rundstykke til frokost?

Tydelig at jeg er helt ute å kjøre som spiser 4 skiver til frokost da... (ikke at jeg bryr meg eller har tenkt å slutte med det)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på mengden eggerøre og laks og type brød...

1 egg er ca 85 kalorier som eggerøre, hvis du lager av tre egg blir det ca 250 kalorier bare der. Røkt laks har 225 kalorier per 100 gram. Grovt brød har ca 230 kalorier per 100 gram - og vips så er du oppe i 800 kalorier uten rundstykket ditt og syltetøyet.. Syltetøy kan ha mye kalorier selv om det er sukkerfritt, sjekk din type - Nora sitt lettere jorbær har nesten 120 kalorier per 100 gram tror jeg.. Så frokosten din kan se ut til å ligge rundt 1000 kalorier - en kvinnes dagsinntak med normal aktivitet bør ligge på ca 2500 avhengig av vekt; Ta vekten din i kilo og gang med 33 kcal. Det betyr at dersom matchvekten er 60 kg, trenger du rundt 2000 kalorier daglig. Er matchvekten din 70 kg, trenger du 2300 kalorier.

Så du får i deg nesten halve dagsbehovet ditt på kalorier på frokosten..

Om det er mye eller ikke er helt avhengig av ditt aktivitetesnivå, hvis du som meg sitter på kontor i 8 timer er det veldig mye fordi kroppen din ikke trenger denne mengden å forbrenne mens den er inaktiv.

Merk også at mengden mat du spiser er noe du venner deg til, magen kan utvide seg til å ta imot enorme mengder om vi overspiser, men den trenger ikke denne mengden for å føle metthet når man føler sult osv..

 

Legger til denne linken om du vil sjekke din forbrenning sånn roughly: http://www.kalorikalkulator.no/

Endret av Carrot
la til link
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye med en brødskive og et rundstykke. Ville imidlertid byttet ut rundstykket om du prøver å gå ned i vekt... Forsåvidt brødet og. 

Anonymkode: 8249b...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Carrot skrev:

Det kommer ann på mengden eggerøre og laks og type brød...

1 egg er ca 85 kalorier som eggerøre, hvis du lager av tre egg blir det ca 250 kalorier bare der. Røkt laks har 225 kalorier per 100 gram. Grovt brød har ca 230 kalorier per 100 gram - og vips så er du oppe i 800 kalorier uten rundstykket ditt og syltetøyet.. Syltetøy kan ha mye kalorier selv om det er sukkerfritt, sjekk din type - Nora sitt lettere jorbær har nesten 120 kalorier per 100 gram tror jeg.. Så frokosten din kan se ut til å ligge rundt 1000 kalorier - en kvinnes dagsinntak med normal aktivitet bør ligge på ca 2500 avhengig av vekt; Ta vekten din i kilo og gang med 33 kcal. Det betyr at dersom matchvekten er 60 kg, trenger du rundt 2000 kalorier daglig. Er matchvekten din 70 kg, trenger du 2300 kalorier.

Så du får i deg nesten halve dagsbehovet ditt på kalorier på frokosten..

Om det er mye eller ikke er helt avhengig av ditt aktivitetesnivå, hvis du som meg sitter på kontor i 8 timer er det veldig mye fordi kroppen din ikke trenger denne mengden å forbrenne mens den er inaktiv.

Merk også at mengden mat du spiser er noe du venner deg til, magen kan utvide seg til å ta imot enorme mengder om vi overspiser, men den trenger ikke denne mengden for å føle metthet når man føler sult osv..

 

Legger til denne linken om du vil sjekke din forbrenning sånn roughly: http://www.kalorikalkulator.no/

Eggerøren ble laget av tre egg men vi var to stk som delte den helt likt. Brukte ekstra lett melk i. To skiver røkelaks fra en sånn mellomstor pakke. 

TS

Anonymkode: 544f2...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raindrops

Jeg synes ikke det er mye i det hele tatt. Jeg spiser to skiver med smør og ost eller kjøtt, en frukt og et stort glass Biola/melk/juice. Nå trener jeg riktignok om mårran, men likevel. Blir også skrubbsulten igjen til lunsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker vel selv om du går opp eller ned i vekt og om du er fornøyd eller misfornøyd med det?

 

Jeg er aldri sulten på morgenen, og må tvinge i meg en brødskive. Ikke så glad i lunsj heller, spiser en liten en og så et lite måltid til før middag om jeg blir sulten. Er til gjengjeld veldig glad i middag, og spiser sikkert mer enn mange der. Vekta har vært jevn i mange år og dette fungere for min del.

Anonymkode: 1ccea...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mye. 

Jeg spister 4 grove skiver til frokost.

Anonymkode: a1250...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser to skiver til frokost med juice og te ved siden av. Har gjerne ett egg ved siden av til frokost. Er totalt utsultet til lunsj, så skulle nok spist enda mer frokost. Jeg er ikke anorektisk, men har mer problem med at jeg spiser for lite enn for mye i løpet av dagen. Har høyt aktivitetsnivå. Er slank og muskuløs. 

Anonymkode: 4d074...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...