Gå til innhold

Dulce de leche


MarianneE

Anbefalte innlegg

Rasket med meg to små glass med dette under en handletur til Sverige, men hva skal jeg bruke dem til?  Har fått med meg at det kan brukes i kaker, men hvilke kaker I såfall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ei kake på Tasty som så skikkelig digg ut!

Husker ikke målene, men det var knuste oreokjeks og smør til bunnen, pisket fløte, kremost og Dulce de leche som fyll. Altså ostekake. 

Har lyst å prøve, men med Hapå istedet siden jeg har lest at Hapå og Dulce de leche smaker likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, hvis man lager browniesrøre og tømmer i ei form, og fordeler dette samt ostekrem rundt om med en gaffel før steking. Det tror jeg kan bli godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, skruf skrev:

Eller, hvis man lager browniesrøre og tømmer i ei form, og fordeler dette samt ostekrem rundt om med en gaffel før steking. Det tror jeg kan bli godt!

Det er mulig jeg ble litt forelsket I deg nå.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MarianneE skrev:

Det er mulig jeg ble litt forelsket I deg nå.... :lol:

Haha! Jeg tror jeg må bake litt idag.....er jo fortsatt ferie! Eller, jeg har begynt på jobb igjen da, men jentungen har fortsatt ferie! Rekker å bake før seinvakta :spise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan lage iskrem. Jeg bruker nok dobbelt så mye kremfløte, men det kan man jo smake seg frem til. Hvis du bruker dulce de leche i stedet for vanlig søt kondensert melk får du karamellis. Kjempegodt!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
Den 26.7.2016 at 17.51, Brunhilde skrev:

Du kan lage iskrem. Jeg bruker nok dobbelt så mye kremfløte, men det kan man jo smake seg frem til. Hvis du bruker dulce de leche i stedet for vanlig søt kondensert melk får du karamellis. Kjempegodt!

 

Den YouTube-kanalen er bare helt fantastisk! :) Hun er veldig dyktig, og viser hvordan alt kan lages fra grunnen. Til og med matfarge og essenser. Jeg følger med hver torsdag på nye videoer derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak svensk kladdkaka og ha dulce de leche i klatter på toppen før den stekes.

Banoffee pie, sprø bunn, seig søt dulce de leche, myk pisket krem og masse bananskiver. Mmmmm

Som fyll i bløtkake, gjerne i kombinasjon med banan der også.

Lag iskaffe med krem på toppen og risle litt dulce de leche over (perfekt å bruke rester til om du ikke bruker hele boksen på en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...