Gå til innhold

Date alenemødre som sjelden har barnefri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet endel alenemødre og det har som regel vært god kjemi tilstede. Men, ting dabber vanligvis av til ingenting mere pga av at altfor mange alenemødre sjelden har nok barnefri til å bli kjent med en ny person i livet. 

Hva er det alenemødre som sjelden har barnefri for dating egentlig søker? Er datingen kun tidsfordriv og et ønske om bekreftelse på at man er attraktiv? 

Hva er foretrukket intensivitet på datingprosessen for alenemødre i tidsklemma? Date 1gang i uka - telefonsamtale 2 ganger i uka - 5 tekstmeldinger i uka? 

Anonymkode: c9e0b...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var alenemor så datet jeg han som nå er mannen min annenhver helg når ungen var hos faren. Vi hadde også hjemmedater der han kom hjem til meg etter at ungen var sovnet (hun sovnet i 20-tida, så hadde jo hele kveldene disponibel).

Gikk 6mnd før han og jentungen møttes. 

Heldigvis så var han en tålmodig fyr som syntes hjemmedating var ok, for nå har vi vært gift i over 10 år :)

Kan ikke svare for andre, men jeg har aldri datet som tidsfordriv eller bekreftelse på attraktivitet. Var alene i 4 år med jenta mi, og at jeg møtte han jeg er gift med var en ren tilfeldighet og jeg var ikke på sjekkeren. De 4 årene alene brukte jeg til å fullføre utdanning og jobbe. Egentlig så hadde jeg vel gitt opp alt som heter mannfolk og så for meg et liv alene med datteren min. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det å treffe hverandre 1 dag i uka omtrent det jeg er villig til uansett i datingfasen, spesielt tidlig. Jeg har venner, hobbyer, jobb/studier og alenetid som skal prioriteres også.

Anonymkode: 1f217...a00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby deg å betale for barnevakt en kveld i uka?

Anonymkode: ca2ea...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er da ingen hindring! Jeg er alenemor og har invitert mange dater hjem til meg på middag. Når ungen har lagt seg så går det fint å være romantiske og prate sammen. Finner man ut man virkelig liker hverandre er det heller ingenting i veien for å dele seng sammen og ha sex, så lenge man passer på å låse døren til soverommet slik at man rekker å kle på seg om ungen våkner og trenger hjelp.

Anonymkode: 088ca...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det som Skruf ovenfor her skisserer; møtes annenhver helg og en dag i uka når jeg har barnefri. Har møttes ca 10 mnd nå, men han har enda ikke møtt barnet mitt. Tenker det skjer om ikke lang tid. Han har vært utrolig tålmodig og viser full forståelse for situasjonen. Vi meldes mye og ofte og møtes altså så ofte vi har mulighet til det uten barnet tilstede. Jeg har vært på svært få dater i.l.a. årene som single. Har aldri datet som et tidsfordriv eller for å få bekreftelse slik TS spør om. Det er dessverre slik at alenemødre oftest har svært liten tid til disposisjon (ihvertfall før man presenterer for og inkluderer barna, noe jeg mener bør ta litt tid - individuelt hvor mye). Selv så jeg definitivt etter noe seriøst og ingenting annet. Håper og tror jeg har funnet noe bra og varig i mannen jeg har møtt. Må innrømme jeg undrer litt på hva du selv er ute etter, TS? Dersom du ønsker noe seriøst bør du gi det tid for å bli kjent først med mor, så med barnet/barna. Du vil vel ikke inkluderes i livet til et barn før du vet om dere begge mener alvor eller ikke? For meg er det avgjørende at mannen har forståelse for hva barn innebærer. Du må ikke selv ha barn selv for slik innsikt, men tror det er en fordel. Dersom du ikke er interessert i hele pakka bør du heller møter kvinner uten barn - disse har mulig også bedre tid å avsette i starten av forholdet. Vi alenemødre har ikke mulighet for samme fleksibiliteten, men det betyr ikke at vi er mindre seriøse av den grunn. Snakker selvsagt ikke for alle, men for min egen del og nær sagt alle alenemødre jeg kjenner er det sånn.

Anonymkode: 5b724...618

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn er da ingen hindring! Jeg er alenemor og har invitert mange dater hjem til meg på middag. Når ungen har lagt seg så går det fint å være romantiske og prate sammen. Finner man ut man virkelig liker hverandre er det heller ingenting i veien for å dele seng sammen og ha sex, så lenge man passer på å låse døren til soverommet slik at man rekker å kle på seg om ungen våkner og trenger hjelp.

Anonymkode: 088ca...556

Hvor mange dater er "mange"? Og hvor gammel er barnet? Lurer også på hvordan mennene du dater reagerer på at barnet er hjemme og sover dersom dette er vanlig prosedyre på første date eller i startfasen av datingen?

Anonymkode: 5b724...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første daten jeg var på, så var barna hos pappaen sin. Og det er heller ingen problem og få barnevakt noen timer, så en kommer seg ut døra en sjelden gang. 

Etter dette, så kom han hjem til meg om kveldene ( han selv som ville) etter at barna var lagt seg. Da lagde vi god mat og skravlet. Ingen problem og ta seg en tur på soverommet heller. Barna sov jo ;)Og slik gikk det noen mnd. I fri helgene mine brukte jeg og reise til han og være der frem til barna kom hjem. Funket ganske greit det. 1 dag i uken når du føler alt klaffer fint, synes jeg er lite. Besøk av venner osv hadde jeg god tid til uansett om han kom flere kvelder i uken. 

Når det er sagt så gikk det begge veier med at vi inviterte hverandre. Blir det masete, så rygger jeg fort unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dater er "mange"? Og hvor gammel er barnet? Lurer også på hvordan mennene du dater reagerer på at barnet er hjemme og sover dersom dette er vanlig prosedyre på første date eller i startfasen av datingen?

Anonymkode: 5b724...618

I år kun 2 dater. Men i fjor 8-9 stk. Barnet er 5 år. Mennene reagerer ikke negativt på at ungen er hjemme. Hvorfor skulle de det?

Anonymkode: 088ca...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampe
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet endel alenemødre og det har som regel vært god kjemi tilstede. Men, ting dabber vanligvis av til ingenting mere pga av at altfor mange alenemødre sjelden har nok barnefri til å bli kjent med en ny person i livet. 

Hva er det alenemødre som sjelden har barnefri for dating egentlig søker? Er datingen kun tidsfordriv og et ønske om bekreftelse på at man er attraktiv? 

Hva er foretrukket intensivitet på datingprosessen for alenemødre i tidsklemma? Date 1gang i uka - telefonsamtale 2 ganger i uka - 5 tekstmeldinger i uka? 

Anonymkode: c9e0b...f62

Hvis man skal få det til å fungere, så må man senke tempoet og smøre seg litt med tålmodighet. Ha fokus på hygge og kvalitetstid når man først er sammen. Det er nok en fordel at man har sitt eget liv som man trives med ved siden. Hvis man er ute etter noe seriøst, så må man nok forvente å bli en del av den tidsklemma som alenemoren sitter i. Hvis ikke vil det bli et litt ubalansert forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I år kun 2 dater. Men i fjor 8-9 stk. Barnet er 5 år. Mennene reagerer ikke negativt på at ungen er hjemme. Hvorfor skulle de det?

Anonymkode: 088ca...556

Jeg gir ikke uttrykk for at mennene burde reagere negativt. Jeg lurte bare på hvordan de reagerte på at barnet er hjemme. De kunne reagert både positivt eller negativt for min del og derfor lurte jeg på reaksjonen.

Anonymkode: 5b724...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt som dating når man bor langt fra hverandre. 

Da jeg traff mannen min, bodde vi 50 mil fra hverandre. Vi treftes ca hver 6. helg. Når jeg reiste til han ble det langhelg, siden jeg var student og kunne lese i leiligheten hans noen dager mens han var på jobb. Ellers pratet vi i telefon hver dag (dette er 15 år siden, og ingen av oss hadde Internett hjemme) og litt flørting på MSN når jeg var på datasal og han på jobb. Er man forelsket nok, funker det meste. 

Etter ett år med avstandsforhold flyttet jeg til byen han bodde i. Og da holdt faktisk forholdet på å ryke, da det å kunne treffes flere ganger i uka ble ei veldig stor forandring.

Anonymkode: c5fd3...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her 😊

Takk for gode og kontruktive tilbakemeldinger.

Jeg vet at alenemødre ofte har en svært hektisk og slitsom hverdag men samtidig så er det fort gjort å bli usikker i en datingperiode dersom man ikke får avsatt nok tid til hverandre.

Take it easy & no rush høres ut som en god oppskrift på suksess 👍

Anonymkode: c9e0b...f62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne problemstillingen er en av flere grunner til at jeg ikke dater alenemødre.

Anonymkode: f64b4...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, overraskende positive svar i en tråd om alenemødre, bare sistemann over meg som virket litt negativ :P 

Jeg er alenemor, men har delt omsorg. Vet ikke om du sikter til de som er 100% alene når du snakker om alenemødre eller om du regner med oss som har 50/50 også? 

Uansett - for min del er jeg avhengig av at mannen har sitt eget liv og egne interesser, venner osv. På den måten blir det ikke noen skjevfordeling i forholdet (etter min erfaring). Kjæresten min er selvstendig næringsdrivende og det passer egentlig helt perfekt. Han var tidligere sammen med en dame (barnløs) som han til slutt måtte gjøre det slutt med, grunnet at hun følte seg nedprioritert i forholdet pga jobben hans. Så sånn sett er vi perfekte for hverandre fordi jeg igrunn ikke merker noe til at han jobber så mye, fordi da har jeg f eks barnet eller er med venner, pluss at jeg er student og jobber. Og han merker ikke noe til at jeg har mindre tid enn barnløse damer fordi da er han uansett opptatt med jobb. ;-) 

Men tror ikke menn som har veldig behov for å sees veldig ofte og mye bør date noen som er alenemor kanskje? 

Anonymkode: 3b4fb...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del er det å treffe hverandre 1 dag i uka omtrent det jeg er villig til uansett i datingfasen, spesielt tidlig. Jeg har venner, hobbyer, jobb/studier og alenetid som skal prioriteres også.

Anonymkode: 1f217...a00

Helt greit at man ikke skal kaste livet sitt på båten hvis man treffer noen, men man bør prioritere den man dater også. Hva er ellers vitsen med dating? Da lurer du bare de som er på seriøs søken etter en kjæreste. Hadde jeg truffet en som bare ville se meg en gang i uken så hadde jeg ikke giddet å treffe han mer. 

Anonymkode: 26810...3d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit at man ikke skal kaste livet sitt på båten hvis man treffer noen, men man bør prioritere den man dater også. Hva er ellers vitsen med dating? Da lurer du bare de som er på seriøs søken etter en kjæreste. Hadde jeg truffet en som bare ville se meg en gang i uken så hadde jeg ikke giddet å treffe han mer. 

Anonymkode: 26810...3d4

Det handler jo bare om å finne noen som er ute etter det samme som deg selv. Jeg fant en mann som også er fornøyd med og faktisk ønsker å treffes ca en gang i uka og i helgene, så det er jo ikke noe problem. Jeg var også ærlig om dette helt fra starten. Jeg skjønner ikke at folk har tid til å treffe kjærester oftere, men det er kanskje bare jeg som har mye som skjer.

Anonymkode: 1f217...a00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor, og har valgt å være singel. Prøvde et nytt forhold en gang, men det funket ikke fordi han følte seg nedprioritert. 

Anonymkode: 479ad...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet endel alenemødre og det har som regel vært god kjemi tilstede. Men, ting dabber vanligvis av til ingenting mere pga av at altfor mange alenemødre sjelden har nok barnefri til å bli kjent med en ny person i livet. 

Hva er det alenemødre som sjelden har barnefri for dating egentlig søker? Er datingen kun tidsfordriv og et ønske om bekreftelse på at man er attraktiv? 

Hva er foretrukket intensivitet på datingprosessen for alenemødre i tidsklemma? Date 1gang i uka - telefonsamtale 2 ganger i uka - 5 tekstmeldinger i uka? 

Anonymkode: c9e0b...f62

Nei. De søker en MANN. En som er der for henne, en som er kjæreste og beste venn. Tidsfordriv er det ingen alenemødre som trenger. Det er jo alenemødre som har minst tid av alle. En som skjønner at hun har barn og det det innebærer. Kanskje dabber ting av når de merker umodenheten din.

Anonymkode: 1887f...4b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet endel alenemødre og det har som regel vært god kjemi tilstede. Men, ting dabber vanligvis av til ingenting mere pga av at altfor mange alenemødre sjelden har nok barnefri til å bli kjent med en ny person i livet. 

Hva er det alenemødre som sjelden har barnefri for dating egentlig søker? Er datingen kun tidsfordriv og et ønske om bekreftelse på at man er attraktiv? 

Hva er foretrukket intensivitet på datingprosessen for alenemødre i tidsklemma? Date 1gang i uka - telefonsamtale 2 ganger i uka - 5 tekstmeldinger i uka? 

Anonymkode: c9e0b...f62

Dette er grunnen til at jeg kun dater menn med barn. De har en helt annen forståelse av hva det vil si å ha barn, og man trenger ikke å forklare og forsvare alt for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...