Gå til innhold

Matbit på mandelen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Torsdag forrige uke satt det seg fast en liten bit knekkebrød på halsmandelen min, og den har vært der siden. Kjenner den av og til når jeg svelger, men kjente mer til den de første dagene (stikking, kløing). Ser den såvidt, men ligger bak en slags fold så antar det er derfor den ikke allerede har blitt oppbløtt og forsvunnet. Hvor lenge kan jeg vente for å se om den forsvinner av seg selv før jeg oppsøker lege? Det vil vel gi relativt dårlig ånde etterhvert også.. :/

Anonymkode: 328b8...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer du å nå den med fingeren eller med en monobørste? Merker du den når du kremter?

Anonymkode: 19979...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller anbefale deg å la en lege se på det, istedet for at man fingrer på dette selv

Anonymkode: 50b57...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å nå den med fingeren eller med en monobørste? Merker du den når du kremter?

Anonymkode: 19979...2df

Når ikke den med fingeren nei. Hvor finner jeg en monobørste? Fant ikke det i butikken i dag. Merker ikke den når jeg kremter, men når jeg svelger når jeg drikker. Tenker å gi det et par dager til, kjenner jeg det fremdeles så tar jeg kontakt med lege.

Anonymkode: 328b8...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har slike børster apotek :). Kan hende du må spørre i kassa

Anonymkode: 19979...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å gurgle halsen med vann, for deretter å prøve å hoste og/ eller harke opp biten?

Anonymkode: 821d9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt å gurgle halsen med vann, for deretter å prøve å hoste og/ eller harke opp biten?

Anonymkode: 821d9...fc9

Ja, det virker ikke. Føler jeg "stenger av" hasen før mandlene, slik at vannet ikke når ned dit når jeg gurgler.

Anonymkode: 328b8...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er den du ser og at du ikke bare har fått en rift i mandelen? Det kan også være en mandelpropp du ser, men at det du kjenner er en rift fra knekkebrødbiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minya skrev:

Er du sikker på at det er den du ser og at du ikke bare har fått en rift i mandelen? Det kan også være en mandelpropp du ser, men at det du kjenner er en rift fra knekkebrødbiten.

Rimelig sikker på det ja for jeg synes det ser brunt ut. Men jeg har aldri studert mandelen så veldig før, så er godt mulig det ikke er det jeg ser. Er også begynt å kjenne litt rar smak i munnen, men vet ikke om det heller kan skyldes dette. Fikk tak i monobørste i dag, så skal se om jeg klarer å pirke litt på den uten å brekke meg altfor mye :P 

Anonymkode: 328b8...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...