Gå til innhold

Mangel på søvn - så trøtt !!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei datter på halvannet år. Hun har i grunn aldri sovet en natt igjennom, men vi hadde jo håpet på at nå som hun er eldre og aktivitetsnivået større så ville hun ha bedre søvn. Men neida! 

Hun legger seg rundt 20 tiden. Vi må sitte hos henne til hun sovner. Så sover hun gjerne godt frem til 02 tiden. Da våkner hun og er umulig. Pga litt ulike forhold har vi tatt henne inn i sengen vår men hun slår seg ikke til ro. Hun snur seg og sliter med å sove. Sånn kan hun holde på i to timer. Nå har vi gitt oss med å ta henne inn så tidlig. Bi har tatt kampen og går inn til henne men det er et styr! Vi sitter der til vi tror hun sovner - lister oss ut. Om hun ikke våkner på vei ut tar det toppen ti min så våkner hun. Nå er vi så lei at vi faktisk lar henne gråte. Hun står i sengen. Vi ser at hun ikke lider noen nød; ikke gråter hun sårt heller men mer i protest samtidig som hun prater litt. Det kan holde på i to timer. Ingen i huset får søvn disse timene. Så kan hun sovne og sove til 5 tiden hvorpå det er pån igjen. Da tar vi henne som regel inn i sengen og hun sovner og sover til 08 tiden. Hvordan kan vi få en hel natt søvn ?  Vi er utslitte alle mann her. Føler vi Har prøvd alt. 

Anonymkode: 8a3a7...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres slitsomt ut, både for dere og barnet. 

Kan det være noe som plager henne? Er det for varmt/kaldt i rommet, veldig våt bleie, for lyst/mørkt i rommmet, mareritt, tenner på vei?

Datteren min er 1 år og våkner som regel en gang mellom 23 og 03. De aller fleste gangene sovner hun når jeg tar henne i senga mi, men så er det noen ganger søvn er det siste hun tenker på. Da pleier jeg å "nullstille" henne ved å skifte bleie og tilby litt vann. Så sitter vi oppe en halvtimes tid til jeg ser at hun gjesper stort og gnir seg i øya (hennes tegn på at hun er trøtt), så legger jeg henne igjen i sin egen seng. Som regel sovner hun innen 10 minutter.

De gangene hun ikke sovner så gråter jeg litt innvendig og ser frem mot en dag fyllt av kaffe, kaffe og mer kaffe. 

Jeg er såpass heldig at jeg enda er hjemme med henne så jeg kan ta igjen litt søvn når hun sover på dagen.

Alternativt har jeg hørt gode ting om Sove Karin, men har ikke personlig erfaring.

Søvn er viktig for både små og store! Jeg håper dere finner ut av det. 

 

(Ja, i skrivende stund har jeg en 1 åring som forhåpentligvis er klar for å sove igjen snart!)

 

 

Anonymkode: 8215e...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere legge en madrass på gulvet på rommet hennes? Så kan dere bytte på ( annenhver natt) å legge dere der inne når hun våkner? Mye bedre enn å sitte ved sengen hennes. 

Ellers anbefaler jeg boken The no-cry sleep solution for toddlers. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...