Gå til innhold

Hvordan se mindre gravid ut? (Er ikke gravid, og har aldri vært..)


Bluegreen

Anbefalte innlegg

Problemstillingen er følgende; jeg er 27 år, og blir sikkert spurt omtrent annenhver måned av ulike fremmede om jeg er gravid. Før har jeg tenkt at det er alderen min, eller innovervendte sosiale antenner på deres part - men nå innser jeg at det nok er formen min.

Jeg er utpreget epleform, veier 64 kg og er 165 cm høy. Jeg har nylig gått ned noen kilo i vekt, men ble NOK en gang spurt om jeg er gravid forleden. Det ble da kommentert at "det så sånn ut". 

Jeg er altså rundt rundt magen. Jeg har i tillegg litt svai i ryggen, som nok ikke hjelper. I tillegg til å gå ned noen kilo til - er det noen som har tips til effektive muskeløvelser eller muskelgrupper jeg burde fokusere på for å se mindre gravid ut?

Jeg har i mange år vært sensitiv på laktose, og har nå slurvet litt med det, fordi jeg synes det gjør livsstilendringen enklere. Det gjør jo også at jeg er litt oppblåst, men det er nok aller mest en kjip kombinasjon av litt ekstra fett og null stramme muskler i mage/core-området.

 

Takker for tips.

 

Mvh. U-gravid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg kutta ned på sukkerinntakte mitt så ble magen min langt mindre oppblåst.

Kanskje det kan funke for deg?

Anonymkode: 98f22...023

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd treningsrokkering? Det har hjulpet meg til å trene magemusklene og stramme inn magen flere cm uten å gå ned i vekt samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg kutta ned på sukkerinntakte mitt så ble magen min langt mindre oppblåst.

Kanskje det kan funke for deg?

Anonymkode: 98f22...023

Jeg har kuttet det aller meste av sukker fra kosten, men merker spesielt at jeg blir oppblåst av vin eller øl. Kan kanskje bli enda flinkere på sukker-kutt og se om det hjelper. Takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Hulderen skrev:

Har du prøvd treningsrokkering? Det har hjulpet meg til å trene magemusklene og stramme inn magen flere cm uten å gå ned i vekt samtidig.

Det skal jeg jammen prøve. Hadde vært kjekt å ikke måtte svare på disse gravidspørsmålene i tid og utide..:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke bare oppblåst av sukker, men av alle karbohydrater. Fordøybare eller ei. Fiber gir meg mye gass som jo gjør magen større. Når jeg holder karbohydrat- og fiberinntaket nede, så får jeg flat mage etter noen dager og promper knapt. Når jeg spiser karbohydrater og/eller fiber så får jeg gravid-mage på null komma niks og promper dagen lang.

Anonymkode: 858d3...c46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva kommer magen av? At du er overvektig og at fettet samler seg der, eller luft og oppblåsthet? 

Anonymkode: 7c5d8...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpio_

Jeg så også gravid hvis jeg spiste vanlig pizza.. Hjalp veldig da jeg bytta til glutenfritt mel. 

Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva kommer magen av? At du er overvektig og at fettet samler seg der, eller luft og oppblåsthet? 

Anonymkode: 7c5d8...e4b

Jeg tror det er en ugrei kombinasjon. Jeg tror ikke jeg ville bli kategorisert som overvektig slik jeg er nå, og det er kanskje derfor det hoppes til konklusjonen at det er noe annet som gjør at jeg er "feit" akkurat i mageregionen. Men, når det er sagt, mener jeg selv at jeg med hell kunne vært 4-6 kg lettere, og av erfaring ligger flere av disse rundt magen. Grunnen til at jeg tror det er en kombinasjon er at magen er "stinn" eller hard, og det er for eksempel ubehagelig å ha bilbelte på, eller ligge på magen. Om morgenen er magen som regel bra, mens den utover dagen og kvelden blir sitt vanlige oppblåste jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bluegreen skrev:

Jeg tror det er en ugrei kombinasjon. Jeg tror ikke jeg ville bli kategorisert som overvektig slik jeg er nå, og det er kanskje derfor det hoppes til konklusjonen at det er noe annet som gjør at jeg er "feit" akkurat i mageregionen. Men, når det er sagt, mener jeg selv at jeg med hell kunne vært 4-6 kg lettere, og av erfaring ligger flere av disse rundt magen. Grunnen til at jeg tror det er en kombinasjon er at magen er "stinn" eller hard, og det er for eksempel ubehagelig å ha bilbelte på, eller ligge på magen. Om morgenen er magen som regel bra, mens den utover dagen og kvelden blir sitt vanlige oppblåste jeg.

Jeg kjenner veldig til den følelsen av hvordan du har det. Jeg har det slik jeg også, bare at jeg dessverre er i kategorien overvektig. Jeg har kuttet ut ris fra kostholdet mitt for lenge siden, og nå jobber jeg med å bytte ut brød med frukt. Må ta det sakte men sikkert, føler jeg. Har virkelig ikke vært flink med å spise nok frukt og grønt de siste årene.

 

Vektklubb.no har endelig fått ut en god artikkel til oss som ikke er medlemmer der. https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/faa-magen-tilbake-etter-foedsel-23605679 

Nå vet jeg ikke om du har født barn, men jeg har det selv om det er en del år siden nå, og en del av disse øvelsene er nok høyst aktuelle for begge oss to fremdeles.

Anonymkode: ddacb...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner veldig til den følelsen av hvordan du har det. Jeg har det slik jeg også, bare at jeg dessverre er i kategorien overvektig. Jeg har kuttet ut ris fra kostholdet mitt for lenge siden, og nå jobber jeg med å bytte ut brød med frukt. Må ta det sakte men sikkert, føler jeg. Har virkelig ikke vært flink med å spise nok frukt og grønt de siste årene.

 

Vektklubb.no har endelig fått ut en god artikkel til oss som ikke er medlemmer der. https://www.vektklubb.no/artikkel/trening/faa-magen-tilbake-etter-foedsel-23605679 

Nå vet jeg ikke om du har født barn, men jeg har det selv om det er en del år siden nå, og en del av disse øvelsene er nok høyst aktuelle for begge oss to fremdeles.

Anonymkode: ddacb...a76

Tusen takk for fint svar! Jeg har aldri født barn, så jeg vet ikke hvorfor jeg er så blottet for muskulatur her.

Jeg spiser bare brød som jeg baker selv (Skappelbrød), og føler det har hjulpet litt. Men jeg kunne helt klart fått i meg mer frukt. God tips! Må også undersøke dette med low fod map, det har jeg jo hørt som tips tidligere. :) 

Men den artikkelen var super! Jeg skal rett og slett starte treningen i morgen! :)  Håper det går an å unngå flere spørsmål før jeg en gang reelt er gravid... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bluegreen skrev:

Tusen takk for fint svar! Jeg har aldri født barn, så jeg vet ikke hvorfor jeg er så blottet for muskulatur her.

Jeg spiser bare brød som jeg baker selv (Skappelbrød), og føler det har hjulpet litt. Men jeg kunne helt klart fått i meg mer frukt. God tips! Må også undersøke dette med low fod map, det har jeg jo hørt som tips tidligere. :) 

Men den artikkelen var super! Jeg skal rett og slett starte treningen i morgen! :)  Håper det går an å unngå flere spørsmål før jeg en gang reelt er gravid... :sprettoy:

Vet hvordan har det. Jeg har også blitt spurt om jeg er gravid, noe jeg ikke er. Prøver å trene og spise sunt. Å spise frukt gjør det verre for meg, da eser magen min ut med en gang. Kanskje det er pga fruktose? Har kuttet ut pasta og ris og det hjelper litt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del må holde karbohydratinntaket nede, inkludert frukt. Sukker i seg gjør meg ikke så oppblåst (ex bare i youghurt), men mel+suker (feks i kaker) gjør det.

Då må jo bare se ann, hvilken dager er du mer oppblåst og ikke. Så se over hva du har spist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg blir også fort oppblåst i magen av spesielt brød, så jeg har kuttet ut alt med hvete og spelt. Bruker mye havremel og havregryn, spiser havregrøt til frokost, og det fungerer helt fint :) Når det gjelder trening, er alle øvelser som trener kjernemuskulaturen bra. Planken er en utmerket statisk øvelse som du kan variere på mange måter etter hvert som du blir sterkere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...