Gå til innhold

Ukjente innlogginger på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får noen ganger e-poster om at jeg er blitt logget inn på Facebook kl. XYZ den og den dagen.

Selvfølgelig sitter jeg ikke å tenker at jeg den 25.07.2016 kl. 22:  logget meg inn på Facebook via WiFien til lokalrestauranten, og disse e-postene pleier jeg først å notere meg et par timer etter den påståtte innloggingen, i tillegg til at jeg ikke alltid sjekker e-poster daglig.

I dag var jeg f.eks. lokalisert logget inn fra Solna i Sverige. Før har det vært Kristiansand en god del ganger.

Når jeg nå endret passord kom det en automatisk melding fra Facebook på e-post hvor det sto at hendelsen min var lokalisert fra plassering; Aust-Agder. Jeg holder til i Oslo nå, jeg.

Skal sies at ingenting er lagt til eller fjernet fra min konto.

Anonymkode: d9ed7...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen du kan tenke deg ønsker å overvåke deg da? Jeg hadde en eks engang om logget seg inn på min konto, skiftet fort passord da jeg fant ut av det. 

Anonymkode: 5146d...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asså sånn hadde jeg også for typ 2 år siden tror jeg det var, men da stod det alltid oslo når jeg holdt til i en annen kant av landet typ 4 timer bilkjøring unna. Så mulig det ikke er så presist? Jeg fant ut at det antagelig var mine egne innlogginger nemlig såvidt jeg husker.

Anonymkode: 5c43c...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får noen ganger e-poster om at jeg er blitt logget inn på Facebook kl. XYZ den og den dagen.

Selvfølgelig sitter jeg ikke å tenker at jeg den 25.07.2016 kl. 22:  logget meg inn på Facebook via WiFien til lokalrestauranten, og disse e-postene pleier jeg først å notere meg et par timer etter den påståtte innloggingen, i tillegg til at jeg ikke alltid sjekker e-poster daglig.

I dag var jeg f.eks. lokalisert logget inn fra Solna i Sverige. Før har det vært Kristiansand en god del ganger.

Når jeg nå endret passord kom det en automatisk melding fra Facebook på e-post hvor det sto at hendelsen min var lokalisert fra plassering; Aust-Agder. Jeg holder til i Oslo nå, jeg.

Skal sies at ingenting er lagt til eller fjernet fra min konto.

Anonymkode: d9ed7...297

Det har jeg også opplevd. Å ha vært innlogget i en helt annen by når jeg har vært milevis unna. Lokalisert på et helt annet sted slik du selv beskriver. Så rart. Det blir spennende å se hva dataingeniørene, eller IT-ekspertene kan om dette.

Jeg har selv vært lokalisert på sørlandet flere ganger. Ingen har hatt passord eller noe så det der er merkelig. Kan det være en funksjon facebook har som man rett og slett ikke skjønner seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen du kan tenke deg ønsker å overvåke deg da? Jeg hadde en eks engang om logget seg inn på min konto, skiftet fort passord da jeg fant ut av det. 

Anonymkode: 5146d...6f7

Men det går jo ikke ann. Og hva er poenget med å overvåke noen i fra Finnmark til Oslo, eller fra Kristiansand til Oslo? Kanskje det er en slags applikasjon facebook har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen du kan tenke deg ønsker å overvåke deg da? Jeg hadde en eks engang om logget seg inn på min konto, skiftet fort passord da jeg fant ut av det. 

Anonymkode: 5146d...6f7

Kanskje han opprettet en bruker i ditt navn? Ta kontakt med datatilsynet. De kan samarbeide med politiet. Hvis noen, eksen din eller ei gjør dette så er det et tydelig brudd på personvernsloven.

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror Facebook henter posisjonsdata fra internettleverandøren din. Jeg tror det kan være betydelige avvik mellom hvor du er fysisk og hvor linja du benytter er koblet til resten av Internett. Et selskap med hovedtilkobling til Internett i Oslo kan feks rapportere at internettlinja du bruker er i Oslo, mens du i realiteten befinner deg i Trondheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, petterm skrev:

Tror Facebook henter posisjonsdata fra internettleverandøren din. Jeg tror det kan være betydelige avvik mellom hvor du er fysisk og hvor linja du benytter er koblet til resten av Internett. Et selskap med hovedtilkobling til Internett i Oslo kan feks rapportere at internettlinja du bruker er i Oslo, mens du i realiteten befinner deg i Trondheim. 

Ja, hvis man velger å legge det inn selv så. Men hvis det slik TS beskriver gjør det av seg selv så er jo det litt rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, petterm skrev:

Tror Facebook henter posisjonsdata fra internettleverandøren din. Jeg tror det kan være betydelige avvik mellom hvor du er fysisk og hvor linja du benytter er koblet til resten av Internett. Et selskap med hovedtilkobling til Internett i Oslo kan feks rapportere at internettlinja du bruker er i Oslo, mens du i realiteten befinner deg i Trondheim. 

Dette.
Jeg fikk tidligere beskjed om at jeg var logget inn på Vestlandet. Bor på Østlandet. Brukte linjene til Lyse, nå samlet i Altibox. 

Anonymkode: 2a9f2...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...