Gå til innhold

pris fysioterapi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei

Har slitt med nakkeproblemer i mange ar fra en bilulykke. I førsten merket jeg ingenting.men litt etter litt har det kommet. Dette er 10ar siden. Nakken blir stiv. Noen ganger helt slapp, slik at jeg ma bruke mine egne hender for a bare hodet mitt. Det er som om musklene i nakken har sluttet aa virke. En annen biviekning av dette er jo hodepine.som jeg har nesten daglig. Jeg og legen ble enige aa prove fysioterapi. Har klagd over dette for noen aar siden,men lot det ligge da legen mente det var sikkert stress og slikt.. men det blir bare verre,saa noe maa gjores. 

Sporsmaalet mitt er da: hva koster fysioterapi? Og faar jeg dekket det av nav eller helfo? Har egentlig ikke raad.. og hvor mange timer regner man med aa kunne gaa dit for behandling for man finer arsaken/løsningen paa nakkeproblemene/hodepinene??

Anonymkode: 8ceaf...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heihei

Har slitt med nakkeproblemer i mange ar fra en bilulykke. I førsten merket jeg ingenting.men litt etter litt har det kommet. Dette er 10ar siden. Nakken blir stiv. Noen ganger helt slapp, slik at jeg ma bruke mine egne hender for a bare hodet mitt. Det er som om musklene i nakken har sluttet aa virke. En annen biviekning av dette er jo hodepine.som jeg har nesten daglig. Jeg og legen ble enige aa prove fysioterapi. Har klagd over dette for noen aar siden,men lot det ligge da legen mente det var sikkert stress og slikt.. men det blir bare verre,saa noe maa gjores. 

Sporsmaalet mitt er da: hva koster fysioterapi? Og faar jeg dekket det av nav eller helfo? Har egentlig ikke raad.. og hvor mange timer regner man med aa kunne gaa dit for behandling for man finer arsaken/løsningen paa nakkeproblemene/hodepinene??

Anonymkode: 8ceaf...7e2

Ville tro du får bedre svar på helseforumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt MR av nakken sånn at du vet hva som forårsaker dette? Hvis det f.eks er en prolaps så kan det være skummelt å begynne å styre med nakken når man ikke vet om en evt prolaps. 

Uansett; legen kan henvise deg til fysio, da kan du finne en med driftsavtale og du betaler bare egenandel. 

Velger du å gå til privat fysioterapaut så koster det mere, men det varierer fra fysio til fysio. 

Jeg har valgt det siste pga her jeg bor så er det eviglang venteliste til de fysioterapautene som er dyktige. Derfor har jeg valgt å betale av egen lomme. Betaler 390kr pr gang. Men jeg er avhengig av fysio for å holde ryggen og smerter i sjakk sånn at jeg kan jobbe, så da blir det bare sånn. Går 1 gang i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en med driftsavtale.men glemte aa sporre om hvor mye er egenandelsprosenten.noen som vet?

Hva med betaling? Betales med engang,eller samlet.og deretter faa tilbake fra nav?

Anonymkode: 8ceaf...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys

Jeg fikk henvisning og gikk til en med 100% driftstilskudd fra kommunen. Var heldig og fant en med kun 3ukers ventetid.

Betaler 208 per gang, og når man når litt over 2600(husker ikke helt beløpet) kan man søke helfo om frikort 2.

Dette er ikke samme frikort som gjelder hos lege. Frikort gjelder ikke hos privat aktører uten tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med 100% tilskudd?

 

Og hvis man når frikortgrensen,far man da behandlingene gratis??

Anonymkode: 8ceaf...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med 100% tilskudd?

 

Og hvis man når frikortgrensen,far man da behandlingene gratis??

Anonymkode: 8ceaf...7e2

Fysioterapeuter kan få ulike grader av tilskudd. Feks 60% da betaler man egenandel pluss litt til. Hos private betaler man mer fordi de ikke får tilskudd. Min fysioterapeut får 100% tilskudd og dermed betaler jeg kun egenandelen, som i mitt tilfelle er på 208kr, tror det er forskjellig pris avhengig av hva slags behandling man får.

På hjemmesiden til min kommune finnes en oversikt over fysioterapeuter som har tilskudd, og hvor mye tilskudd de får. Etter man har fått innvilget frikort er resten av behandligene ut året gratis.

Endret av Rosetelys
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...