Gå til innhold

Fortjener Breivik playstation 3?


UkjentN

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han forlanger vel snart Pokemon Go... 

Anonymkode: 09642...2d7


Hadde ikke det vært en ok straff for han da? Han må sitte inne på rommet sitt, og se ut av vinduet, på alle pokemænsa han aldri kan få.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, UkjentN skrev:

Har selv sittet inne i norsk fengsel i 1 måned, og vil ikke si det var som å bo på hotell. Vi måtte stille oss opp hver dag kl. 07:30, og kom man forsent så sto alle de andre fangene og så stygt på deg. I tillegg så har man på et hotell lov til å spise hva man vil, drikke vin og se på TV. Jeg hadde ikke tv på rommet, og brukte tiden på å lese.

Et hotell har man lov til å reise fra, men et fengsel er man tvunget til å oppholde seg på. Man får ikke være der man ønsker, prate med det menneske man ønsker, drikke det man ønsker eller spise det man ønsker. Jeg var tvunget til å ligge på rom med en mann som var dobbelt så gammel som meg. Dette er ikke et hotell.

Men i forholdt til enkelte straffer, og handlinger, så er det veldig veldig veldig mildt. Det skal jeg si meg enig i!

Unnskyld meg, men dette blir for sytete og dumt! Det er vel en grunn til at fengselsfugler havner bak murene i utgangspunktet eller? Selvfølgelig skal det ikke være full frihet for innsatte. Logg inn på Google og søk på eksempelvis Guantanamo - da ser du hvorfor norske fengsler omtales som hoteller! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Guile skrev:

Kan ikke gi han tilgang til nettet da.. 

Han har ikke det nå, men forundrer meg ikke om han klarer å få det om noen år (med barnevaktsperre). 

Anonymkode: da322...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruGlad skrev:

Unnskyld meg, men dette blir for sytete og dumt! Det er vel en grunn til at fengselsfugler havner bak murene i utgangspunktet eller? Selvfølgelig skal det ikke være full frihet for innsatte. Logg inn på Google og søk på eksempelvis Guantanamo - da ser du hvorfor norske fengsler omtales som hoteller! 

Tror han svarte på et innlegg av en som mente at norske fengsler var som hotell. UkjentN opplyste vel egentlig bare om hvordan det egentlig er i fengsel, og at det ikke er likt hotell. Han er vel fullstendig klar over at det ikke skal være full frihet for innsatte... 

Anonymkode: da322...b81

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruGlad skrev:

Unnskyld meg, men dette blir for sytete og dumt! Det er vel en grunn til at fengselsfugler havner bak murene i utgangspunktet eller? Selvfølgelig skal det ikke være full frihet for innsatte. Logg inn på Google og søk på eksempelvis Guantanamo - da ser du hvorfor norske fengsler omtales som hoteller! 

Jadajadajada. Er ikke syting jeg driver med, jeg klager ikke, jeg prøver bare å få folk til å tenke seg frem til at det ikke er et sted man velvillig besøker. Det er ikke et sted du ønsker å reise. Du ville veldig kjapt valgt å reise hjem, for å treffe famiie og venner, se på tv i senga, drikke hvitvin og spise potetgull Jeg vet veldig godt at norske fengsel er noe helt annet enn Guantanamo Bay, og nesten alle andre fengsler i hele verden. Men jeg sier bare at frihetsberøvelse er frihetsberøvelse, og at det å ikke kunne gjøre som man vil, kan være hardt for veldig mange. Det er ikke fryd og gammen, selvom det er bedre enn de fleste fengslene i verden. Nevner igjen det med at man ikke har tv, ikke internett, ikke vin, ikke den maten man vil, ikke kan man ligge på rom med den man vil, ikke har man noe privatliv der inne. Selvom det er bedre enn andre fengsel, så betyr det ikke at det ikke er en straff i seg selv. Men jeg mener også at det burde vært mye hardere straffer, for ting som mord og voldtekt. 

Jeg satt inne for hasj til eget forbruk som jeg ble tatt med som 18åring, (Gjennomførte straffen som 22åring) er opp til deg å mene det du vil om det. 

Endret av UkjentN
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, UkjentN skrev:

Jadajadajada. Jeg vet veldig godt at norske fengsel er noe helt annet enn Guantanamo Bay, og nesten alle andre fengsler i hele verden.


Og godt er det, med tanke på at vi har høyeste "suksessrate" når det kommer til å få de skumle kriminiminelle tilbake som fungerende medlemmer av samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

40 år? Unnskyld meg men det er like latterlig som dagens strengeste straff. Livstid burde utelukket være livstid. Ikke bo på et hotell å kose seg i noen tiår.

Anonymkode: 12ee0...9af

Breivik vil aldri bli sluppet ut av fengsel uansett takket være rettsystemet vi har i dag. Dommen hans vil bli anket gang på gang når han er ferdig å sone

Anonymkode: 1d6cc...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Testosteron skrev:

Manifestet hans fortjener nok ikke Nobelprisen, men Playstation 3 har han absolutt gjort seg fortjent til :Nikke:

https://tv.nrk.no/program/MDDP12000616/2207

Etter å ha sett denne i dag, synes jeg ikke han fortjener noe som helst! Blir direkte fysisk dårlig av å tenke på det han utførte mot uskyldige mennesker! :( Ikke minst er jeg selv personlig berørt. Ser ikke helt at han skal ha rett til tilgang på annet enn mat og en madrass resten av livet!

Anonymkode: c28de...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde heller få nintendo.

Anonymkode: 9df7a...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror han svarte på et innlegg av en som mente at norske fengsler var som hotell. UkjentN opplyste vel egentlig bare om hvordan det egentlig er i fengsel, og at det ikke er likt hotell. Han er vel fullstendig klar over at det ikke skal være full frihet for innsatte... 

Anonymkode: da322...b81

Helt riktig! Tusen takk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Han fortjener å kjede livet av seg. Han fortjener å ha det så kjipt som han kan ha det uten at Norge bryter med menneskerettighetene.

Anonymkode: 80790...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breivik bør få lov til å eie en hver gjenstand som ikke utgjør en nevneverdig sikkerhets risiko så fremt den er gitt til han og betalt av private midler. Mannen er dømt til en tid i fengsel, ikke et liv uten underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, UkjentN skrev:

Hva syns du om behandlingen Breivik får?

Har han gjort seg fortjent til hardere straff, eller er straffen han nå har, hard nok?

Han fortjener i alle fall ikke PlayStation 3. Ingen som soner fortjener det. Han er låst inn og på den måten sikret slik at han ikke kan utføre flere drap. Noe annen form for straff har vi ikke i dette land. Dessverre kan man jo si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

40 år? Unnskyld meg men det er like latterlig som dagens strengeste straff. Livstid burde utelukket være livstid. Ikke bo på et hotell å kose seg i noen tiår.

Anonymkode: 12ee0...9af

Lovens strengeste straff som 20-åring: slipper ut når du er 60, er du tretti slipper du ut når du er 70, er du førti slipper du ut når du er 80 eller er du død?.... Jeg synes ikke det høres så lite ut. Tidligst løslatelse på prøve etter 30 år. Det vil si utholdt 3/4 av straffen, ikke 2/3 som i dag.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
5 timer siden, WubWub skrev:

Jeg tenker at en playstation kan være preventivt og skadeforebyggende i forhold til ny kriminalitet/vold. Som en psykiater sa under den forrige rettsaken så er det risiko for at Breivik vil begå vold igjen for å komme i medias og folkets søkelys. Han elsker oppmerksomhet og det er det han søker. Derfor er det sannsynlig at han kan finne på å planlegge ny vold da han blir mer og mer isolert.

En playstation kan på mange måte passivisere slike tanker og planer om han blir oppslukt av spillingen. 

 

Er det katastrofe om han klikker litt og blir voldelig i fengselet da? Seriøst? Er det virkelig noen i dette landet som har planer om å rehabilitere ham og lære ham å handle på Kiwi når han har sonet ferdig?

Breivik er ikke en person. Han er ett dyr. Å kalle ham dyr blir feil, da dyrene følger naturen og dets lover. Breivik er barnemorder. Lås ham inne, kast nøkkelen og bruk tørre brødrester fra rema1000 til å fø ham. Mannen fortjente en kule i hodet den dagen angrepet skjedde. Bare tanken på at mine arbeidsdager og litt av det vi alle tjener og jobber for, går til å holde liv i dette monsteret, er ille! Dagen han vant over staten i retten, døde det norske systemet. Offrene blir trampet på og offret, for å vise verden at "vi er så flinke til å holde oss upartiske og politisk korrekte at vi ikke tar hensyn til den lidende parten. Det er en stor skamplett for landet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, selvsagt ikke.

Han fortjener tortur. Dra ut negler, hår.. Jæ****n fortjener all mulig smerte som fins på denne kloden.. La de andre innsatte rævpule han etter tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HarryDotter skrev:

Er det katastrofe om han klikker litt og blir voldelig i fengselet da? Seriøst? Er det virkelig noen i dette landet som har planer om å rehabilitere ham og lære ham å handle på Kiwi når han har sonet ferdig?

Breivik er ikke en person. Han er ett dyr. Å kalle ham dyr blir feil, da dyrene følger naturen og dets lover. Breivik er barnemorder. Lås ham inne, kast nøkkelen og bruk tørre brødrester fra rema1000 til å fø ham. Mannen fortjente en kule i hodet den dagen angrepet skjedde. Bare tanken på at mine arbeidsdager og litt av det vi alle tjener og jobber for, går til å holde liv i dette monsteret, er ille! Dagen han vant over staten i retten, døde det norske systemet. Offrene blir trampet på og offret, for å vise verden at "vi er så flinke til å holde oss upartiske og politisk korrekte at vi ikke tar hensyn til den lidende parten. Det er en stor skamplett for landet vårt!

Jeg syntes det er katastrofe om han dreper eller skader fengselsbetjenter, ja. Ja det mener jeg seriøst. 

Han har selv skrevet i et brev at han tror han kan overmanne å drepe opptil 2 fengselsbetjenter samtidig om han ønsket dette. 

En playstation kan være med på å redusere omfanget av slike draps tanker. Når han spilte World of Warcraft i mange mange år så var han jo helt passivisert. 

Hva Breivik fortjener har ikke noe med saken å gjøre her, jeg tenker skadeforebygging for de rundt han som må jobbe med han på et daglig basis. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stiani skrev:

Breivik bør få lov til å eie en hver gjenstand som ikke utgjør en nevneverdig sikkerhets risiko så fremt den er gitt til han og betalt av private midler. Mannen er dømt til en tid i fengsel, ikke et liv uten underholdning.

 

Han er en barnemorder, og fortjener ikke en eneste gledelig ting... Han har stjålet lykken til rundt 100 barn og deres familier.

Bare fordi regelverket vårt ikke kan dømme folk til å ikke få spille playstation, betyr ikke det at han fortjener å få en sånn en. Det han fortjener, er å bli drept en gang for hvert uskyldige barneliv han har tatt... Dessverre går ikke det, så da får vi nøye oss med at han er borte fra gatene, i det minste, og at han ikke har det bra. Barnemordere har ikke krav på glede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, UkjentN skrev:

Hva syns du om behandlingen Breivik får?

Har han gjort seg fortjent til hardere straff, eller er straffen han nå har, hard nok?

Forholdene burde vært mye hardere, ingen som helst tilgang på TV, PC, lesestoff eller annet tidsfordriv. Ingen mulighet til komunikasjon med folk utenfor. Og kun en enkelt celle og oppholde seg i, minimum 23 timer i døgnet. Og kun luftepause hvis det passe vaktene. Og da maks 1 time. De restrende timene burde uten unntak ABB vært tvunget til å sitte på cella og stirre i veggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...