Gå til innhold

Fortjener Breivik playstation 3?


UkjentN

Anbefalte innlegg

Hva syns du om behandlingen Breivik får?

Har han gjort seg fortjent til hardere straff, eller er straffen han nå har, hard nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har fått den strengeste straffen man kan få i Norge, 

Anonymkode: 1da7b...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han trenger ikke en playstation. Han har det godt nok.

Anonymkode: 31526...ac1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har fått den strengeste straffen man kan få i Norge, 

Anonymkode: 1da7b...1ee

Og det sier noe om det latterlige rettssystemet vi har i Norge. 

Anonymkode: 12ee0...9af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manifestet hans fortjener nok ikke Nobelprisen, men Playstation 3 har han absolutt gjort seg fortjent til :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fortjener et svart hull i bakken og en brødskalk hver uke, og en liter lunkent vann med lort i.

Men vi behandler ikke forbrytere slik. Så da skal han behandles som lover og retningslinjer sier om fengsel og sikring.

Hva er det med Playstation 3? Årsaken til at Breivik får materielle ting som andre innsatte ikke får er på grunn av såkalte «kompenserende tiltak». Dette brukes når en person i fengsel sitter i isolasjon fra andre mennesker. Uten noe å gjøre og uten kontakt med andre, ville han blitt gal (galere, whatever.... han er ikke gal i lovens forstand, men narcissist).

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/derfor-far-breivik-stressless-og-playstation-i-fengselet/3423204894.html

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, han bør ikke få bruke det. Det var jo der han trente seg på skyting, visst nok.. (i hvertfall i følge de første artiklene i 2011) 

Han har fått den strengeste straffen i Norges historie, men fengslene her til lands er jo hoteller.. Leste for noen måneder siden at han hold på å utdanne seg innenfor Statsvitenskap ved Universitetet i Oslo.. Helt gale spør du meg..

Anonymkode: 4e615...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det sier noe om det latterlige rettssystemet vi har i Norge. 

Anonymkode: 12ee0...9af

Noen ganger ønsker jeg at vi hadde steile og hjul i Norge fremdeles. Eller henging i det minste. Pisking av seksualforbrytere kunne også vært fristende. Oh, som jeg ønsker å kastrere barnevoldtektsmenn med en sløv kniv. MEN så tar jeg et skritt tilbake og tenker at vi skal ikke synke så dypt.

Jeg kunne ønske at vi hevet straffene betraktelig. Livsvarig skulle vært 40 år. Og at vi brukte maksimumsstraffene skikkelig. Noen ganger er det uforståelig at ikke forbrytere får den strengeste straffen innenfor rammene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men han fortjener ps4

Anonymkode: ddaec...1f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ops2 skrev:

Noen ganger ønsker jeg at vi hadde steile og hjul i Norge fremdeles. Eller henging i det minste. Pisking av seksualforbrytere kunne også vært fristende. Oh, som jeg ønsker å kastrere barnevoldtektsmenn med en sløv kniv. MEN så tar jeg et skritt tilbake og tenker at vi skal ikke synke så dypt.

Jeg kunne ønske at vi hevet straffene betraktelig. Livsvarig skulle vært 40 år. Og at vi brukte maksimumsstraffene skikkelig. Noen ganger er det uforståelig at ikke forbrytere får den strengeste straffen innenfor rammene.

40 år? Unnskyld meg men det er like latterlig som dagens strengeste straff. Livstid burde utelukket være livstid. Ikke bo på et hotell å kose seg i noen tiår.

Anonymkode: 12ee0...9af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han bør ikke få bruke det. Det var jo der han trente seg på skyting, visst nok.. (i hvertfall i følge de første artiklene i 2011) 

Han har fått den strengeste straffen i Norges historie, men fengslene her til lands er jo hoteller.. Leste for noen måneder siden at han hold på å utdanne seg innenfor Statsvitenskap ved Universitetet i Oslo.. Helt gale spør du meg..

Anonymkode: 4e615...cf8

Har selv sittet inne i norsk fengsel i 1 måned, og vil ikke si det var som å bo på hotell. Vi måtte stille oss opp hver dag kl. 07:30, og kom man forsent så sto alle de andre fangene og så stygt på deg. I tillegg så har man på et hotell lov til å spise hva man vil, drikke vin og se på TV. Jeg hadde ikke tv på rommet, og brukte tiden på å lese. Ikke no internett, ingen brente CDer. Ikke noe privatliv.

Et hotell har man lov til å reise fra, men et fengsel er man tvunget til å oppholde seg på. Man får ikke være der man ønsker, prate med det menneske man ønsker, drikke det man ønsker eller spise det man ønsker. Jeg var tvunget til å ligge på rom med en mann som var dobbelt så gammel som meg. Dette er ikke et hotell.

Men i forholdt til enkelte straffer, og handlinger, så er det veldig veldig veldig mildt. Det skal jeg si meg enig i!

Endret av UkjentN
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han kunne fått den en periode og blitt hekta på et eller annet spill for å deretter miste retten til å ha den.

Ondskapsfullt ja, men også en måte å markere avsky for det han har tatt fra andre.

Anonymkode: 9e79a...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Næh. Men han kunne jo fått en pc anno 1999? Med altfor dårlige deler til å kjøre spillene skikkelig? Spill som hakker kraftig, det er tidsfordrivet sitt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortjener han en gang at vi sitter og diskuterer hva han fortjener? 

Anonymkode: 07307...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guile skrev:

Næh. Men han kunne jo fått en pc anno 1999? Med altfor dårlige deler til å kjøre spillene skikkelig? Spill som hakker kraftig, det er tidsfordrivet sitt det...

Ja, med sånn dårlig modem, at når du laster ned noe så tar det 36 år. Da har han noe å trøye seg med fremover. 

Anonymkode: da322...b81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forlanger vel snart Pokemon Go... 

Anonymkode: 09642...2d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, UkjentN skrev:

Har selv sittet inne i norsk fengsel i 1 måned, og vil ikke si det var som å bo på hotell. Vi måtte stille oss opp hver dag kl. 07:30, og kom man forsent så sto alle de andre fangene og så stygt på deg. I tillegg så har man på et hotell lov til å spise hva man vil, drikke vin og se på TV. Jeg hadde ikke tv på rommet, og brukte tiden på å lese.

Et hotell har man lov til å reise fra, men et fengsel er man tvunget til å oppholde seg på. Man får ikke være der man ønsker, prate med det menneske man ønsker, drikke det man ønsker eller spise det man ønsker. Jeg var tvunget til å ligge på rom med en mann som var dobbelt så gammel som meg. Dette er ikke et hotell.

Men i forholdt til enkelte straffer, og handlinger, så er det veldig veldig veldig mildt. Det skal jeg si meg enig i!

Huff ja det hørtes grusomt ut, virkelig. Stå opp klokken halv 8? For noen monstre. 

Anonymkode: 12ee0...9af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, med sånn dårlig modem, at når du laster ned noe så tar det 36 år. Da har han noe å trøye seg med fremover. 

Anonymkode: da322...b81

Kan ikke gi han tilgang til nettet da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fortjener ikke annet enn vann og brød på en nedslitt celle resten av sitt naturlige liv men som en annen sier så er ikke slik behandling av fanger vår rettstat verdig.

Jeg tenker at en playstation kan være preventivt og skadeforebyggende i forhold til ny kriminalitet/vold. Som en psykiater sa under den forrige rettsaken så er det risiko for at Breivik vil begå vold igjen for å komme i medias og folkets søkelys. Han elsker oppmerksomhet og det er det han søker. Derfor er det sannsynlig at han kan finne på å planlegge ny vold da han blir mer og mer isolert.

En playstation kan på mange måte passivisere slike tanker og planer om han blir oppslukt av spillingen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. juli 2016 at 22.28, AnonymBruker skrev:

Huff ja det hørtes grusomt ut, virkelig. Stå opp klokken halv 8? For noen monstre. 

Anonymkode: 12ee0...9af

Var absolutt ikke grusomt, men det var heller ikke et hotell.

Syns ikke noen skal uttale seg OM det er grusomt eller ikke, om de ikke har opplevd det. 
Tenk om du ikke fikk møtt den du ville, prata med kjæresten, vært med venner, gått på ski, vært på stranda, og måtte vært på et rom? Du tenker ikke på alt det negative, før du står utenfor der og skal inn.

Jeg hadde mulighet til å sone med fotlenke, men valgte fengsel, for å få se hvordan det var. Liker å utforske sider av livet som de fleste ikke har opplevd. 

Og du kan faktisk ikke si noe om hvor grusomt det er å FAKTISK være i et fengsel. Du har ikke opplevd det, kun lest og hørt om det. Jeg vet dette, ved at jeg trodde jeg selv visste hvordan det var. Jeg gjorde ikke det, jeg visste ikke hvordan det føltes på kroppen, før jeg opplevde det selv. Slik er det med mye annet, og om du vil at andre skal respektere deg for ting DU har opplevd og vært gjennom, som andre bare har lest og hørt om, så bør du også innse at du faktisk ikke kan si om det føles grusom, fint eller fælt.

Endret av UkjentN
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...