Gå til innhold

Bør det være greit med "ghosting"?


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Lurer en del på hva som skjer med oss. Har lest her,og ser at mange bare forsvinner fra dater osv.uten forklaringer, "Fader"også ut mennesker. Jeg syns ikke det er greit,for hva med å si fra,være ærlige,gi et svar eller en forklaring? 

Ja,ble ghosta selv for en stund siden. Han var all in,og alt var ok. Plutselig ikke ett ord,bare borte vekk. Og da sitter jeg her og har flere spørsmål :-Hadde jeg mannlige venner han ikke syns var ok? Sa jeg noe feil? Fikk han vite hvem eksen min var? Var jeg for utilnærmelig? 

Svar på dette kunne jo ha gitt meg et hint. Om hva jeg gjorde feil. Nei,jeg har ikke blitt ghosta før,og har lurt på hva som gjør at visse velger den måten å "avslutte"noe på. Tidligere har vi sagt fra,blitt enige eller bare akseptert pga ulike ståsteder/syn og verdier. Helt greit,selv om det også svir så klart. 

Så tilbake til: hva skjer med oss? Har vi ingen respekt for andre,er vi for konfliktsky eller for likegyldige til andre?

Hva mener/tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri vært borti uttrykket "ghosting", men slik du forklarer det vil  jeg kalle det en feig vei ut.
og nei, jeg synes ikke det er greit ovenfor den andre personen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er greit med "ghosting". Det er feigt, respektløst og hensynsløst å involverer seg i andres liv litt eller mye, for så å forsvinne uten et ord uansett grunn.

Anonymkode: 37f52...eb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Jeg har blitt ghostet før mange ganger, og det er utrolig surt. Innser jo at det var min egen feil, så nå prøver jeg unngå å bli ghostet.

Selv ghoster jeg aldri noen. Er heller villig til å ta en ubehagelig samtale med mye følelser og sinne, enn å bare la vedkomne sitte der sønderknust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, ghosting er bare teit. Og ja, jeg tipper det fordi man er konfliktsky og feig. 

Jeg har ghostet et par ganger når daten tydeligvis ikke har gitt f i om vi møtes igjen eller ikke (de har heller ikke tatt kontakt, så da har det vel bare blitt stillhet, egentlig). Utover det har jeg alltid prøvd å være real, ærlig og direkte (men ikke hensynsløs). 

Endret av Sheherasade
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, PetterPanne skrev:

Jeg har blitt ghostet før mange ganger, og det er utrolig surt. Innser jo at det var min egen feil, så nå prøver jeg unngå å bli ghostet.

Selv ghoster jeg aldri noen. Er heller villig til å ta en ubehagelig samtale med mye følelser og sinne, enn å bare la vedkomne sitte der sønderknust.

Hva var din feil?? Jeg er vant til å si fra selv Er redelig det. Om ikke annet,så ren høflighet!

Godt å se vi er flere som mener det samme. Føles jo ikke bra. Lurer på hvordan det føles for de som bare kutter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
8 minutter siden, Sapientia skrev:

Aldri vært borti uttrykket "ghosting", men slik du forklarer det vil  jeg kalle det en feig vei ut.
og nei, jeg synes ikke det er greit ovenfor den andre personen.

Folk bare forsvinner uten en forklaring :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Hva var din feil?? Jeg er vant til å si fra selv Er redelig det. Om ikke annet,så ren høflighet!

Godt å se vi er flere som mener det samme. Føles jo ikke bra. Lurer på hvordan det føles for de som bare kutter ut.

Intensitet og at jeg blir opphengt i dama. Tar ting for fort, og de løper. 

110% min feil. Vet hva feilen er, men jeg må jo bare øve til det ikke blir like ille til slutt.

Hvis du hadde sett noen av de meldingene jeg sendte i fylla, så hadde du skjønt hvorfor de ghosta meg. Jepp, sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes virkelig ikke det er greit. Det alltid kjipt å bli dumpet, men det er mye verre å sitte igjen med en følelse av at man ikke engang var verdig en grunn eller samtale.

Anonymkode: 25a99...4ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes virkelig ikke det er greit. Det alltid kjipt å bli dumpet, men det er mye verre å sitte igjen med en følelse av at man ikke engang var verdig en grunn eller samtale.

Anonymkode: 25a99...4ee

Ja,det er det. Å bli dumpet,kjipt,men ok,vi passer ikke sammen. Men så,når en blir hoster,så lurer en jo, Når alt virka ok :-)  så sprøtt. Og hva var det vedkommende "oppdaga"? En lurer jo.

 

Dere som har gjort det sev,kan jo gi ulike forklaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er frekt

Jeg har opplevd det flere ganger og det gjør meg så irritert!! Om jeg er så uinteressant, så si det da..  det er jævlig feigt å stikke av som en unge

Anonymkode: e369d...df3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
21 minutter siden, Sheherasade skrev:

Niks, ghosting er bare teit. Og ja, jeg tipper det fordi man er konfliktsky og feig. 

Jeg har ghostet et par ganger når daten tydeligvis ikke har gitt f i om vi møtes igjen eller ikke (de har heller ikke tatt kontakt, så da har det vel bare blitt stillhet, egentlig). Utover det har jeg alltid prøvd å være real, ærlig og direkte (men ikke hensynsløs). 

Du burde sagt fra når de gjør sånt :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "ghostet" mange.
Flest er innpåslitne mannfolk som aldri vil gi deg ett sekund fred og ro. Da hender det at jeg ignorerer de. Fordi det rett og slett blir for mye...Slike som plutselig dukker opp på døra og forteller hvor mye de savner deg, til tross for at dere sa hade for 1t siden...Som drar og senere på kvelden får du 20 meldinger og 5 ubesvarte anrop..Slike som Blir sinna om du ikke svarer innen 5minutter...SLIKE folk, ghoster jeg. Jeg blokker de fra sosiale medier og telefon. Så hører de aldri fra meg igjen.

Andre ganger, Så har jeg endt opp med at man ghoster hverandre...
Min mormor sa en gang "Du må spille hard to get, gjerne vent ett par uker før du svarer han..Menn liker det." Jeg prøvde...Jeg feilet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Chibi skrev:

Jeg har "ghostet" mange.
Flest er innpåslitne mannfolk som aldri vil gi deg ett sekund fred og ro. Da hender det at jeg ignorerer de. Fordi det rett og slett blir for mye...Slike som plutselig dukker opp på døra og forteller hvor mye de savner deg, til tross for at dere sa hade for 1t siden...Som drar og senere på kvelden får du 20 meldinger og 5 ubesvarte anrop..Slike som Blir sinna om du ikke svarer innen 5minutter...SLIKE folk, ghoster jeg. Jeg blokker de fra sosiale medier og telefon. Så hører de aldri fra meg igjen.

Andre ganger, Så har jeg endt opp med at man ghoster hverandre...
Min mormor sa en gang "Du må spille hard to get, gjerne vent ett par uker før du svarer han..Menn liker det." Jeg prøvde...Jeg feilet.

Lol, så old school. 

Ghosting er utrolig feigt og frekt. Skjedd med meg én gang, og jeg ble ikke bare såret, men jeg følte meg så utrolig dum og liten. (Han følger meg på både instagram og snapchat i ettertid da 🤔)

Anonymkode: dfe0e...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig feigt. Forøvrig første gang jeg har hørt ordet ghosting.

Har skjedd med meg. Mistet litt kontakten med en venn, trodde jeg. Fant ut i ettertid at hun hadde gjort det med vilje og den dag i dag lurer jeg på hva jeg gjorde som var så fælt. Som jeg har forstått så skal jeg visst ha sagt noe ordentlig stygt om henne, men jeg vet 100% at jeg ikke har sagt ett eneste ond ord om denne jenta. Etter hva jeg trodde så hadde vi det kjempegøy helt til den siste gangen vi hang sammen. Etter det så ble det liksom ikke noe mer av å finne på ting og tilsutt ingen kontakt og jeg var sletta fra alt som var, det var da jeg skjønte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
10 minutter siden, Chibi skrev:

Jeg har "ghostet" mange.
Flest er innpåslitne mannfolk som aldri vil gi deg ett sekund fred og ro. Da hender det at jeg ignorerer de. Fordi det rett og slett blir for mye...Slike som plutselig dukker opp på døra og forteller hvor mye de savner deg, til tross for at dere sa hade for 1t siden...Som drar og senere på kvelden får du 20 meldinger og 5 ubesvarte anrop..Slike som Blir sinna om du ikke svarer innen 5minutter...SLIKE folk, ghoster jeg. Jeg blokker de fra sosiale medier og telefon. Så hører de aldri fra meg igjen.

Andre ganger, Så har jeg endt opp med at man ghoster hverandre...
Min mormor sa en gang "Du må spille hard to get, gjerne vent ett par uker før du svarer han..Menn liker det." Jeg prøvde...Jeg feilet.

Men hvorfor sier du ikke fra? Du kan jo få de til å skjønne noe,for om alle var som deg,så forstår de jo ikke noe. Skjønner godt at du blir lei altså,Men er det fordi du er konfliktsky du ikke sier fra? Bedre at du gjør neste gang mener jeg. Ok at du blir lei,men bare gi de et hint? Mulig de trenger der vet du :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
6 minutter siden, MXB skrev:

Utrolig feigt. Forøvrig første gang jeg har hørt ordet ghosting.

Har skjedd med meg. Mistet litt kontakten med en venn, trodde jeg. Fant ut i ettertid at hun hadde gjort det med vilje og den dag i dag lurer jeg på hva jeg gjorde som var så fælt. Som jeg har forstått så skal jeg visst ha sagt noe ordentlig stygt om henne, men jeg vet 100% at jeg ikke har sagt ett eneste ond ord om denne jenta. Etter hva jeg trodde så hadde vi det kjempegøy helt til den siste gangen vi hang sammen. Etter det så ble det liksom ikke noe mer av å finne på ting og tilsutt ingen kontakt og jeg var sletta fra alt som var, det var da jeg skjønte det.

Ja,en lurer så klart når alt virker SÅ bra. En stiller spørsmål :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sheherasade skrev:

Niks, ghosting er bare teit. Og ja, jeg tipper det fordi man er konfliktsky og feig. 

Jeg har ghostet et par ganger når daten tydeligvis ikke har gitt f i om vi møtes igjen eller ikke (de har heller ikke tatt kontakt, så da har det vel bare blitt stillhet, egentlig). Utover det har jeg alltid prøvd å være real, ærlig og direkte (men ikke hensynsløs). 

Ghostet etter en helgedate (3 dager) Ble korte svar på chat etter daten, ringte han men tok ikke tlf og ikke ringte opp igjen heller. Ingen lyd på 4 dager selv om han var logget på og logget seg av da han så jeg var på. Svarte ikke på meldinger heller. Var på joggetur og mor pluss noen jenter likte edomondo turen hans. Fikk melding den 5 dagen at det hadde skjedd noe så han ikke hadde tid å svare...... Tynn forklaring... Synd for vi har kjent hverandre lenge før vi møttes og hadde god kjemi og mye til felles. Tror han var på en date, helgen etter meg og valgte henne.

Sånn går no livet ja. Ville egentlig snakke med han og vite hva som gjorde at vår kjemi var super på nett men ikke irl? Sitter og lurer på om det var at jeg likte å ta litt drikke til maten i helgen, om jeg var for tynn for han eller for frampå.... Kanskje fregnene mine ikke var så søte.... Mange spørsmål og prøver å finne alle feilene med meg som han kanskje ikke  likte. 

 

Daten jeg hadde via happn denne helgen spurte om å utveksle tlf nr og jeg takket pent nei. Vi passet ikke sammen på alle måter. Greit å gi beskjed med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NotNaomi skrev:

Har blitt ghosta et par ganger, ikke fått svar på en uke eller lenger... Da blir jeg egentlig ganske irritert, for jeg sitter selvsagt og lurer som deg på hva jeg har gjort galt... Men... Må si at det er en ærlig sak om noen finner ut at de ikke er interessert, men da bør de si det!!! Jeg pleier å sende ei melding der jeg skriver at jeg syns det er frekt å ikke svare og jeg prøver å gjøre det på en saklig måte. Tenker jeg kanskje sparer neste dame som blir utsatt for fyren noe tid og tanker for selvkritikk , for det er nettopp tiden min de kaster bort. Tid jeg kunne brukt på å komme over fyren,  eller på å finne noen andre. Jeg skriver noe liknende dette:  ettersom du ikke svarer på melding fra meg, så antar jeg at du ikke er så interessert.  Tips til neste gang du er i en liknende situasjonen,  si ifra, for jeg syns som mange andre at det er drit kjedelig å bruke så mye tankekappasitet på noe som er unødvendig. Det er en ærlig sak at du ikke er interessert, men ha respekt nok for meg at du sier ifra.ha en fin sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, NotNaomi skrev:

Men hvorfor sier du ikke fra? Du kan jo få de til å skjønne noe,for om alle var som deg,så forstår de jo ikke noe. Skjønner godt at du blir lei altså,Men er det fordi du er konfliktsky du ikke sier fra? Bedre at du gjør neste gang mener jeg. Ok at du blir lei,men bare gi de et hint? Mulig de trenger der vet du :-D 

Føler at når noen blir svært pågående,innpåsliten så fungerer det bedre med ghosting. Siden de gangene jeg har sagt ifra så er det stille i max 1døgn før det er påan igjen, ellers blir de sinte og hakker løs på meg "jeg er perfekt altså, kom igjen gi meg en sjanse til da?"-nei. "jeg gir ikke opp så lett!" hva skal man gjøre da? Når du sier at nok er nok, men de sitter fast på deg som klister...Hadde jeg ønsket noe som dilter etter meg 24/7 så hadde jeg skaffa ei bikkje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...