Gå til innhold

Tror du på himmel og helvete?


Anbefalte innlegg

Tror du på den klassiske troen på himmelen og helvete?

At om man oppfører seg fint mesteparten av tiden, så er man verdig en plass i himmelen, og oppfører man seg dårlig, så har man gjort seg fortjent til å få igjen i helvete?

Ville det ikke vært en god måte å luke ut hvilke som fortjente en plass, så man slapp å få voldtektsmenn og folk som myrdet uskyldige, inn i himmelen? Da ville jo ikke himmelen vært en nydelig himmel lengre, om man lot de verste menneskene komme inn?

Tror du dette er hva man kommer til etter døden, eller blir alt bare borte, at det ikke er noe som helst lengre av opplevelser etter vi dør?

Eller tror du på noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper ikke å luke bort mordere og andre avviker. Det finnes fortsatt flust av folk jeg ikke vil henge med verken i himmelen eller helvete. 

 

Anonymkode: a705d...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror man kommer til himmelen, så lenge man tror på faderen, sønnen og den hellige ånd - sier ja til Jesus, samt lever etter de ti bud og den gyldne regel så godt du overhodet mulig kan. 

Har utrolig vanskelig for å tro at alt bare blir svart etter døden. Det er ikke tilfeldig hvordan jorden vår er skapt

Anonymkode: c7c2b...a7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har alltid tanken om "himmel og helvete" vært ganske infantil - selv når jeg var et lite barn. 

Ellers så er jeg ganske sikker på at det ikke er noe mer etter døden. For vår del var det jo ikke noe mer før vi ble født så hvorfor skal det komme noe etterpå? Det gir ingen mening for meg. Den eneste oppgaven for mennesket er å reprodusere seg slik at deler av deg og dine gener lever videre hos dine avkom. 

En gang i tiden vil nok vitenskapen ha kommet så langt at vi kan leve for alltid men det er et stykke igjen til det. Kanskje rundt år 2100 så har man greid reversere alderdom i celler å byttet ut/forsterket indre organer med teknologi.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, UkjentN skrev:

Tror du på den klassiske troen på himmelen og helvete?

At om man oppfører seg fint mesteparten av tiden, så er man verdig en plass i himmelen, og oppfører man seg dårlig, så har man gjort seg fortjent til å få igjen i helvete?

Ville det ikke vært en god måte å luke ut hvilke som fortjente en plass, så man slapp å få voldtektsmenn og folk som myrdet uskyldige, inn i himmelen? Da ville jo ikke himmelen vært en nydelig himmel lengre, om man lot de verste menneskene komme inn?

Tror du dette er hva man kommer til etter døden, eller blir alt bare borte, at det ikke er noe som helst lengre av opplevelser etter vi dør?

Eller tror du på noe annet?

Det finnes utrolig mange kjedelig og innpåslitne personer jeg gjerne ville unngått. Dessuten kan jo voldtektsmenn og mordere komme til himmelen, om de ber om tilgivelse. Gud bærer jo ikke nag. 

Anonymkode: 6dfc4...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, WubWub skrev:

For meg har alltid tanken om "himmel og helvete" vært ganske infantil - selv når jeg var et lite barn. 

Ellers så er jeg ganske sikker på at det ikke er noe mer etter døden. For vår del var det jo ikke noe mer før vi ble født så hvorfor skal det komme noe etterpå? Det gir ingen mening for meg. Den eneste oppgaven for mennesket er å reprodusere seg slik at deler av deg og dine gener lever videre hos dine avkom. 

En gang i tiden vil nok vitenskapen ha kommet så langt at vi kan leve for alltid men det er et stykke igjen til det. Kanskje rundt år 2100 så har man greid reversere alderdom i celler å byttet ut/forsterket indre organer med teknologi.  

Hvordan vet vi at det ikke var noe før vi ble født? Husker du noe fra du var 1 måned gammel? 

Er ikke sikker på hva jeg tror, bare spørr jeg :D

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe mer etter døden. Kanskje ikke hverken himmel eller helvete, men en annen dimensjon av en åndelig verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, UkjentN skrev:

Hvordan vet vi at det ikke var noe før vi ble født? Husker du noe fra du var 1 måned gammel? 

Er ikke sikker på hva jeg tror, bare spørr jeg :D

 

 

Nei men det er det som er poenget. Vi eksisterte ikke før vi ble født og vi kommer ikke til å eksisterte etter at lysbryteren i hjernen slås av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på Gud og guds ord, og med det det gode (himmel) og det onde (helvete) i alle og i alt, jeg tror mennesker kan velge hvilken vei de vil gå og at disse valgene har konsekvens etter ens død når dommens dag kommer. Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi kan beskrive, dokumentere eller bevise - jeg tror det er engler blant oss, noen i form av mennesker som er ekstra gode, som kommer inn i livet ditt når du trenger dem og som kanskje bare krysser din vei av en grunn og så er borte igjen. Jeg tror noen mennesker pga livet sitt ender opp som gjennomsyret onde og ergo ikke kan være til godt for andre eller kan endre sin vei og sine valg dessverre - men det betyr ikke at de er annet enn mennesker.. Så himmel som i engler og helvete som i demoner tror jeg ikke på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, UkjentN skrev:

Tror du på den klassiske troen på himmelen og helvete?

At om man oppfører seg fint mesteparten av tiden, så er man verdig en plass i himmelen, og oppfører man seg dårlig, så har man gjort seg fortjent til å få igjen i helvete?

Ville det ikke vært en god måte å luke ut hvilke som fortjente en plass, så man slapp å få voldtektsmenn og folk som myrdet uskyldige, inn i himmelen? Da ville jo ikke himmelen vært en nydelig himmel lengre, om man lot de verste menneskene komme inn?

Tror du dette er hva man kommer til etter døden, eller blir alt bare borte, at det ikke er noe som helst lengre av opplevelser etter vi dør?

Eller tror du på noe annet?

Alt er en løgn.

Anonymkode: 89465...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg tror man kommer til himmelen, så lenge man tror på faderen, sønnen og den hellige ånd - sier ja til Jesus, samt lever etter de ti bud og den gyldne regel så godt du overhodet mulig kan. 

Har utrolig vanskelig for å tro at alt bare blir svart etter døden. Det er ikke tilfeldig hvordan jorden vår er skapt

Anonymkode: c7c2b...a7c

Helt sant! Amen til det! :-)

Anonymkode: e40f8...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi er i helvete nå.. Så får vi se om vi kommer noen annen plass siden.. Kanskje blir vi gjenfødt en plass det er fint, ellers får vi en runde til her... eller kanskje vi er som flasker, så blir vi fyllt opp med en skvett av etern som blir farget av våre erfaringer fra livet, når vi dauer knuser flaska vår å skvetten blander seg med etern igjen for siden å bli fyllt på ei ny flaske... eller kanskje ikke.. mulig vi bare er her nå, ikke etterpå.. Ikke veit jeg,  eneste jeg veit er att jeg har vondt i ryggen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. Ikke i tvil om at det er sannheten. Har opplevd mange sterke møter, helbredelser, profetier, lovsang, og truffet på mange herlige mennesker.

 

Jesus er veien, sannheten og livet - INGEN kommer til Faderen uten ved meg. 

For så høyt har Gud elsket verden, at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på Ham, IKKE skal gå fortapt, men ha EVIG liv. Joh 3,16. (Den lille Bibelen)

 

Jesus lever!! Han ELSKER deg mer en du aner!! Han vil gi deg FREMTID OG HÅP! <3 

Anonymkode: e40f8...6c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, WubWub skrev:

Nei men det er det som er poenget. Vi eksisterte ikke før vi ble født og vi kommer ikke til å eksisterte etter at lysbryteren i hjernen slås av. 

Tror du misforsto litt. Du eksisterte da du var 1 måned gammel? Da du var blitt født og lå i en vogn.

Du eksisterte jo, men det er for lenge siden til at du husker noe. Og når du ikke klarer å huske tilbake til du ble født denne gangen, hvordan skal du da kunne huske hva som foregikk før du ble født? Du husker jo ikke om du eksisterte eller ikke, da du ikke egentlig husker om du eksisterte som 1åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur på himmel og helvete. Men du kjem ikkje til himmelen ved å vere snill og grei! Bibelen seier at vi er alle vreidens born. Vi er avla i synd, det finst ikkje håp i oss sjølv. Håpet er Jesus Kristus! Ved å tru at han døydde på krossen og stod opp igjen for dine synder, får du evig liv ufortent av nåde. Frelsens veg er enkel. Erkjenn at du er ein syndar. Vend deg bort frå synda. Ta imot Jesus som din personlege herre og frelsar. Dette er det gamle evangelium. Gud velsigne deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, UkjentN skrev:

Tror du misforsto litt. Du eksisterte da du var 1 måned gammel? Da du var blitt født og lå i en vogn.

Du eksisterte jo, men det er for lenge siden til at du husker noe. Og når du ikke klarer å huske tilbake til du ble født denne gangen, hvordan skal du da kunne huske hva som foregikk før du ble født? Du husker jo ikke om du eksisterte eller ikke, da du ikke egentlig husker om du eksisterte som 1åring

Nei jeg misforstod ikke men jeg prøvde overse feilkoblingen din. Hjernen tar tid til å utvikle kognitive egenskaper men før man er født har man ikke engang en hjerne. Når lyset der slukkes så blir det som om vi ikke er født. Atomene i kroppen vår vil "leve" videre men vår bevissthet vil være tapt for alltid med mindre universet følger en syklus hvor alt blir repetert i det uendelige.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...