Gå til innhold

Cyrus skipper Skjeggday!!!


Gjest Ajax

Anbefalte innlegg

Yes da var bulk 2016/17 overstått og jeg er 2 uker inn i cutten som etter planen kommer til å vare frem til midten av juni.

Jeg veide 94,5 kilo og hadde fettprosent på 15,5 da jeg var ferdigbulket.

Jeg har fortsatt ikke veid meg, men fettprosent har sunket til 14,7.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjohooo!!

For første gang på lenge prøvde jeg meg på markløft idag. Og overraskende nok klarte jeg å plukke opp 200kg 😃 

Det gir en god følelse å klare slikt etter 68 timer jobbing denne uka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg idag, og vekta viste 90 blank, så 4,5 kilo ned på 3 uker. Litt mer enn planlagt, men det går alltid litt raskere i starten 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen lurer på om ryggen min har blitt bredere siden sist. Til tross for at bein og skuldre er der jeg har lagt på meg mest, er det fremdeles øvre rygg som er mest dominerende.

 

Endret av Cyrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Day 30. Soo so hungry. Jeg sitter her og forarger meg mens jeg tenker på all den maten jeg har takket nei til i livet....

Er det verdt det? Når jeg ser i speilet at valkene blir mindre og færre for hver dag, så vil jeg si det. Når jeg ser en kollega skyve nedpå en halvliter sjokolademelk, og en kokosbolle til lunsj, tar jeg meg selv i å ønske jeg ikke var så opptatt av hvordan kroppen min ser ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
På 23.4.2017 den 21.11, Cyrus skrev:

Og overraskende nok klarte jeg å plukke opp 200kg 😃 

Nice!

Gratulerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
På 23.4.2017 den 21.11, Cyrus skrev:

Tjohooo!!

For første gang på lenge prøvde jeg meg på markløft idag. Og overraskende nok klarte jeg å plukke opp 200kg 😃 

Det gir en god følelse å klare slikt etter 68 timer jobbing denne uka 😊

Rått!! Grattis! 

 

3 minutter siden, Cyrus skrev:

Day 30. Soo so hungry. Jeg sitter her og forarger meg mens jeg tenker på all den maten jeg har takket nei til i livet....

Er det verdt det? Når jeg ser i speilet at valkene blir mindre og færre for hver dag, så vil jeg si det. Når jeg ser en kollega skyve nedpå en halvliter sjokolademelk, og en kokosbolle til lunsj, tar jeg meg selv i å ønske jeg ikke var så opptatt av hvordan kroppen min ser ut..

Skjønner virkelig ikke at du gidder... kan du ikke spise noe som demper sulten i det minste..? Salat .. dopapir ..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Rått!! Grattis! 

 

Skjønner virkelig ikke at du gidder... kan du ikke spise noe som demper sulten i det minste..? Salat .. dopapir ..? 

Takk!

Jeg spiser rundt 2500kcal om dagen, så det er ikke sååå synd på meg. Men denne helgen jobber jeg 36 timer nattejobbing, og med trening mellom skiftene så føler jeg veldig godt at jeg er på underskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, Cyrus skrev:

Takk!

Jeg spiser rundt 2500kcal om dagen, så det er ikke sååå synd på meg. Men denne helgen jobber jeg 36 timer nattejobbing, og med trening mellom skiftene så føler jeg veldig godt at jeg er på underskudd...

2500 er ikke mye til mann som trener hardt da. Men skjønner godt hva du mener, når jeg jobber mange timer natt blir jeg kjempesulten, også bare med litt trening. Dritt altså. Skal følge med dagboka di for inspo. Treninga går veldig bra for tida men dette med maten er absolutt det vanskeligste. Teller du kcal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

2500 er ikke mye til mann som trener hardt da. Men skjønner godt hva du mener, når jeg jobber mange timer natt blir jeg kjempesulten, også bare med litt trening. Dritt altså. Skal følge med dagboka di for inspo. Treninga går veldig bra for tida men dette med maten er absolutt det vanskeligste. Teller du kcal? 

Joda det er mer enn nok :) Jeg må bare time karbohydratene mine litt, så ikke jeg går tom og blir mongoslapp. Jeg bruker MyFitnessPal og spiser IIFYM. Jeg synes det fungerer best med tanke på skiftarbeid og unger og diverse, som gjør at 2 dager aldri blir like. Eneste bakdelen med det er at man må veie alt man spiser, men med litt planlegging så går det greit.

Bruker du fortsatt PT? Hvor mye løfter du på benk, knebøy, og markløft nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, Cyrus skrev:

 Joda det er mer enn nok :) Jeg må bare time karbohydratene mine litt, så ikke jeg går tom og blir mongoslapp. Jeg bruker MyFitnessPal og spiser IIFYM. Jeg synes det fungerer best med tanke på skiftarbeid og unger og diverse, som gjør at 2 dager aldri blir like. Eneste bakdelen med det er at man må veie alt man spiser, men med litt planlegging så går det greit.

Bruker du fortsatt PT? Hvor mye løfter du på benk, knebøy, og markløft nå?

Hva er IIFYM? Noe for meg? Fortell!!!  Jeg har brukt fitnesspal men må innrømme at den der veiingen tar knekken på motivasjonen.. tenkte dog senest idag at jeg skal prøve å bruke mandagene til å kanskje planlegge litt bedre matinntaket og ha litt struktur på resten av uka. Men jeg er jo sykt glad i mat og vin da, og har veldig lav terskel når det gjelder å pine megselv med sult.. jeg blir bare utrolig grinete og sur. Lite kos å være sammen med noen som er potte sur, tror de fleste rundt meg da heller tar den litt tjukke og joviale utgaven.. 😜 Trener fast med PT enda ja. Planen er å gjøre det ut dette året egentlig, å "dedikere" året til å komme tilbake til en "normal" form som jeg er fornøyd med. Jeg husker ikke hva jeg svarte sist men i mark maxet jeg på litt over 100 og i benk 47,5 tror jeg det var. Det er vel en liten stund siden nå, og har ikke testet påny..(husker ikke helt dato for det men før påske ..) - menneh i jula så trente jeg med 60 i mark og nå trener jeg med 80, og ønsker egentlig å øke opp til 85/90 ganske snart ettersom 4x4 med 80 går veldig greit. Jeg har også fått en fetish for drop-trening, av helt uante årsaker. Jeg synes bare det er så sykt kul følelse. Mark har jeg blitt skikkelig forelska i, vil gjerne trene det hver/annenhver dag om jeg kan.. men nå er egentlig fokus å gå over på mer kondisjonstrening, og bare holde styrken ved like til over sommeren. Så fokus i månedene fremover vil egentlig være primært løping og annen kondisjonstrening. Kan du forklare hva kostholdsregimet ditt går ut på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
8 minutter siden, Cyrus skrev:

Joda det er mer enn nok :)

Spørsmål til deg:

Som Raven sa virker dette lite for en på 90kg som trener mye. Kjenner du ikke at prestasjonen på trening blir dårligere og evt. murringer i kroppen når du spiser så lite?

Merker selv stor forskjell på kvaliteten på øktene når jeg slurver med matinntaket. Spesielt hvis jeg trener volum... Hipdriven er virkelig ikke der den var før påske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hva er IIFYM? Noe for meg? Fortell!!!  Jeg har brukt fitnesspal men må innrømme at den der veiingen tar knekken på motivasjonen.. tenkte dog senest idag at jeg skal prøve å bruke mandagene til å kanskje planlegge litt bedre matinntaket og ha litt struktur på resten av uka. Men jeg er jo sykt glad i mat og vin da, og har veldig lav terskel når det gjelder å pine megselv med sult.. jeg blir bare utrolig grinete og sur. Lite kos å være sammen med noen som er potte sur, tror de fleste rundt meg da heller tar den litt tjukke og joviale utgaven.. 😜 Trener fast med PT enda ja. Planen er å gjøre det ut dette året egentlig, å "dedikere" året til å komme tilbake til en "normal" form som jeg er fornøyd med. Jeg husker ikke hva jeg svarte sist men i mark maxet jeg på litt over 100 og i benk 47,5 tror jeg det var. Det er vel en liten stund siden nå, og har ikke testet påny..(husker ikke helt dato for det men før påske ..) - menneh i jula så trente jeg med 60 i mark og nå trener jeg med 80, og ønsker egentlig å øke opp til 85/90 ganske snart ettersom 4x4 med 80 går veldig greit. Jeg har også fått en fetish for drop-trening, av helt uante årsaker. Jeg synes bare det er så sykt kul følelse. Mark har jeg blitt skikkelig forelska i, vil gjerne trene det hver/annenhver dag om jeg kan.. men nå er egentlig fokus å gå over på mer kondisjonstrening, og bare holde styrken ved like til over sommeren. Så fokus i månedene fremover vil egentlig være primært løping og annen kondisjonstrening. Kan du forklare hva kostholdsregimet ditt går ut på? 

IIFYM - If It Fits Your Macros

Det går ut på at du skal fokusere på å få i deg det du har planlagt av makronæringsstoffer (fett, prots, carbs). Kroppen din vet jo ikke forskjellen på om karbohydratene kommer fra iskrem, eller fra søtpoteter. Derfor får man litt færre begrensninger i kosten. Men selvfølgelig prøver jeg samtidig å spise så sunt som mulig, for å kunne prestere og fungere i hverdagen. 

Folk er forskjellige. For min del har det bare vært ett måltid som ikke har vært logget, og da gikke jeg også over kalorigrensa for den dagen. Jeg har 8 uker igjen til ferien min nå, og på den tiden skal jeg ned hvertfall 5 kilo til.

Om du ikke er så flink med maten, så virker det i alle fall som om du gjør det bra på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Froning skrev:

Spørsmål til deg:

Som Raven sa virker dette lite for en på 90kg som trener mye. Kjenner du ikke at prestasjonen på trening blir dårligere og evt. murringer i kroppen når du spiser så lite?

Merker selv stor forskjell på kvaliteten på øktene når jeg slurver med matinntaket. Spesielt hvis jeg trener volum... Hipdriven er virkelig ikke der den var før påske...

Prestasjonen på trening har holdt seg stabil siden jeg begynte å slanke meg. Men jeg forventer at det kommer til å avta noe, etterhvert som jeg kommer under 10% fett.

Murringer i kroppen har jeg heller ikke merket noe til, men murringene overdøves kanskje av rumlingen i magen min :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cyrus

Yeah, jeg hadde egentlig tenkt å komme hit for å sutre litt idag, fordi jeg er så sulten.

Men så kom jeg til å tenke på hvorfor jeg driver med det jeg driver med, og bestemte meg heller for å sette opp en liste med ting som gjør at dette gir meg lykke.

- Mestringsfølelsen jeg får av å kunne utføre ting jeg før bare kunne drømme om. Både på trening og ellers. Etter at jeg startet å trene og ta vare på helsa, så har hverdagen blitt så mye mindre pain fysisk sett.

- Det gir meg et ekstra driv å stadig sette meg nye mål jeg kan jobbe mot

- Å spise sunt gir meg stor helsemessig gevinst som diabetiker.

- Drømmen om å kanskje en dag bli fornøyd med det jeg ser i speilet (selv om det nok ikke kommer til å skje)

- Følelsen jeg får når andre kommer til meg for tips til trening og kosthold.

- Følelsen jeg får når jeg har timet karbohydrater, supplementer, og pwo helt perfekt, slik at pumpen jeg får på trening får meg til å se ut som en litt liten og søt versjon av Arnold

Det er selvfølgelig ting som gjør at jeg har lyst til å gi faen i hele greiene også, men den lista skriver vi en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Varma
6 minutter siden, Cyrus skrev:

Yeah, jeg hadde egentlig tenkt å komme hit for å sutre litt idag, fordi jeg er så sulten.

Men så kom jeg til å tenke på hvorfor jeg driver med det jeg driver med, og bestemte meg heller for å sette opp en liste med ting som gjør at dette gir meg lykke.

- Mestringsfølelsen jeg får av å kunne utføre ting jeg før bare kunne drømme om. Både på trening og ellers. Etter at jeg startet å trene og ta vare på helsa, så har hverdagen blitt så mye mindre pain fysisk sett.

- Det gir meg et ekstra driv å stadig sette meg nye mål jeg kan jobbe mot

- Å spise sunt gir meg stor helsemessig gevinst som diabetiker.

- Drømmen om å kanskje en dag bli fornøyd med det jeg ser i speilet (selv om det nok ikke kommer til å skje)

- Følelsen jeg får når andre kommer til meg for tips til trening og kosthold.

- Følelsen jeg får når jeg har timet karbohydrater, supplementer, og pwo helt perfekt, slik at pumpen jeg får på trening får meg til å se ut som en litt liten og søt versjon av Arnold

Det er selvfølgelig ting som gjør at jeg har lyst til å gi faen i hele greiene også, men den lista skriver vi en annen dag.

Har du diabetes type 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cyrus
9 minutter siden, Varma skrev:

Har du diabetes type 2?

Nei det er for pingler! Her snakker vi ekte diabetes. Med nåler, og sprøyter. Nyresvikt, amputasjoner og blindhet. Blodsukker som kan gå i fra nærmere 30 og ned til 1 i løpet av et par timer 😄

Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har skrevet dette tidligere i dagboken, men jeg er lat og orker ikke bla bakover :S Hvorfor skal du slanke deg? Hadde ikke du en muskuløs, sunn kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cyrus
34 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Mulig du har skrevet dette tidligere i dagboken, men jeg er lat og orker ikke bla bakover :S Hvorfor skal du slanke deg? Hadde ikke du en muskuløs, sunn kropp?

For å føle meg bedre i kroppen jeg har 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...